• شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99040704806
  • خبرنگار : 71565

بانکی: آمار ازدواج سقوط آزاد داشته است

بانکی: آمار ازدواج سقوط آزاد داشته است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی از اولویت‌های فرهنگی جامعه را بحث ازدواج عنوان کرد و گفت: آمار ازدواج سقوط آزاد داشته و حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

امیرحسین بانکی پورفرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اولویت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دغدغه‌های فرهنگی پیش‌روی کشور بیان کرد: در حال حاضر همه شاهد این موضوع هستیم که کشور در حوزه وضعیت اقتصادی، معیشت، اشتغال، تورم و مسائل این چنینی دچار مشکلاتی است. من این موضوع را مانند یک فردی می‌دانم که با وجود داشتن بیماری قلبی از یک دندان درد شدید رنج می‌برد.

وی در ادامه توضیح داد: به گونه‌ای که این دندان درد بیماری قلبی وی را تحت‌الشعاع قرار داده و فرد بیشتر به دنبال درمان آن دندان درد است، این در حالی است که بیماری قلبی او می‌تواند به مراتب از دندان درد خطرناک‌تر و درمانش برای وی مهم‌تر باشد حال حوزه فرهنگی نیز مساله‌ی قلبی و مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور مانند همان دندان درد است؛ برهمین اساس اگر نخواهیم به مسائل فرهنگی کشور توجه لازم را داشته باشیم با خطراتی روبه‌رو خواهیم شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در میان مباحث فرهنگی برخی موضوعات را دارای اولویت می‌دانم یکی از این موضوعات بحث خانواده است. در هفت یا هشت سال گذشته آمار ازدواج سقوط آزاد داشته و حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که جمعیت دم بخت ما نه تنها کاهش نداشته، بلکه افزایش نیز داشته است. موضوع دارای اولویت دیگر بحث طلاق است که متاسفانه به عنوان یک آسیب جدی در حال تهدید کردن جامعه است. از سوی دیگر آمار موالید ما به شدت در حال کاهش می‌باشد که این موضوع باعث خواهد شد نسبت بازنشستگان نسبت به جوانان روز به روز بیشتر شود.

بانکی‌پور فرد در پایان اضافه کرد: حوزه دیگری که در امر فرهنگ بسیار حائز اهمیت است بحث فضای مجازی است که شدیدا لازم است برای آن فکری شود. علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری در این باره، فضای مجازی حال خواسته یا ناخواسته مورد بی‌توجهی قرار گرفته است به صورتی که جامعه را به دست گرفته و به ناکجا آباد می‌برد. موضوع دیگری که باید در حوزه فرهنگی به آن بپردازیم این است که بررسی کنیم صدا و سیما به چه میزان توانسته در حوزه مسئولیت فرهنگی خود تاثیرگذار باشد. این مسائل را از جمله اولویت‌های بحث فرهنگ می‌دانم که باید به آنها پرداخته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۱:۰۳

اقاي دندان درد تو اين وضعيت بلوشوي اقتصادي كي ازدواج ميكنه زنده هايمان در حال مردن هستن مرد حسابي ازدواج با اين رويه اصلا معنا نداره كه بچه اي تو ايران بدنيا بياد برابر است با بدبختي خود و حياتش.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۲:۰۳

طرح ازدواج اجباری مشکلات را حل میکنه!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۲:۱۰

در هفت هشت سال گذشته دهه شصتی‌ها از سن ازدواج رد شدن و دهه هفتادی‌ها وارد شدن که تعدادشون کمتره. طبیعیه که ازدواج کمتر بشه و چیز عجیبی نیست.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۷:۱۷

والا من و تمام دوستانم دهه شصتی ایم.دانشجو دکتراییم.سربازیمونم رفتیم.ولی مجردیم جرات هم نداریم بریم سمت ازدواج.نه شغلی هست برای ما نه هیچی.بیمه هم نداریم.همین تدریس پاره وقت فقط به اندازه پول توو جیبی روزانه شاید در بیاریم.یه ماشین لباسشویی وقتی میخوای بخری هشت میلیون شده اونوقت میخوای اجاره خونه و لوازمو اینارو با کدوم پول بیاری؟ آقایون میفرمایند نرخ موالید کم شده.بله ما هم میدونیم ولی شرمنده ما خودمونو جمع کنیم خیلیه دیگه فکر زنو بچه رو کلا دیلیت کردیم از مغزمون!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۲:۱۳

بسیاز هم خوب..نشون میده تعداد عقلا داره زیاد میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۴:۳۲

با اين گراني نميشه يکي ديگه رو بياري و بدبخت کني يه زماني با کلي وام ميشد پايين شهر يه خونه خريد الان با کلي وام ميتوني پايين شهر اجاره بشيني .اجاره نشستي چطوري شام و ناهارو جور کني و يا بيچاره عروس چطوري جهيزيه بخره کلا مشکلات زياد بيخيال ازدواج و بعد بچه چون زاييدنش کاري نداره بعد اون نگهداريش وحشتناکه. پس اونم بيخال

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۴:۴۵

امسال میخواستم بچه سه ساله ام مهد کودک ثبت نام کنم میگفت ماهی یک میلیون و پانصد هزار تومن. کم آوردم و هر ماه از فک و فامیل قرض میگیرم . شدم آئینه عبرت دختر و پسرهای مجرد فامیل

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۷:۵۶

از رفاه وارزانی زیادیه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۲۰:۰۳

همه اینارو گفتی که به فضای مجازی برسی؟؟؟ شما فقط از دانایی مردم میترسید و لاغیر

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۲۲:۰۱

تا وقتی اقتصاد درست نشه همین. به جای حرفهای گنده گنده برید اقتصاد را درست کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۰:۲۲

اتفاقا شما که خوب دارید تو فضای مجازی میتازونید برای تبلیغ دست کم سه تا بچه ازدواج و اینا برید ببینید دلیل چیه ..اینا دل خوش میخواد مردم حوصله خودشونم ندارن