• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99040805605
  • خبرنگار : 50212

رئیس مجمع نمایندگان استان خواستار شد:

اعمال الزامات اجباری پیشگیرانه در مقابل کرونا در استان مرکزی

اعمال الزامات اجباری پیشگیرانه در مقابل کرونا در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خواستار اعمال الزامات اجباری منطبق با مصوبات ستاد ملی کرونا در سطح استان مرکزی از سوی مراجع ذیربط برای پیشگیری از شیوع بیشتر و ابتلای مردم به کرونا شد.

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید تصمیمات سختگیرانه اعمال و الزامات اجباری اتخاذ و از برگزاری تجمعات با جمعیت بالا پرهیز شود تا روند ابتلا در استان کاهش یابد.

وی در خصوص انتظارات مجمع نمایندگان استان مرکزی به منظور اعمال تصمیمات کاربردی برای پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان گفت: آخرین آمار منتشر شده در مورد ابتلای مردم به ویروس کرونا بیانگر آن است که وضعیت این بیماری کاملا سیال و شناور است.

کریمی به متغیر بودن وضعیت هر نقطه‌ای از استان و ایجاد شرایط قرمز، زرد و یا سفید به دلیل ناشناخته بودن این بیماری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این بیماری در بین مردم عادی شده و متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند روزهای نخست شیوع این بیماری از سوی آحاد مختلف مردم جدی گرفته نمی‌شود.

وی خواستار توجه ویژه جامعه به این بیماری ویروسی شد و بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد و افزود: استمرار آموزش مردم از سوی مراجع ذیربط و آگاهی بخشی لازم به منظور پیشگیری از ابتلای به بیماری ضروری است.

کریمی خواستار اعمال الزامات اجباری منطبق با مصوبات ستاد ملی کرونا در سطح استان مرکزی از سوی مراجع ذیربط برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری شد و افزود: برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید تصمیمات سختگیرانه اعمال و الزامات اجباری اتخاذ و از برگزاری تجمعات با جمعیت بالا پرهیز شود تا روند ابتلا در استان کاهش یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی، همچنین به تشریح جمع بندی نشست های اخیر مجمع نمایندگان استان در مرکز استان و شهرستان محلات پرداخت و اظهار کرد: نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران استانی و شهرستانی به منظور معارفه نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و ایجاد و تقویت هم‌افزایی و همگرایی بین بخشی صورت گرفت و این رویه به صورت گردشی در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی و حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان انجام خواهد شد.

وی نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با رئیس کل دادگستری استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه‌قضائیه، نشست با فرمانده سپاه روح الله، فرمانده انتظامی، مدیرکل اطلاعات و برخی دستگاههای اجرایی را از جمله برنامه‌های نمایندگان در روز پنجشنبه پنجم تیرماه در اراک بیان کرد و افزود: نخستین سفر شهرستانی مجمع نمایندگان به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نقاظ مختلف استان با هدف تقویت همگرایی ظرفیت‌های درونی استان به شهرستان محلات صورت گرفت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با مدیران شهرستان محلات اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست با مدیران دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشکده های علوم پزشکی ساوه و خمین، مدیران کل انتقال خون، اورژانس و برخی معاونین علوم پزشکی در شهرستان محلات به منظور بررسی و ارزیابی ظرفیت‌های حوزه سلامت و موانع و مشکلات پیش رو بویژه آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان از جمله برنامه‌های مجمع نمایندگان استان در شهرستان محلات بود.

وی برگزاری نشستی با مدیران حوزه وزارت نیرو (آب و برق استان) به منظور بررسی ظرفیت‌ها و مشکلات حوزه آب، برق و انرژی استان را از دیگر برنامه‌های مجمع نمایندگان در شهرستان محلات بیان کرد و افزود: مشکلات این حوزه توسط مدیران استان و نمایندگان مطرح و برای برون رفت از آنها تصمیم گیری شد.

کریمی تشکیل جلسه‌ای با حضور مدیران راه و شهرسازی، راهداری و راه آهن، بنیاد مسکن، مدیرعامل شهر جدید امیرکبیر و سرپرستی شعب بانک مسکن و مدیر آزمایشگاه خاک استان را از دیگر برنامه‌های شهرستان محلات بیان کرد و افزود: در این جلسه به صورت مبسوط مسایل و مشکلات حوزه راه و مسکن بحث و بررسی شد و با جمع‌بندی مباحث مطرح شده قرار بر این شد که از طریق وزارت‌خانه‌ها و در سطح ملی پیگیری های لازم انجام و منجر به اتخاذ تصمیمات راهگشا شود تا بستر تقویت دستگاههای اجرایی برای حل مشکلات مردم فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha