• جمعه / ۶ تیر ۱۳۹۹ / ۰۲:۱۳
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 99040604282
  • خبرنگار : 71410

کویتی‌پور؛ بازگشت یا برگشت؟

کویتی‌پور؛ بازگشت یا برگشت؟

مردی که امروز با صورت تراشیده و با لباس یک‌دست مشکی روبرویمان ایستاده و می‌خواند: «دیگه ورق برگشت، دیگه نمی‌شه عقب برگشت، این آشی بود که خودمون پختیم ولی هیچ خوب نشد اصلا مزه‌ش ...» همان غلام کویتی‌پور خودمان است. او امروز، رپ می‌خواند.

نام «غلامعلی کویتی‌پور» در ذهن بسیاری از ما با خاطرات سال‌های جنگ گره خورده است. در سال ۱۳۵۹ وقتی جنگ شروع شد، کویتی‌پور هم مثل خیلی‌های دیگر به جبهه رفت. البته به جبهه نرفت؛ در جبهه ماند چون بچه‌محل سنگر و خاکریز بود؛ زاده خرمشهر. در جبهه هم کارش خواندن نبود؛ مربی آموزش نظامی بود اما هر وقت لازم بود برای رزمنده‌ها هم می‌خواند.

او کم‌کم تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین حماسه‌خوان‌های سال‌های جنگ شد؛ تا جایی که احمدعلی راغب - سازنده سرودهای انقلابی - درباره او می‌گوید: «در دوران دفاع مقدس کمتر موسیقی و سرودی به اندازه نوحه‌ها و مداحی افرادی چون کویتی‌پور و آهنگران تاثیرگذار بودند و مردم با شنیدن نغمه‌های این مداحان به شدت تحت تاثیر قرار می‌گرفتند.» هنوز هم خیلی‌ها معتقدند که بعضی از رزمنده‌ها در آن سال‌ها با صدای کویتی‌پور و آهنگران و فخری «به خط زدند و سخت جنگیدند». 

کویتی‌پور، «غریبانه»، «چنگ دل» و «دل‌پریشانم» را خوانده است اما هیچکدام از آثارش به پای «ممد نبودی ببینی» نمی‌رسد؛ قطعه‌ای که به مناسبت آزادی خرمشهر و به یاد همشهری قهرمانش شهید «محمد جهان‌آرا» خواند. قطعه‌ای که یکی از به‌یادماندنی‌ترین ملودی‌های موسیقی جنگ لقب گرفت و آهنگسازان بسیاری با الهام از آن برای جنگ موسیقی نوشتند. 

شاید حتی همین الان که این سطور را می‌خوانید، قطعه «نغمه عشق است و آتش می‌زند» یا «ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته» در ذهنتان مرور شود و چهره محزون کویتی‌پور با عینک و ریش سفید، جایی در پس ذهنتان نقش ببندد.

حالا اما چند روزی است که این حماسه‌خوان قدیمی دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. انگار کویتی‌پور آمده تا از تصویر جدید خود رونمایی کند. اما این بار نه از «غربت یاران» می‌خواند، نه با محمد جهان‌آرا درد دل دارد. او این‌بار معترض و گله‌مند است و آشکارا رپ می‌خواند.

اتفاق دیگر، همخوانی او با یک دختر ۱۳ ساله به نام «پریچهر» است؛ دختری که بتازگی کار خوانندگی را شروع کرده و حالا با حواشی این روزها بیشتر از همیشه شنیده شده است. خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند او دختر غلام کویتی‌پور است اما این‌طور نیست و او حتی در ضبط استودیویی این قطعه نیز حضور ندارد و کویتی‌پور با یک صدای ضبط‌شده همراهی می‌کند.

این قطعه به مناسبت روز دختر منتشر شد و از همان لحظات اول انتشار واکنش‌های متعددی در پی داشت. از تندترین واکنش‌ها و نگاه‌های سخت انتقادی تا دیدگاه حمایت‌گرانه. مثلا میثم مطیعی - مداح جوان - در توییتی نوشت: «وقتی ساز و تنبک در مداحی وارد شد، نتیجه‌اش می‌شود همین غلام کویتی‌پور که با دختری هم‌ترانه شود. مراقب پدیده مداحان عشق استودیو باشیم که همراه با موسیقی و ادا و اطوار، آن هم با هزار توجیه ناروا، صدمات جدی به سنت‌های دینی و میراث معنوی ما وارد می‌کنند.»

یک نفر دیگر هم نوشته: «آقای کویتی پور! چقدر گرفتی خودت را رسوا کنی؟»

دیگری نوشته است: «غلام خان! واقعا یاران چه غریبند وقتی تو همنشین پریچهر نازنینت می‌شوی.»

با این حال افرادی هم بوده‌اند که از حرکت جدید کویتی‌پور استقبال کرده‌اند. 

اما او خودش عادی‌تر از سایرین با ماجرا برخورد می‌کند: «ما در استودیو صدایمان را باز می‌کنیم و یک تبریک به دختر خودم و پریچهر خانم نازنین گفتم. از صبح که بیدار شدم از خبرگزاری‌های مختلف داخلی و خارجی تماس برای مصاحبه داشتم. من آدم رویی هستم و چیز پنهانی ندارم. متاسفانه اصحاب رسانه و افرادی که من را و نگاه من را و دیدگاه هنری من را نمی‌شناسند به این مسائل جهت می‌دهند.»

کویتی‌پور در ادامه با تایید این موضوع که پریچهر دخترش نیست، درباره این خواننده نوجوان ۱۳ ساله گفته است: «ایشان در استودیو حضور نداشتند و من مقداری از کار ایشان را شنیدم و پیشنهاد شد من این قطعه را دنبال کنم و تمرینی خواندیم. من تا بحال از خودم حتی لایو هم نگذاشته‌ام.»

آدم‌ها تغییر می‌کنند. جهان هم هر روز تغییر می‌کند. کویتی‌پور هم یکی از ما آدم‌های همین جهان است که حق دارد بخواند، حرف بزند، انتقاد کند، انتخاب کند و تغییر کند. او خودش می‌گوید «من مداح نیستم؛ حماسه‌خوانم». اما به هر حال لابد اتفاقی افتاده است که غلام کویتی‌پور در ۶۲ سالگی از حماسه‌خوانی عبور کرده و امروز می‌گوید: «وقتشه خودمو رسوا کنم.»

اگر دوست داشتید، نظرتان را در این‌باره بنویسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۰۲:۳۲

واقعا چه کرده ایم با سرمایه های معنوی مان تا این اتفاق برای غلام مخلص ممد...پیش آمده.....گریه دارد بخدا گریه!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۰۴:۴۰

رپ یعنی اعتراض...خودش ب تنهایی گویاست...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۰۵:۴۰

خیلی شبیه اصحاب بی بی سی تحلیل نوشتی!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۰۷:۰۱

خیلیها بخاطر صداش زدن به صف دشمن و بخاطر دفاع از کشورشون شهید شدن که الان یه عده مفت خور بچسبن به میز ریاست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۰۷:۲۴

درود

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۰۸:۰۳

نگاه تعصبی بالاخره متوقف می شود.بهتر است از آزاد اندیشی و اجازه دادن به رشد همه نظرات،حمایت کنیم.خوب و بد کنار هم معنا دارند.مردم خودشان انتخاب می کنند. قیم شان نباشیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۰ ۱۲:۱۴

گیرم خوب و بد کنار هم معنی پیدا کنند شما می خواهید حامی اون بده باشید؟ چرا مروج خوبه نمیشید؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۰۸:۰۹

در مکتب برخی هر کس و هر چیزی به مذاق آنها خوش نیامد بد است و ننگ است و باید کوبیدش کجاست آزادگی و مرام و انسانیت

avatar

شما هنوز خبرگزاری دانشجویانید؟! چقدر گرفته اید برای له کردن کسی که محصول یا پاسخ عملکرد مخالفان امروز خویش است؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۰۹:۴۴

عالی

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۰:۱۵

هر تغییری که خوب نیست. نسبت به چه چیزی تغییر ایجاد شده است؟ آیا محمد جهان آرا و 230 هزار شهید انقلاب و وطن نارسایی ها و خیانت ها را نمی دیدند. آیا سقوط خرمشهر بدون خیانت بنی صدر ممکن بود؟ آنچه که امروز کویتی پورها مدعی آن هستند - که صحیح هم نیست - بسیار بدتر از آن را جهان آرا و شهدا دیدند اما راست قامت برای کشور ایستادند و جان خود را هدیه کردند. این گونه افکار ناشی از فرضهایی است که این دنیا را آخر کار انسان می دانند. و همچنین جعل واقعیت است، یعنی گم کردن واقعیت و اشتباه گرفتن آن با فراواقعیت (در بیان بودریار) یا خلاصه آن شست و شوی مغزی توسط رسانه ها (رسانه های خارجی و برخی از رسانه های داخلی) است!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۲۰:۰۳

چه راحت آبروی دیگری رو میبری

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۲۱:۲۳

اون زمان امثال قاضی منصوری با لباس پیامبر این همه دزدی و کثافتکاری میکردن در حالی که مردم در فقر دست و پا میزدن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۰:۵۹

او خود رسواست............

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۱ ۱۴:۱۰

تو خودت رسوایی

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۱:۰۹

کویتی‌پور همان کویتی‌پورِ ممد نبودیِ ۴۱ سال پیش است و با همان شدت وطن پرستی و عاشق ایران و خوزستان و اعتقادات دینی و ارادتش به اباعبدالله علیه‌السلام. اما الان میبیند که کسانیکه مدعی این آرمانها بودند و بواسطه همین ادعا بر مسند قدرت تکیه زده‌اند و ایران و خوزستان و اعتقادات مردم را به ورطه نابودی کشانده‌اند به نشانه اعتراض اینگونه می‌خواند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۳:۲۷

دقیقا، احسنت

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۰ ۱۸:۳۱

یارا سخن از زبان ما میگویی

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۱:۱۶

دمش گرم به شجاعتش که اون کاری که فکر میکنه درسته رو انجام میده! فارغ از هر زنده باد و مرده باد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۱:۳۵

کویتی‌پور هم جنگ را بیشتر از میثم مطیعی جوان لمس کرده و هم خواندن را بهتر از او می‌داند. هر آدمی حق دارد مسیر زندگی‌اش را خودش تعیین کند و این نقدها وارد نیست.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۲:۰۴

کجای کار این بنده خدا ایراد داره که یکسری اینقدر شلوغش میکنند. در زمان جنگ که خیلی از این کاسه داغ تر از آش که هنوز بدنیا نیامده بودند، خدمتش را کرده ظاهرا به خیلی از مسائل هم آلوده نشده حالا هم کار هنری میکنه. اتفاقا نکنه مثبتش اینه که با زمان تغییر کرده و متحول شده. کاش خیلی ها مثل ایشان بودند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۰ ۲۰:۰۸

احسنت

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۲:۱۷

بله اتفاق افتاده . کسی که اینقدر زحمت کشیده امروز بیمه و حقوق و یه خونه هم نداره اونوقت یه جوجه مداح نون ب نرخ روز خور مث مطیعی پیاد حرف میزنه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۲:۱۷

جناب کویتی پور... شما از ان دسته ادم هایی خواهی بود که همین دنیا و هم اون دنیا را از دست میدن... قطعا خواننده های رپ بهتر از شما هستند که شما به گردشان نمیرسی! و قطعا با تکرار این شیوه، جایگاهی بین مذهبیون نخواهی داشت.. انتخاب با شماست...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۲:۲۸

دمش گرم کار خیلی خوبی کرد. پشت ریش و چفیه پنهان نشد. هر چه که هست همان است که می نماید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۲:۳۲

قشنگ بود

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۲:۳۶

ممد نبودی ببینی کویتی پور آزاد گشته. آه واویلا کو جهان آرا ممد ممدنبودی ببیتی تنبک و تار و عشوه مداح؛ آه و واویلا شد آخر دوران

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۲:۵۲

من کویتی پور را دوست دارم . آن روز «ممد نبودی» را انتخاب کرد، عمل کرد و اثرگذار شد. منتظر نظر دیگران هم نشد. ایمان دارم انتخاب امروزش هم حتما دلیل دارد. حتما به دنبال ممد است.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۳:۱۴

مگر شما نظرات رو هم منتشر می کنید؟ درد و بلای سایت الف بخوره تو سر شما

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۳:۲۶

کار آقای کویتی پور واقعا تحسین برانگیزه...ایشون با این کارشون به جای میلیون ها صدای در سینه مونده،فریاد زدن و حقیقت رو گفتن...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۳:۳۹

بیشتر حمایت شده تا مورد انتقاد اما گزارش خبری شما بیشتر به مستندات مخالفان در توییتر اتکا کرده تا حداقل تعادل بین نظرات مطرح شده.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۳:۳۹

من بچه دوران جنگم. آزادی خرمشهر بخوبی یادم هست، و بخوبی یادم هست که سروده حماسی ممد نبودی ببینی با صدای آقای کویتی پور چه تاریخساز شد. مگه میشه ایرانی باشی و ممد نبودی رو بشنوی و مو به تنت سیخ نشه، مگه میشه ایرانی باشی و رشادت محمد و یارانش یادت نباشه. محمد(ممد) شریف و پاک بود، یارانش شریف و پاک بودند که برای سرزمینشان جان بر کف به جبهه رفتند. آقای کویتی پور نقش مهمی در تاریخ ۸ سال دفاع از کشورمان دارند، اما چه شد که حالا احساس میکند آش را بد پخته شده است. من قضاوت نمیکنم اما حتما اعتراض دارد و حرف دارد که باید شنیده شود. نهالی که محمد جهان آرا با خون خود و یارانش سر پا نگه داشتند را مسئولین بدست اختلاسگران و مفسدان اقتصادی دادند که خون مردم را از صبح تا شب میمکند. مفسدانی که خون محمد و یارانش برایشان به اندازه ثروت اندوزی و خوشگذرانی در جزایر زیبا اهمیت ندارد، چرا نمیپرسیم چه شد که حالا همان کویتی پور برایمان میخواند این نتیجه "آشی" است که خودمان پختیم. واقعا به کجا رسیدیم که احسای میکنیم خون جوانانمان را مفسدان خوشگذران پایمال میکنند. باید مثل محمد جهان آرا حق ملت را از چنگ مفسدان و اختلاسگران در می آوردیم نه با چشم پوشی به فساد.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۳:۳۹

افرادی که با شنیدن هر صدای مخالف خودشان فوری می گویند چقدر پول گرفتی، افراد بسیار کوته فکر و تنبل مغزی هستند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۳:۵۸

عالی بود لذت بردیم...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۴:۲۳

منصفانه به اوضاع جامعه ایران بنگرید ، اگر وابسته به هسته های قدرت نباشید ، خواهید دید که متاسفانه ...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۴:۵۲

عملکرد به اصطلاح مسئىولین را ببینید در فرو ریختن اعتقادها

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۵:۵۴

خداوند غلامعلی کویتی پور را حفظ کند.... همیشه بوی جبهه و جنگ میدهد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۶:۳۳

به نظر کویتی پور مرد بزرگی است. خودسانسوری نداره و هر چه هست همینه. ترسی از ابراز عقایدش را ندارد. کاش تمام ایرانی ها اینطور بودن....

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۶:۴۹

وقتی کویتی پور اینطور از آش پخته شده گلایه داره، چطور از جوان دهه ۷۰ و ۸۰ انتظار حمایت از این آش هست؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۶:۵۶

نظر بنویسیم که منتشر نکنید؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۷:۳۷

مَمد نبودی ببینی قصرهای آقازاده ها را در لواسانات و کانادا، غارت بیت المال توسط قاضی منصوری ها، اختلاف طبقاتی بین کپر نشین ها و آقازاده ها و...!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۱۸:۵۲

قضیه پیچیده نیست! آرمان های آدم ها تغییر میکنند نه دیگه 40 سال پیشه که آرمان تقدس داشته باشه نه نون شبه که باهاش ارتزاق کرد . حفظ آرمان یه شعار خوشکل تو خالیه حالا چه توقعیه که کویتی پور بهش عمل کنه؟ سر نخ انتقاد جای دیگه اس

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۲۰:۱۲

لطفا نظرات را نمایش دهید!!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۲۱:۵۶

تبریک جناب کویتی پور ... هرگونه تحولی برای انسان مبارک است

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۲۲:۰۵

دلم برایت می‌سوزد آقای کویتی پور، ارزش گذشته ات را از دست داده ای و در آینده هم به چیزی نمیرسی و در یاس و نا امیدی این دنیا را ترک میکنی تو روی نقشه دنیا گم شده ای، خدا کمکت کند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۲۲:۳۳

انسانها همه در مقابل ابلیس و شیاطین کوچک و حقیرند، اگر به خدا پناه نبرند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۲۳:۳۶

دمش گرم من که دوستش دارم بخصوص باان شاهکار بیاد ماندنی ممد نبودی بیاد محمد جهان ارا روحش شاد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۰:۰۰

همین تفکرات غلط است که فکر میکنیم زمان باید متوقف شود ویک مداح روحیه انتقادی نداشته باشد و مانند اکثر مداحان این کشور فقط کارشان گریاندن مردم باشد .😭

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۰:۰۱

سلام . حاج اقا کویتی پور در زمان جنگ ایران و عراق کم زحمت نکشید چند سال است از دوران جنگ می گذرد و همه ما خاطرات جنک را با صدای زیبای اقای کویتی‌پور بیاید میاوریم در این چند سال حتی یک بارهم از اقای از کویتی‌پور تقدیر و تشگر نکردید انگار اقای کویتی پوراصلاً وجود نداشته .

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۰:۱۵

دمت گرم کویتی پور عاشقت شدم یهو از ته دل

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۲:۰۱

دو شعر زیبا هست که من با آن ها بسیار انس دارم: عمه بابایم کجاست کویتی پور و پای پیاده ی میثم مطیعی و هر دو را هم در لپ تاپ دارم و هم در تبلت. حالا یکی از این دو می آید با یه دختر خواننده ی امروزی به مناسبت روز دختر هم نوا می شود. و آن دیگری مقابلش می ایستد. فقط هم هم این دو تایی که من دو شعر به عنوان تنها مداحی های آرشیو دارم! اولی را دنبال می کنم. شاید باز هم هیاهو باشد. باز هم خبرهای دروغ. میروم چیزی را که خوانده می بینم. چیز خیلی بدی هم نبوده. پس لابد پریچهر عزیز او (!) مشکلی دارد. او را به حد چند دقیقه بررسی می کنم. خوب و بدش را نمی فهمم. ولی کامل روشن است که او از سه ساله ی حسین علیه السلام، از عمه ی سادات و از مادر سادات علیها سلام، از هدف خلقت و از نقش دختر به عنوان بخش مهمی از خلقت بسیار بسیار بسیار دور است. و کاشکی کویتی پور همان عمه بابایم کجاست محزون و دردناک را برای روز دختر و تولد حضرت معصومه سلام الله علیها به دختران این سرزمین و به دختر خودش و به پریچهر عزیزش (!) تقدیم می کرد. ... جامعه ی ما دارد رها می شود. جامعه ای رها شده هر روز از جایی می شکند. بعد از چند سال می بینی یک ظرف چینی زیبای پر از ترک و پر از بندها و وصله های ناجور است. وصله هایی که همه خواسته اند ترک را درست کنند اما تازه خراب ترش کرده اند. ... عمه دیدار پدر آب حیاتم می دهد چهره ی نورانی اش از غم نجاتم می دهد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۷:۰۴

تمام مشکل ایران عزیز ما فقط همینه امروز که این آقا با یه دختر خانم ۱۳ ساله همخونی کرده. خدا عقل بده.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۸:۲۹

از مقطع بعد از جنگ تا این اهنگ رو بررسی نکردین ..توی همین مقطع کویتی‌پور مصاحبه‌ها و آثار بسیار زیادی داره که نشون میده عقیده‌اش از اول هم چی بوده...دنبال‌کردن این مسیر به طور دقیق نشون میده نه برگشته و نه بازگشت داشته ...مخصوصا مصاحبه چندسال پیشش رو که بازتاب زیادی داشت دوباره بخونن ....

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۸:۳۱

ورق از اول هم برگشته بود اقای کویتی پور عزیز ...در ضمن کار ایشون هیچ ایرادی نداره ...اون پریچهر هم دمش گرم...اگه بذارن اینده خوبی داره ...بهش نمیخورد صدای یه بچه 13 ساله باشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۸:۳۳

میثم مطیعی تازه یادش افتاده مداحیها دچار اسیب شدن...چطور وقتی دوستان خودشون اون اطوارها رو طی این سالها دراوردن ساکت بودن..کویتی پور ادعایی نداره که داره اینجا مداحی میکنه شما اگر خیلی نگرانی برو جلوی اونهایی رو بگیر که موجب وهن نوحه خوانی هستن و اتفاقا از همفکران شما

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۹:۰۷

چرا نظرات را نمایش نمیدهید؟!! ایسنا دیگه خبرگزاری دانشجویان نیست. آخرت خود را فروختید، شرم بر شما

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۹:۳۰

نمیدونم والا تا کی تو این سرزمین میخوان درمورد دیگران نظر بدن و انتقاد کنن.یکی از آسمون باید بیاد بگه شخصیت و رفتار و نوع زندگی هرکسی به خودش ربط داره .نمیدونم چطور این تازه به دوران رسیده ها به خودشون اجازه میدن در مورد کسایی که انقدر تو جنگ زحمت کشیدن نظر بدن. پسر جان اینا بودن که از جون خودشون هم گذشتن و برخلاف خیلی ها ادعایی هم نداشتند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۹:۵۱

عاشقتم غلام جون , بوس بوس

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۰:۰۳

وقتی که در مقابل خیرخواهی می ایستند و شبانه مدیران موسسه ای که 20 سال است دارد به کودکان خدمت می کند را دستگیر می کنند و یک هفته است که هیچ خبری هم از آنها نیست باید هم نوحه خوان شادترین روز دفاع مقدس بگوید «ورق برگشت» اتفاق همین است که با تندروی حتی دوستان ‏، دشمن می شوند .

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۰:۳۷

ای کاش تغییرات برای آدمها عقلانی عرفانی باشد توقعم از کویتی پور این بود که برای سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم بخواند و دلهارا ببرد به معنویت آن سالها نه اینکه در سر پیری مدل غربی بخواند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۱:۰۱

اگه نظر واقعي مون رو بنويسيم منتشر ميكنيد؟ يكم مثل فارس جرات داشته باشيد، بخش نظرات فارس خودش يه دنيايي هست شما هنوز همون ايسناي 20 سال پيش هستيد فقط اطلاع رساني يكسويه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۱:۲۷

ایشان توقلبها جادارد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۱:۵۷

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست غلام کویتی پور آزادورها از وابستگیها از غم زمانه میخواند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۱:۵۸

الان میگید کویتی پور دروغ خونده یا ناراحتید چرا راست گفته؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۴:۲۴

تغییر حق هر انسانی است و انسان‌ها حق دارند براساس آگاهیشان تغییر کنند. گاهی هم نمی‌شود ارزش‌گذاری کرد که تغییر خوب است یا بد چون تغییر درونی و طبق ارزش‌گذاری‌های هر فردی صورت می‌گیرد. اما نکته مهم این است که چرا فردی معتقد، مخالف می‌شود یا بالعکس فردی مخالف، تغییر دیدگاه داده و موافق می‌شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۶:۱۷

میثم مطیعی بهتره که یک نگاه به پیشونی خاوری و منصوری و طبری و بزرگتراشون بندازه تا بفهمه منظور کویتی پور چیه.. بهتره بجای اینکه یقه کویتی پور رو بگیره یه نگاه به همکارای همفکرش بکنه..از هفت تیر کشی تا نوارای خصوصی که حتی با رفیقها هم نمیشه گوششون کرد چه برسه به خانواده بهتره که یه نگاهی هم به فیش حقوق خودش بندازه......

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۶:۲۹

کسی تا ایمان نداشته باشه بخاطر یک صدا نمی تونه به خط بزنه و تا شهادت پیش بره مطمن باش ,ولی اونا که با یک صدا جوگیر شدنو تا جبهه رفتن ولی از ترس و..... به خط یا عملیات نرفتن و الان کلی منصب گرفتن شدن بلای جان کشورالبته اکثریت قاطع خیانت کار هایی که در حال خوردن هستن حتی همون نمایشی هم نرفتن جبهه .

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۶:۴۲

ایسنا عزیز سلام واقعا حذف نکن متنمو با آبروی مومن بازی نکن آیا خواندن کویتی پور از فساد طبری بدتر است آیا خواندن کویتی پور از اختلاس آقایان فرستادن آقا زادها به آمریکا بدتر است آن هم برای دختر در دهه کرامت خواندن خدای هست ایسنا

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۲۰:۰۸

...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۲۰:۱۴

به نظر من کویتی پور با این کارش نه تنها عاقبت به خیر شد بلکه محبوب دلها هم شد.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۲۲:۳۴

یک نگاه به اطراف خودتان بکنید ببینید چه کسی پول گرفته. کویتی پور یا کسانی که در لواسان و جاهای دیگر کاخ ساخته‌اند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۰۱:۵۲

آبروریزی کردی مرد ، آبروریزی . متأسفم . عاقبت بخیری سخته

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۰۸:۴۹

همه تحلیل شما همینه؟؟؟؟ «آدم‌ها تغییر می‌کنند. جهان هم هر روز تغییر می‌کند. کویتی‌پور هم یکی از ما آدم‌های همین جهان است که حق دارد بخواند، حرف بزند، انتقاد کند، انتخاب کند و تغییر کند.»

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۰۸:۵۳

در جامعه‌ای که دخترها و پسرهای جوان معصومند به دلیل نداشتن کار مناسب و بی‌عدالتی در توزیع ثروت و فاصله طبقاتی زیاد اجتماعی دچار محرومیت شده‌اند و فدا می‌شوند، هر اقدامی برای کاستن یا به تاخیر انداختن آن نوعی فداکاری است که ثواب فداکاری در جبهه جنگ را دارد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۰۹:۵۶

خدا شفا بده فقط و ان شاءالله همه عاقبت بخیر بشیم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۰:۴۳

واقعا این اون آشی بود که ما پختیم ؟ مزه ش خوب شد ؟ رفتند جنگیدند جونشون و دادن که این بشه ؟ الکی بگیم خوشیم آقای مطیعی خوشش میاد ؟کویتی پور در زمان خودش دینش و ادا کرده حالا هم حق داره اعتراض کنه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۱:۰۳

کار خوبی کرده. خدا حفظش کنه. این کار ایشون جسارت و جرات زیادی میخواد.این کار ایشون یعنی پیشقدم شدن برای تغییر در کار و حرفه و سبک زندگی. ما امروز به امثال کویتی پور وطن پرست و نازنین بیشتر احتیاج داریم تا ....

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۱:۵۴

جناب کویتی پور : ای کاش مثل شهید حاج قاسم عزیز ما قهرمان ومبارز میماندید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۱:۵۶

بسم رب «جهان آرا» یاران چه غریبانه رفتند از این خانه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۴

شیخ صنعان پیر اهل خویش بود در کرم از هرچه گویم بیش بود .....

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۵

قرار نیست تا ابد یک نفر یک فکر داشته باشه 40 سال گذشته کجای کارید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۰۲

هیچ اشکالی ندارد.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۹ ۰۹:۱۸

نظرات مردم را پاك مي كنيد بعد نظر مي خواهيد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۹ ۱۲:۲۷

بابا مگه بنده خدا چیکارکرده؟؟؟ دلش میخواد اینجورهم بخونه.لطفا به سلایق احترام بگذاریم.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۹ ۱۳:۲۳

چه تیتر خوبی

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۱ ۰۹:۴۰

چندی پیش یکی از شبکه های رادیویی با آقای کویتی پور مصاحبه ای داشت حقیر که به مناسبت مسئولیتم در جنگ با ایشان آشنایی داشتم واقعا متاثر شدم بعد از چهل سال ایشان گفتند هیچ شغلی ندارم و مستاجر هستم و درآمدی ندارم ، امام عزیزمان فرمود مسئولین نگذارید پیشکسوتان ایثار و شهادت در پیچ و خم روزگار گرفتار شوند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۱ ۱۲:۲۸

چرا وقتی کسی حرف دل مردم را میزند بده میشود پس ازادی بیان معنایش چیست در ضمن دختر خودش بوده

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۵

من یکی از رزمندگان زمان جنگ هستم 4 بار جبهه رفتم و در عملیات کربلای 5 بودم و در حمله عراق به فاو شیمیایی شدم. جناب کویتی پور و آهنگران و فخری رو بسیار دوست دارم و عاشق آقای کویتی پور هستم چون این سه تن افراد آزادمنشی هستند و نان چاپلوسی و دریوزه گی نمیخورند. درود بر این مردان بزرگ و سینه سوخته.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۶ ۱۴:۴۷

موفق باشید قهرمان دفاع مقدس