• چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99040403278
  • خبرنگار : 71214

پاسخ ایران ایرتور به ادعای استقلال: صندلی‌ اضافی در کار نبود

پاسخ ایران ایرتور به ادعای استقلال: صندلی‌ اضافی در کار نبود

در حالی‌که مدیرعامل باشگاه استقلال از فروختن صندلی‌های اضافی اعضای تیمش در سفر دیروز اهواز گلایه کرده است مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور این ادعا را رد کرد و گفت: صندلی اضافی بر اساس قوانین داخلی و بین‌المللی به این معناست که یک یا چند بلیت به نام یک نفر خریداری شود، اما در این پرواز ۱۰ نفر از اعضای باشگاه برای پرواز حاضر نشدند و طبق قانون مسافر جا مانده تلقی می‌شوند، با این حال این پرواز با۲۰ صندلی خالی در بخش اکونومی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، روز گذشته پرواز تهران – اهواز ساعت ۱۸ از فرودگاه مهرآباد انجام شد که اعضای باشگاه استقلال نیز در این پرواز حضور داشتند. احمد سعادتمند - مدیرعامل باشگاه استقلال- صبح امروز در گفت‌وگویی رادیویی درباره شرایط آبی پوشان در آستانه دیدار با فولاد و مشکلات پروازی برای سفر به اهواز اینگونه توضیح داد: بازیکنان در این مدت که ستاد مقابله با کرونا اجازه شروع تمرینات را داده، با انگیزه تمرین کردند ولی متاسفانه علی‌رغم این که بیش از ۱۵ بلیت اضافی تهیه کرده بودیم، نمی‌دانم روی چه حسابی هواپیما را کامل پر کرده بودند و این موضوع بدی بود. البته ما پرواز برگشت را چارتر گرفتیم ولی فکر نمی‌کردیم که برای پرواز رفت چنین اتفاقی پیش بیاید.

وی افزود: بازیکنان ما حتی یک صندلی هم فاصله نداشتند. این موضوع از قبل هماهنگ شده بود و تعداد بلیت‌هایی که گرفته بودیم دو به یک بود. آن‌ها حتی بلیت‌های ما را هم فروخته بودند و حرکت خوبی نبود. ما شدیدا به این موضوع اعتراض کردیم و پیگیر آن هستیم.

این ادعا در حالی مطرح شد که رضا رضایی - مدیرروابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور-  در این باره به ایسنا گفت: این ادعا صحت ندارد چرا که بر اساس قوانین داخلی و بین‌المللی خرید صندلی اضافی برای یک مسافر باید به اینگونه باشد که به نام یک نفر یک یا چند بلیت تهیه شود. در این پرواز باشگاه استقلال ۵۰ بلیت پرواز خریداری کرده که دقیقا برای تک تک آنها بلیت پرواز صادر شد اما در ساعت پرواز ۴۰ نفر از استقلالی‌ها سوار هواپیما شدند. در نتیجه طبق قانون ما می‌توانستیم بلیت مسافران جا مانده را به کسانی که قصد پرواز به سمت اهواز  داشته‌اند بفروشیم.

وی با بیان اینکه به خاطر برخی استقلالی‌ها این پرواز با ۱۵ دقیقه تاخیر انجام شده است، افزود: یک نفر از طرف این باشگاه با ما تماس گرفته و اعلام کرده که می‌خواهد برای اعضای تیم باشگاه استقلال ۵۰ بلیت پرواز تهیه کند. این بلیت‌ها به صورت سیستمی خریداری شده و با وجود اینکه ایران ایرتور اجازه فروش بلیت استقلالی‌های جا مانده را داشت، پرواز دیروز با ۲۰ صندلی خالی در بخش اکونومی به سمت مقصد حرکت کرد.

رضایی ادامه داد: از ۴۸ ساعت گذشته به خاطر شرایط آب و هوایی هواپیمای بوئینگ MD را با هواپیمای بزرگتری (ایرباس ۳۰۰-۶۰۰) عوض کردیم و این مسئله را به اطلاع همه آژانس‌ها و مسافرانی که بلیت را از ما خریداری کرده بودند رساندیم. همچنین بر اساس آمارهای دریافت شده روز قبل از پرواز، نماینده باشگاه استقلال از تغییر ساعت پرواز ناشی از تغییر هواپیما از ساعت ۱۶ به ساعت ۱۷:۴۵ مطلع شد و آن را قبول کرده است.

وی گفت: طبق شیوه نامه ۲۰۴۰ حقوق مسافر هزینه بلیت مسافران جامانده باشگاه استقلال پس از کسر درصدی از آن، مسترد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha