• شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: علم و فناوری ایران
  • کد خبر: 99040704920
  • خبرنگار : 30057

با حضور خبرنگاران پشت درهای بسته؛

مرکز نوآوری رسانه‌ها افتتاح شد!

مرکز نوآوری رسانه‌ها افتتاح شد!
عکس تزیینی است

در مرکز نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوتی و تصویری طی مراسمی افتتاح شد. این مراسم در حالی برگزار شد که طبق اعلام حراست سازمان صدا و سیما تنها خبرنگاران این سازمان دعوت بودند و از ورود خبرنگاران رسانه‌های مکتوب که از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری دعوت شده بودند، ممانعت به‌عمل آمد.

به گزارش ایسنا طی برگزاری مراسمی در مرکز نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر (AVMIC) با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و عبدالعلی علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما افتتاح شد. 

این مراسم در حالی برگزار شد که از ورود خبرنگاران رسانه‌های مکتوب که از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری دعوت شده بودند، ممانعت به‌عمل آمد. مرکز نوآوری رسانه‌های صوتی و تصویری در "مرکز نوآوری شریف" به عنوان یکی از حوزه‌های مهم خبرنگاران علم و فناوری افتتاح شده و مایه تاسف است که سازمان صدا و سیما از ورود مهمانانی که به دعوت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای پوشش مراسم حضور پیدا کرده بودند، خودداری کرده و جای گلایه را برای خبرنگاران، هم از این سازمان و هم از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باقی گذاشته است.

گشایش مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر اقدامی است که از سوی مرکز نوآوری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر برای ایجاد تنظیم‌گری موثر در فضای مجازی کشور راه‌اندازی شد.

این مرکز تلاش دارد ارتباطی دو سویه با دانش‌بنیان‌ها برقرار کند و ظرفیت‌های بالقوه مراکز علمی برای حضور فعال در صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را بالفعل کند.

در حال حاضر در این مرکز، ۶ استارتاپ فعال در زمینه رسانه‌های صوتی و تصویری مستقر شده‌اند.

مرکز فناوری‌های مالکیت فکری یکی دیگر از زیرساخت‌های مرکز نوآوری صوت و تصویر مرکز فناوری‌های مالکیت فکری است.

حلقه مفقوده شکل‌گیری یک زنجیره قدرتمند در تولید محتوای داخلی حقوق مالکیت فکری است و با توجه به سرعت تحولات حوزه فناوری اطلاعات مواجهه با این فناوری‌های این حوزه توسعه یافته است؛ از این رو این مرکز با هدف حفظ حقوق مالکیت فکری بنیان‌گذاری شده است.

از اهداف این مرکز شامل مواردی چون ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری بلاکچین، تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید توسعه تبلیغات می‌شود.

به گزارش ایسنا، آزمایشگاه نوآوری رسانه از دیگر بخش‌های این مرکز نوآوری صوت و تصویر است. در سال‌ های اخیر رسانه‌ها به شدت تحت تاثیر نوآوری‌های فناورانه بوده‌اند.

نوآوری‌های فناورانه انواع جدید از رسانه‌ها را به مخاطب عرضه کرده که منجر به تغییر رفتار آنها شده و بازارهای نوظهوری را پدید آورده است؛ از این رو شکل‌گیری آزمایشگاه نوآوری رسانه یک ضرورت در این صنعت است و تاکنون بیش از یکصد آزمایشگاه نوآوری رسانه‌ای در دنیا تاسیس شده است.

در ایران نیز ضرورت فعالیت مراکز نوآوری در حوزه رسانه درک شد و در حال حاضر چند مرکز نوآوری و شتابدهی در حوزه تولید محتوا فعال هستند.

تصمیم سازمان صوت و تصویر فراگیر در راه‌اندازی یک مرکز نوآوری رسانه‌ای موجب تاسیس اولین آزمایشگاه نوآوری رسانه‌ای کشور با هدف توسعه، تحلیل، شناسایی روندها و چشم اندازها در صنعت رسانه‌ای کشور شد.

این آزمایشگاه در جایگاه نوآوری و خلق فرصت تا توسعه محصول برای افراد و سازمان‌های فعال در صنعت رسانه قرار گرفته است.

این آزمایشگاه یک اتاق فکر تخصصی و منبع خلق و پیاده‌سازی ایده‌های نوآورانه در حوزه رسانه و محتوا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.