• چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99040403023

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل مشهد:

قیمت لوازم یدکی همچنان رو به افزایش است

 قیمت لوازم یدکی همچنان رو به افزایش است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل مشهد گفت: قیمت لوازم یدکی همچنان رو به افزایش است. قیمت لوازم یدکی ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد و تا زمانی‌که نرخ ارز افزایش یابد، قیمت این لوازم نیز افزایش خواهد یافت.

علیرضا اردکانی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بازار لوازم یدکی در دوران پساکرونایی، اظهار کرد: کرونا تاثیر خود را بر تمامی اصناف گذاشته‌ و به طور کلی سال ۹۸، چه از منظر اتفاقات طبیعی و چه غیرطبیعی، سال بسیار بدی برای همه هموطنان بود.

وی افزود: در این شرایط تمام اصناف ضرر کرده‌اند، اما ضرر وارده بر برخی از اصناف مانند تالارهای پذیرایی، رستوران و فست‌فودها، صددرصدی است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل مشهد با اشاره به موقعیت جغرافیایی مشهد در کشور، تصریح کرد: ما در صنف لوازم یدکی، بازار شب عید خود را به ‌طور کامل از دست دادیم، زیرا مشهد در یک نقطه بن‌بست در کشور قرار دارد، مسیر تردد استان‌ها نیست و اگر وجود با برکت امام رضا(ع) در این شهر نبود، هیچ‌ چیزی نداشتیم.

اردکانی‌فرد بیان کرد: زمانی که در مشهد زائر رفت‌وآمد نکند، زنجیره اقتصادی شهر قطع شده و مشکلات بسیاری برای تمام کسبه در شهر ایجاد می‌شود.

وی در خصوص آمار مربوط به تعدیل نیرو کارگران و یا ابطال پروانه واحدها در این صنف، عنوان کرد: ما آمار زیادی از تعدیل نیرو و یا ابطال پروانه واحدها در سطح شهر نداریم، زیرا بیشتر افراد تلاش کرده‌اند تا مدارا کنند و چرخ واحد را به هرشیوه‌ای که هست می‌چرخانند. تعدادی از واحدهای صنفی مجبور به تغییر کاربری و یا تعدیل نیرو شده‌اند، اما این تعداد زیاد نیست.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل مشهد ادامه داد: همان‌طور که عمر تلف می‌شود و نمی‌توان به عقب بازگشت، ضررهای وارده نیز به طور کامل قابل جبران و بازگشت نخواهد بود. امیدواریم معضل کرونا حل شود و بتوانیم به روال طبیعی زندگی بازگردیم.

اردکانی‌فرد با اشاره به روند افزایشی قیمت‌ها در این صنف، گفت: قیمت لوازم یدکی همچنان رو به افزایش است. قیمت لوازم یدکی ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد و تا زمانی‌که نرخ ارز افزایش یابد، قیمت این لوازم نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، شرکت‌های داخلی مانند سایپا و ایران‌خودرو افزایش قیمت بسیاری بر اجناس خود اعمال کرده‌اند. قیمت لوازم یدکی زمانی به ثبات خواهد رسید که دولت بتواند نرخ ارز را ثابت نگه‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد قطعات خودروهای داخلی مانند سایپا و ایران‌خودرو، تولید داخل هستند، اما در خصوص خودروهای خارجی به طور مجموع با احتساب ماشین‌های کشاورزی و راهسازی و ماشین‌های سنگین، بیش از ۵۰ درصد قطعات وارداتی بوده و وابستگی داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha