• چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99040403466
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی چهارم تیر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی چهارم تیر ایسنا

هشدار روحانی به کشورهای اروپایی و آژانس انرژی هسته‌ای/ تاکید اژه ای بر مجازات مسئولین متخلف/ دلنوشته شمخانی در سالروز شهادت سردارسرلشکرعلی هاشمی/ اذعان وزارت خارجه آمریکا به عدم فعالیت ایران در تولید تسلیحات هسته‌ای و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

آژانس انرژی اتمی را وادار به نبش قبر کردند/اروپایی‌ها شرمنده ما هستند

به گزارش ایسنا، هشدار رییس جمهور به کشورهای اروپایی و آژانس انرژی هسته‌ای در جلسه هیات دولت در صدر اخبار پرمخاطب بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: تا کنون رفتار ما با آژانس دوستانه و قانونی بوده و ما با آژانس همکاری داشته‌ایم و بازرسین آنها روزانه از مراکز هسته‌ای گزارش تهیه کرده‌اند. در ۱۶، ۱۷ گزارش آنها هم تاکید شده است که ایران همکاری لازم داشته است اما این اواخر آمریکا و رژیم صهیونیستی به آژانس فشار آوردند و من می‌ترسم این شیادان آژانس انرژی اتمی را آلوده کنند. آنها آژانس را وادار کردند که نبش قبر کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: اروپایی‌ها خیلی شرمنده ما هستند زیرا به وظایف قانونی خود در برجام عمل نکرده‌اند.

دیگر اخبار مرتبط با این موضوع را می توانید در لینک های زیز بخوانید.

ایران بنایی برای اجرای قطعنامه شورای حکام ندارد

حمایت مجدد ریاض از قطعنامه ضدایرانی شورای حکام

اذعان وزارت خارجه آمریکا به عدم فعالیت ایران در تولید تسلیحات هسته‌ای

همه طرف‌های برجام رضایت داشتند که پرونده PMD‌ بسته شده است

***

درباره مرگ منصوری رومانی باید پاسخگو باشد/ مسئولین متخلف حکومت را باید به اشد وجه مجازات کرد

اظهارات معاون اول قوه قضاییه در ارتباط با پرونده مرگ قاضی منصوری هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با تاکید بر این که مقامات کشور رومانی باید در ارتباط با مرگ قاضی منصوری- از متهمان پرونده اکبر طبری- پاسخگو باشند، گفت: منصوری اعلام کرده بود می خواهد به ایران بیاید و در اختیار آن دستگاه بوده است، بنابراین مسولین قضایی و انتظامی رومانی باید پاسخگو باشند.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش تاکید کرد: کسانیکه مسئولیتی در حکومت دارند اگر تخلفی کردند باید آنها را به اشد وجه مجازات کرد.

مراجع قضایی تاکنون برای گرفتن DNA بستگان قاضی منصوری استعلام نکرده‌اند

همچنین مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به تشکیک در مرگ قاضی منصوری از «جسد» و خانواده منصوری آزمایش DNA گرفته یا اقدام دیگری انجام داده‌اید؟ گفت: سازمان پزشکی قانونی به تبع وظیفه ذاتی که دارد باید در پاسخ به استعلام مراجع قضایی کار کارشناسی انجام دهد. در حال حاضر هیچگونه استعلام از طریق مراجع قضایی در ارتباط با پرونده مورد اشاره در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران صورت نگرفته است. اگر قاعدتا استعلامی هم صورت بگیرد باید ببینیم که مفاد استعلامی و نظری که ازما خواسته شده چیست بعد بر اساس آن رسیدگی کنیم.

دلنوشته شمخانی در سالروز شهادت سردارسرلشکرعلی هاشمی

خبر بعدی، دلنوشته دبیر شورای عالی امنیت ملی در سالروز شهادت سردار سرلشکر علی هاشمی بود.

علی شمخانی در بخشی از این مطلب نوشته است: چه کوتاه بین و سطحی نگر بودند کسانی که بعد از مفقود شدن علی هاشمی در نبردی که تراکم گازهای سیانور و سیانید تمام حیات انسانی، حیوانی و نباتی جزایر مجنون را نابود کرده بود،زمزمه ای تلخ و جانسوز سر دادند که: "او با ارتش عراق همکاری و به آنان پیوسته است".

لغو ورود غیرقانونی افغان‌ها به ایران، منوط به ثبات در این کشور است

پیرمحمد ملازهی، کارشناس مسایل افغانستان و منطقه با اشاره به سفر هیات افغانستانی به تهران و گفت‌وگو بر سر مسایل مرزی و مهاجران گفت: زمانی می‌توان انتظار داشت که افغان‌ها دیگر به ایران سفر نکنند یا ورود غیرقانونی نداشته باشند که افغانستان به یک کشور باثبات به لحاظ سیاسی و اقتصادی و امنیتی تبدیل شود و آمریکا و ناتو نیز از این کشور خارج شوند اما تا آن زمان باید برای مشکلات و مسایل فی‌مابین، راهکارهای مرضی‌الطرفین یافت.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

اذعان وزارت خارجه آمریکا به عدم فعالیت ایران در تولید تسلیحات هسته‌ای

گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره پایبندی به معاهده‌های کنترل تسلیحاتی، عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و خلع سلاح از اخبار پربازدید بود.

وزارت امور خارجه آمریکا در این گزارش ضمن مطرح کردن ادعاهایی اذعان کرد که ایران در حال حاضر در فعالیتی مرتبط با تولید تسلیحات هسته‌ای مشارکت ندارد.

واکنش چین به ادعای پمپئو درباره ایران

واکنش نمایندگی دائمی چین در سازمان ملل به ادعای مطرح شده از جانب وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران هم از خبرهای پرمخاطب امروز بود.

نمایندگی دائمی چین در سازمان ملل در صفحه توییترش در این باره نوشت: شما گمان می‌کنید که می‌دانید کدام کشور بزرگ‌ترین صادر کننده تسلیحات است. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره لغو اقدامات محدودکننده تسلیحاتی علیه ایران شفاف است.

سامانه گزارشگران فساد طراحی می‌شود

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: می‌خواهیم سامانه گزارشگران فساد را نیز طراحی کنیم تا شما اصحاب رسانه بتوانید گزارشات خود را ارسال کنید.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان در نشست خبری  به مناسبت هفته قوه قضاییه، دراین باره توضیح داد: ما باید از ظرفیت نظارت همگانی که در تشکیلات ما نیز پیش‌بینی شده برای پیگیری ماموریت‌هایمان استفاده کنیم و علاوه بر سامانه رسیدگی به شکایات که بیش از ۸۰ درصد گزارشات به آن ارسال می‌شود می‌خواهیم سامانه گزارشگران فساد را نیز طراحی کنیم تا شما اصحاب رسانه بتوانید گزارشات خود را ارسال کنید تا مواردی که در صلاحیت سازمان بازرسی و مهم و قابل توجه باشد به ما منعکس می‌شود.

 این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که دیگر اخبار مرتبط با آن را می توانید در لنیک های زیر بخوانید.

هدف ما در هوشمندسازی قوه قضائیه افزایش رضایت و اعتماد عمومی است

بارگذاری ۵٠٠ رای در سامانه رای صحیح دیوان عدالت اداری

آیین رونمایی از ۱۵ سامانه جدید الکترونیکی قوه‌ قضاییه با حضور رییس قوه قضاییه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha