• جمعه / ۶ تیر ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 99040604584
  • منبع : سایت ریاست جمهوری

دفاع مشاور رییس جمهوری از "اصل مذاکره"

دفاع مشاور رییس جمهوری از "اصل مذاکره"

مشاور رییس جمهوری اسلامی ایران در توییتی نکاتی را درباره دفاع از اصل مذاکره بیان کرد.

به گزارش ایسنا، در توییت‌های حمید ابوطالبی آمده است: اندر دفاع از "اصلِ مذاکره" تصویر موجود در ساحتِ سیاسی در مورد "اصل مذاکره" در سیاست خارجی، بر سه محور استوار است.  

عدم اعتقاد به اصلِ مذاکره به دلیل هراس از شکست در مذاکره (۸۵-۹۲)؛ مذاکره اعتماد محور (۹۲-۹۶)؛ اعتقاد به اصل مذاکره به عنوان تنها راه رسیدن به منافع‌ ملّی سه محور یاد شده است.

اما در"مذاکره ‌اصیل" باید پذیرفت که مذاکره تنها راه تأمین دائمی منافع ملّی است؛ هدف مذاکره، تأمین منافع ملّی و نه تغییر در خلق و خو است؛ مذاکره باید دارای استراتژی و به دور از اعتماد و اطمینان باشد؛ مذاکره برای تعامل متوازن است، حتّی برای بکارگیری سپر و نیزه هم باید به مذاکره باور داشت.  

مذاکره، ارتباطی به این که طرف مقابل کیست ندارد، این نادرست‌ترین برداشت از خودِ مذاکره است؛ اصل مذاکره با چگونگیِ انجام آن متفاوت است و نادرستیِ چگونگیِ انجام آن در مراحل مختلف به معنای نادرستیِ مذاکره نیست؛ بدون پذیرشِ اصل مذاکره، هیچ راهی برای خروج دائمی از بحران‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۲۳:۲۱

آفرین. ولی مشکل این است که ... باید بهانه ای برای منبرسرائی داشته باشند...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۲۳:۲۳

دمت گرم !! بالاخره بعد از چهار سال یک حرف حساب شنیدیم .

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۲۳:۲۶

هر وقت مذاکره کردید سرمان را یک کلاه بزرگ گذاشتند بیایید و عبرت بگیرید .غرب چه آمریکا چه اروپا با کشور اسلامی مدرن و پیشرفته دشمنی خواهد کرد زیرا که نمیخواهد مدل خوبی برای یک میلیارد مردم کره زمین شود اگر هنوز این را نفهمیده اید یا واقعاً ساده لوح هستید یا خودتان را به ساده لوحی میزنید و سوال این جا هست چرا این کار را می کنید؟؟ آیا منافع شخصی از حمایتهای خود از غرب دارید ؟؟!!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۱۰

هر کشوری طبیعتاً به فکر منفعت خودشه. کسی برای رضای خدا کار نمی‌کنه سر مذاکره. و این رو هر آدم عاقلی می‌دونه. بعد نگران یک میلیارد بودن توهمی است که شما دارین، در ضمن مالزی و ترکیه و عربستان هم مسلمانن کدومشون تو نون شبشون موندن؟ شما حتماً این‌قدر داری که نگران این وضع نیستی و زندگیت تأمینه وگرنه حفظ اعتقادات نداشتتون رو از جون و دین و زندگی مردم مهم‌تر نمی‌دونستین.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۱:۳۱

آقا کسی داستان ابو موسی اشعری رو میدونه؟ حالا اون زیاد مهم نیست، داستان اشعث بن قیس چطور؟ این مهم تره :)

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۲:۱۷

ببینم آی کیو، این مطالبی را که درباره مذاکره کردن بیان کرده ای، آیا نظریه شخصی جنابعالی است و یا اینکه دیکته شده رفقای صهیونیست خودت را بالاجبار قراعت فرمودید؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۳:۳۹

کسانیکه به هر دلیل در مذاکره یا نتایجش شکست میخورند، باید استعفا بدهند و بروند، نه اینکه بیایند دوباره تز دکترا بدهند. ضمن اینکه هر مذاکره و توافق جدید به آمریکا این پیام را میدهد که بار دیگر بزند زیر میز برای توافقی بهتر. به هر حال شما را به خدای بزرگ میسپارم!

avatar

تو خیلی خوب و عاقل و با شرفی مثل هم مسلکات. احتمالا دکتر هم باشی و مدرکت از خارج و به زبان انگلیسی و لهجه اسکاتلندی!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۳:۴۱

تو رو به خدا بروید همان جماران، ساخت و ساز کنید، یا بروید توچال. مذاکره اگر تنها راه هم باشد، .... چقدر کارشناسان بابت معامله نسیه هشدار دادند؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۷:۱۹

اعتراف می کند که رسیدیم به مذاکره برای قبول شکست و پس از آن!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۰:۰۱

مذاکره ، گفتگو نشان شجاعت و اعتماد به نفس است ، دستگاه دیپلماسی باید قدرت انرا داشته باشد درهر شرایطی منافع ملی را تامین کند ، با توییت ، شعار دادن مشکلی حل نمیشود

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۰:۳۹

از قیافه اش پیداست که شرمنده است که مردم رو تو این دردسرانداخته.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۱:۳۷

همه ميدونن كه ...بدون اجازه حاكميت كارى نميكنه اينقدر طعنه و كنايه نزنيد خودتونم به اون راه نزنيد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۳:۴۲

البته تو همین هم بحثه. ولی حاکمیت هم به شرطها و شروطها اجازه داد که دیدید کدوم هاش برآورده شد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۵:۰۷

اوه اوه میبینیم که طرفدارای محمود ریختن دارن رجز میخونن..خودتون هم خوب میدونید ایشون چی گفته و چرا گفته و اگر هم مذاکره ای بخواد باشه بدون مجوز نمیشه....

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۹:۱۵

مذاکره یک توانمندی است که بایستی در ابتدا از آن استفاده کرد ، نه در پایان یک اتفاق! حال پس از سقوط ارزش پول ملی و صد‌ها مشکل دیگر شاید تنها بتواند مرحم مشکلات ایجاد شده باشد.