• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99040805535

رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس:

شبکه ملی اطلاعات مورد اهمال جدی قرار گرفته است

 شبکه ملی اطلاعات مورد اهمال جدی قرار گرفته است

ایسنا/یزد رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شواری اسلامی با اشاره به طرح سوال از وزیر ارتباطات، گفت: شبکه ملی اطلاعات مورد اهمال جدی قرار گرفته است.

«محمدصالح جوکار» عصر دیروز هفتم تیرماه در نشست ماهر سپاه الغدیر یزد که با حضور مجمع نمایندگان استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: در بحث فضای مجازی سوالی از وزیر ارتباطات داریم و در صورتی که کمیته فضای مجازی دبیرخانه ماهر نکته‌ای در این زمینه دارد اعلام کند تا در این طرح سوال مطرح شود.

وی افزود: در فضای مجازی وزیر ارتباطات اعلام می‌کند که توسعه فناوری اطلاعات با من است و محتوا با من نیست و در مجلس هم نمایندگانی که طبق قرعه کشی برای پاسخ مشخص شدند، پاسخ خوبی به  این اظهار نظر وی دادند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه از آنجایی که مجموعه وزارتخانه‌ها، سازمان تبلیغات، ارشاد و دیگر ارگان‌هایی که کار تبلیغاتی می کنند با فضای مجازی قهر هستند، اصلا در این فضا حضور ندارند.

جوکار تصریح کرد: ما یک بستری برای حضور افراد آماده کردیم ولی از طرف دیگر خوراک لازم برای این افراد را شخص دیگری می دهد؛ اشکال کار اینجاست که این فضا بی نهایت توسعه پیدا کرده ولی هیچ اقدامی برای خوراک دهی به آنها نکردیم.

وی با بیان این‌که شبکه ملی اطلاعات و علل عدم راه‌اندازی آن موضوع یکی از مباحثی است که در سوال از وزیر ارتباطات دیده شده بیان کرد: توجه به فضای مجازی به صورت ویژه مد نظر مقام معظم رهبری است اما متاسفانه شبکه ملی اطلاعات مورد اهمال جدی واقع شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شواری اسلامی در ارتباط با نظارت بر فعالیت نمایندگان با اشاره به این‌که این موضوع در دستور کار مجلس است تصریح کرد: اگر بخش خوداظهاری نمایندگان مجلس در این موضوع کفایت می‌کند چرا باید ۹۰ نماینده رد صلاحیت شوند؛ این نشان می‌دهد که کفایتی در این مورد نیست.

این مسئول با تاکید بر این‌که باید راهکار نظارت بر مسائل مالی، سیاسی، اخلاقی و دیگر موارد نمایندگان مشخص و تدوین شود خاطرنشان کرد: این موضوع کار بسیار سختی است که باید دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی ما به صورت جدی به آن ورود پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha