• شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99040704821
  • منبع : نمایندگی سمنان

لزوم آماده‌باش برای مقابله احتمالی با وضعیت‌ قرمز/الزامی بودن ماسک برای دستگاه‌های مرتبط بامردم

لزوم آماده‌باش برای مقابله احتمالی با وضعیت‌ قرمز/الزامی بودن ماسک برای دستگاه‌های مرتبط بامردم

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر نوسازی، برنامه ریزی و تحول اداری استانداری سمنان از الزامی بودن استفاده از ماسک برای کارکنان دستگاه‌های اداری و خدمات‌رسان که  به صورت مستقیم با مردم در ارتباط‌اند خبر داد.

حسن سعدالدین در چهاردهمین جلسه کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مبارزه با کرونا با تمجید از عملکرد استان در حوزه مقابله با این بیماری عالمگیر اظهار کرد: اقدامات و فعالیت های بسیار خوب و ارزنده ای در این کمیته در خصوص ارزیابی و بازرسی از اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مقابله با کرونا و اقدامات انجام شده از سوی این کمیته، بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: باید با تلاش بیشتر، از آسیب های احتمالی جلوگیری کنیم.

مدیرکل دفتر نوسازی، برنامه ریزی و تحول اداری استانداری سمنان  از لزوم آماده‌باش برای مقابله با وضعیت‌های رنگی پرخطر خبر داد و گفت: وضعیت های رنگی برای شهرستان‌ها در خصوص شیوع بیماری در استان، شکننده خواهد بود و لذا همواره باید در حالت آماده باش کامل و هوشیار بوده و مسائل را به صورت مستمر رصد و پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها باید شخصا، موارد و مسائل مرتبط با دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروزه در استان از لحاظ تامین ماسک و مواد ضدعفونی و بهداشتی در وضعیت خوبی بوده و کمبودی نداریم‌ افزود: علی‌رغم فرهنگ سازی که در بین مردم در خصوص استفاده از لوازم بهداشتی صورت گرفته است، اما باید نظارت برتوزیع این اقلام بهداشتی همواره در دستور کار باشد.

سعدالدین تصریح کرد: آموزش استفاده از ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی و رفت و آمد و حضو در جامعه، برای آحاد مردم در دستور کار قرار گیرد، چرا که ارائه آموزش در این حوزه و فرهنگ سازی، تسهیل سازی در امرنظارت را فرآهم خواهد ساخت.

وی از رعایت مسائل بهداشتی با هدف حفظ سلامت مردم به عنوان بزرگترین معروف در جامعه،نام برد و گفت: رعایت مسائل بهداشتی در راستای حفظ سلامت خود و مردم است و می توان برای تحقق این مهم از ظرفیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و شهرستان ها بهره گرفت.

مدیرکل دفتر نوسازی، برنامه ریزی و تحول اداری استانداری سمنان بر ضرورت استفاده از ماسک تاکید و خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای اداری استان و تاکید استاندار، استفاده از ماسک برای دستگاه‌های خدمات رسان و اداراتی که  به صورت مستقیم با مردم و ارباب رجوع ارتباط دارند، الزامی است.

وی ادامه داد: مردم همواره نسبت به رعایت موارد و مسائل بهداشتی در جامعه حساس بوده اند، امروز عدم استفاده از ماسک در جمع عمومی، یک ناهنجاری به حساب می‌آید و لذا ارائه آموزش‌های لازم برای آحاد مردم در برخورد و مواجه با این ناهنجاری امری ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha