• شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99040705352
  • خبرنگار : 71592

منصور هادی: توافق ریاض تنها راه حل بحران با شورای انتقالی است

منصور هادی: توافق ریاض تنها راه حل بحران با شورای انتقالی است

رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن امروز (شنبه) مدعی شد، این توافق تنها راه حل بحران با شورای انتقالی جنوب یمن است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن پس از نشست با مشاورانش، هیئت ریاست پارلمان و فراکسیون‌های سیاسی طی سخنانی گفت، توافق ریاض تنها راه برای پایان دادن به بحران با شورای انتقالی جنوب یمن است. این توافق باید اجرایی و درگیری‌ها متوقف شوند.

وی دستور تعهد به آتش‌بس در ابین را در پاسخ به تلاش‌های عربستان داد و در ادامه مدعی شد، "انصارالله همواره تعهداتش را زیر پا می‌گذارد و در مقابل اهتمام دولت مستعفی به برقراری صلح به دنبال سخت شدن شرایط است".

منصور هادی طی اظهاراتی واهی و برعکس نشان دادن واقعیت ادعا کرد، "انصارالله از یمن به عنوان پایگاهی برای هدف قرار دادن مردم با موشک استفاده می‌کند و درخواست‌های بین‌المللی را برای گفت‌وگو و تمرکز روی مقابله با کرونا رد کرده است".

رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن در اظهاراتی به دور از واقعیت گفت، توسل به سلاح و زور برای تحقق اهداف شخصی یا تصویب پروژه‌های فرقه‌ای یا منطقه‌ای یا حزبی قابل قبول نخواهد بود و اهداف صاحبانش را برآورده نخواهد کرد.

وی در جریان نشستی که امروز در ریاض با هیئت مشاوران و اعضای هیئت ریاست پارلمان برای آگاهی از آخرین تحولات یمن برگزار کرد، مدعی شد، "هدف در یمن برقراری امنیت و ثبات است و برای این امر، پایان دادن به "کودتای" انصارالله، بازپس‌گیری کشور و از سر گیری روند سیاسی توافقی بر پایه اصول سه گانه طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های ذی‌ربط بین‌المللی یک مبارزه ملی شریف را مشخص کردند".

منصور هادی بر ضرورت اجرای توافق ریاض به شکل کامل تأکید کرد و گفت، این توافق تنها راه پایان دادن به دلایل و پیامدهای شورش‌های مسلحانه در عدن و برخی از مناطق آزاد شده است به گونه‌ای که منافع عالی ملی در اولویت قرار بگیرد و تلاش‌ها برای مقابله با انصارالله یکپارچه شود.

وی از شورای انتقالی جنوب یمن خواست از تلاش‌های عربستان برای برگشت به روند اجرای توافق ریاض استفاده کند و به درگیری‌ها و حملات پایان دهد.

منصور هادی ادامه داد، در راستای پاسخ به تلاش‌های عربستان دستور داده کاملا نیروهای تحت امرش به آتش‌بس در استان ابین در جنوب یمن متعهد باشند تا شورش‌ها علیه دولت مستعفی و نهادهای آن پایان یابند و اجرای توافق از سر گرفته شود.

وی در خصوص رایزنی‌ها پیرامون صلح با انصارالله مدعی شد: "بارها برای برقراری صلح پایدار براساس اصول سه گانه سیاسی زیر نظر سازمان ملل اقدام کردیم اما انصارالله همواره توافق‌های خود را نقض می‌کند و در مقابل تمایل ما برای برقراری صلح  به تشدید تنش و ارتکاب جنایت‌ها در حق غیرنظامیان دست می‌زند و از یمن به عنوان پایگاهی برای هدف قرار دادن ملت استفاده می‌کند".

رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن بر عمق و استحکام روابط دولتش با عربستان تأکید کرد و گفت: "ما با چالش‌های بزرگ و مشترکی روبرو هستیم که به هماهنگی، صبر و تلاش زیاد برای مقابله و غلبه بر آنها نیاز دارد".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha