• شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99040705324
  • منبع : نمایندگی سمنان

بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز 2020 محقق شد:

دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه‌های جوان جهان

دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه‌های جوان جهان

ایسنا/سمنان معاون پژوهشی و فناوی دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز 2020، در جایگاه 251-300 جهان قرار گرفت.

دکتر سیف‌الله سعدالدین هفتم تیرماه با اعلام این‌ خبر اظهار کرد: در رتبه‌بندی ۲۰۲۰ تایمز تعداد ۲۰ دانشگاه ایرانی در جمع ۴۱۴ دانشگاه برتر دنیا قرارگرفته‌اند که نام دانشگاه سمنان هم در این بین به چشم می خورد .

وی تصریح کرد: نظام رتبه‌بندی تایمز برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان ۲۰۲۰ با ارزیابی دانشگاه‌هایی که قدمت آن‌ها کمتر از 50 سال است، مأموریت‌های اصلی دانشگاه‌ها شامل آموزش، پژوهش، استنادها، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی را ارزیابی می‌کند.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: در سال ۲۰۱۹ تنها ۱۳ دانشگاه ایرانی در میان ۳۵۱ دانشگاه برتر جوان دنیا حضور داشتند، که این تعداد در سال 2020 از افزایش چشمگیری برخوردار است و بیش از 50 درصد رشد داشته است.

 دکتر سعدالدین خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های کاشان، یاسوج، بین‌المللی امام خمینی (ره)، مازندران، گیلان، سمنان، شهید مدنی آذربایجان، شهرکرد، زنجان، شاهد، شهید باهنر کرمان، یزد و بیرجند به‌عنوان دانشگاه‌های جامع کشور موفق شده اند نام خود را در جدیدترین نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان دنیا در سال 2020  به ثبت برسانند .

همچنین با شکل گیری معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع اقتصادی ، تعداد معاونت های دانشگاه سمنان به پنج معاونت افزایش یافت .

رئیس دانشگاه سمنان در جلسه معارفه سرپرست جدید این معاونت گفت : با بررسی های انجام شده مسئولان دانشگاه سمنان به این نتیجه رسیدند برای جبران نیازهای دانشگاه در زمینه طرح و برنامه ریزی، امور اقتصادی، ارتباط با جامعه ، در آمد زایی ، ریل گذاری برای توسعه دانشگاه و ... این معاونت را در دانشگاه سمنان ایجاد نمایند .

دکتر نصیری با بیان اینکه بسیاری از دانشگاههای دیگر کشور دارای چنین معاونتی هستند افزود: این معاونت با زمینه های فعالیتی که دارد باعث رشد و ارتقای بیش از پیش دانشگاه در همه عرصه ها از جمله علمی خواهد شد .

رئیس دانشگاه سمنان خواستار همکاری سایر بخش‌ها و معاونت‌های دانشگاه با معاونت جدید شد و اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی هایی که از سوی این معاونت انجام خواهد شد دانشگاه سمنان بیش از پیش در زمینه علمی توسعه یابد و نباید به رتبه حال حاضر دانشگاه در سطح ملی و بین المللی اکتفا کرد .

دکتر نصیری بر برنامه ریزی از سوی این معاونت و سایر بخشهای دانشگاه برای کار آفرین شدن و باز شدن گره از مشکلات جامعه تاکید کرد .

دکتر فرامرز هرمزی که به عنوان نخستین سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع اقتصادی دانشگاه سمنان معرفی شد  در این جلسه، برنامه های کوتاه و بلند مدت خود را برای این معاونت اعلام کرد و گفت : یافتن منابع جدید اقتصادی ، استفاده از ظرفیت کمکهای خیران ، استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی و جذب دانشجویان خارجی از جمله برنامه های پیش بینی شده در راستای ارتقای علمی و منابع دانشگاه است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha