• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99040805654
  • خبرنگار : 71523

حقوقی که سهام‌داران بورسی از آن غافلند

حقوقی که سهام‌داران بورسی از آن غافلند

درحالی که وجود اخلال در هسته مرکزی معاملات و همچنین سامانه برخی کارگزاری‌ها آه از نهاد سهام‌داران بلند کرده و مسئولان اعلام کرده‌اند که این اتفاقات خارج از کنترل است، یک کارشناس حقوقی بازار سرمایه بر این باور است که رعایت زیرساخت‌های لازم برای سفارش‌های الکترونیکی فقط بر عهده کارگزاری بوده و اگر فقط یک کارگزاری دچار اخلال شود، باید جبران خسارت کند.

به گزارش ایسنا، ماجرای اخلال در هسته معاملات همچنان به قوت خود باقیست، به طوری که روز گذشته این موضوع باعث عقب افتادن ساعت معاملات نیز شد. این درحالی است که طی یک هفته اخیر، سامانه یکی از کارگزاری‌های سرشناس نیز از کار افتاد و مشتریان این کارگزاری برای یک روز از انجام معامله و همچنین خرید عرضه اولیه‌ای که صورت گرفت، جا ماندند. پس از این اتفاق مسئولان ذیربط اعلام کردند مسئولیت اختلال سامانه ها با کارگزار نیست و خارج از کنترل است. این درحالی است که یک حقوق‌دان بر این موضوع که کارگزار در قبال سهام‌دار مسئول است تاکید کرد و بر این باور است که اگر در شرکت‌های نرم افزاری اخلالی ایجاد شود وظیفه کارگزاری است که به مشتری پاسخگو باشد و آن شرکت کارگزاری رابطه غیرمستفیم با مشتری دارد.

حمید اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه اختلال در سامانه‌های معاملاتی اوراق بهادار در کارگزاری‌ها به موضوعی بسیار چالش برانگیز در بازار سرمایه تبدیل شده است، اظهار کرد: این مساله نیازمند واکاوی و بررسی حقوقی هر چه بیشتر است. علی رغم این که بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار تصریح می‌کند که سازمان بورس موظف است تدابیر ضروری و اقدامات لازم به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران در بازار اوراق بهادار را اجرایی کند و حتی در راستا اداره رسیدگی به شکایات و حمایت های حقوقی در این سازمان شکل گرفته است،  جبران خسارت‌های وارد شده به سهام‌داران نیازمند طی روند حقوقی و گاهی قضایی است که در این راستا باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

این حقوق‌دان بازار سرمایه افزود:همچنین اتخاذ تدابیر ضروری و انجام اقدامات لازم که در بند ۱۱ ماده ۷ تصریح شده است بیانگر الزام به رصد سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها جهت ارائه خدمات مطلوب در راستای حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.

تشریح ماهیت کارگزاری‌ها

وی با بیان اینکه کارگزاران در بازار سرمایه یک نهاد بسیار موثر در تبادلات مالی و معاملاتی سهام‌داران هستند، گفت: از نظر حقوقی ماهیت و جایگاه کارگزاری‌ها مورد اختلاف است. یعنی کارگزاری می‌تواند نقش وکیل مشتری را داشته باشد و قرارداد می‌تواند در قالب قرارداد وکالت تعریف شود. یا می‌تواند در قالب قرارداد دلالی یا قرارداد عاملی تعریف شود یا یک قرارداد ماده ۱۰ قانون مدنی باشد. یعنی یک قرارداد کاملا خاص که قالب مشخصی بر آن حاکم نیست.

این حقوق‌دان بازار سرمایه ادامه داد: کارگزاری‌ها یک شرکت سهامی خاص هستند اما این شرکت‌های سهامی خاص عملا تحت نظارت سازمان بورس، خدمات عمومی ارائه می‌دهند. یعنی اگرچه کارگزاری‌ها یک شرکت سهامی خاص محسوب می‌شوند اما خدمات عمومی ارائه می‌دهند. از این جهت که وظایف کارگزاری‌ها کاملا مشخص است و صرفا تحت نظارت سازمان بورس می‌توانند فعالیت کنند. یعنی کارگزاری ها در بازار سرمایه نمی‌توانند از حدود فعالیتشان خروج کنند.

اسدی در ادامه با اشاره به انواع معاملات در بازار سرمایه، توضیح داد: معاملات یا آفلاین هستند یا آنلاین. در معاملات آفلاین مشتری به کارگزاری مراجعه و دستور خرید یا فروش را به کارگزاری می‌دهد و کارگزاری ملزم به انجام سفارش مشتری است. معاملات آنلاین هم همان چارچوبی را دارند که معاملات آفلاین دارند. با این تفاوت که در معاملات آنلاین کارگزاری ها مکلف به رعایت پیش زمینه‌های لازم برای این معاملات هستند.

دستورالعمل انضباطی کارگزاران چیست؟

وی درمورد دستورالعمل انضباطی کارگزاران اظهار کرد: بند ۱۰ از ماده ۶ دستورالعمل انضباطی کارگزاران مصوب ۱۳ آذر ۱۳۸۹ هیات مدیره سازمان بورس، درمورد تخلفات کارگزار است که موجب اخطار کتبی به کارگزار و درج آن در پرونده می‌شود. یکی از این تخلفات عدم رعایت الزامات مربوط به سفارش‌های الکترونیکی و ارائه خدمات مربوط به آن است که مشمول اخطار کتبی به کارگزار با درج در پرونده می‌شود. درواقع قانون‌گذار که سازمان بورس است اشاره کرده است که وظیفه رعایت زیرساخت‌های لازم برای سفارش‌های الکترونیکی فقط بر عهده کارگزاری است.

این حقوق‌دان با بیان اینکه در بازار سرمایه چند نهاد مرتبط با معاملات آنلاین وجود دارد، توضیح داد: نهاد نخست هسته معاملات یعنی مدیریت فناوری بورس تهران و نهاد بعدی کارگزاری‌ها هستند. سومین نهاد شرکت های نرم افزاری هستند که کارگزاری‌ها با آن‌ها کار می‌کنند. درواقع در بازار سرمایه شرکت‌های نرم افزاری که با کارگزاری‌ها کار می‌کنند در بطن کارگزاری‌ها هستند. یعنی این شرکت‌ها رابطه قراردادی و حقوقی شان با کارگزاری است نه با مشتری. بنابراین اگر در شرکت‌های نرم افزاری اخلالی ایجاد شود وظیفه کارگزاری است که به مشتری پاسخگو باشد و آن شرکت کارگزاری رابطه غیرمستفیم با مشتری دارد.

اسدی درمورد اخلال در سیستم‌های آنلاین معاملاتی، گفت: اگر هسته معاملات دچار مشکل شود، می‌تواند مشمول شرایط فورس ماژور باشد. یعنی اخلال برای همه کارگزاری‌ها اتفاق افتاده است. در این شرایط  مسئولیت با شرکت مدیریت فناری بورس تهران است اما اگر یک کارگزاری خاص دچار اخلال در سامانه‌های معاملاتی شود، ماده یک قانون مسئولیت مدنی اعلام می‌کند هرکس بدون مجوز قانونی عمدا یا در نتیجه بی احتیاطی به جان، سلامتی، مال، ازادی، حیثیت یا شهرت تجارتی یا به هر حق دیگر که به موجب قانون برای افراد ایجاد شده، لطمه‌ای وارد کند که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود است. به عبارت دیگر  اگر کارگزاری در نتیجه بی احتیاطی موجب اخلال در سامانه معاملاتی شود، به حق خرید و فروش مشتری لطمه وارد کرده و مسئول جبران خسارت است.

کارگزاری دچار اخلال شده باید پاسخگوی سهام‌دار باشد

وی با اشاره به اخلال در سیستم کارگزاری آگاه در روز چهارشنبه هفته گذشته، اظهار کرد: در یک روز معاملاتی سهام‌داران از خرید عرضه اولیه و خرید و فروش سایر سهم ها محروم شدند یعنی به حقوق آن‌ها لطمه وارد شده است. در قواعد حقوقی هیچ ضرری را نمی توان پیدا کرد که قابل جبران نباشد. یعنی اگر ضرری به شخصی وارد می‌شود آن شخص اگر خودش عامل آن ضرر نباشد حق دارد جبران خسارت را از کسی که ضرر وارد کرده است بخواهد.

این حقوق‌دان بازار سرمایه ادامه داد: اگر فرض کنیم از طرف کارگزاری ضرر مستقیم وارد نشده است، اما با این اقدام حقوق سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه ضایع شده است. برخی حقوق‌دانان می‌گویند جبران خسارت یا دریافت ضرر و زیان ناشی از منافع غیر قطعی، امکان پذیر نیست. یعنی نمی‌توان قطعی گفت سهام داران در آن روز قصد خرید و فروش را داشته اند یا خیر، اما اینکه در آن روز به سهام‌داران عرضه اولیه تعلق نگرفته، قطعی است. این به معنای بروز ضرر قطعی به سهام‌داران است. این فرایند را قطعا مشمول مسئولیت مدنی می دانم و کارگزاری باید خسارت‌های وارده به سهام‌دار را جبران کند.

اسدی ادامه داد: وظیفه کارگزاری رعایت زیرساخت‌ها و الزامات مربوط به سفارشات الکتریکی است. در اینجا ورود ضرر محرز و این وظیفه کارگزاری به درستی انجام نشده است و باید پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که این اخلال فقط برای یک کارگزاری است و مساله فورس ماژور اتفاق نیفتاده است کارگزاری باید جبران خسارت کند و سهام‌داران طبق ماده ۳۶ قانون بازار اوراق بهادار، برای دریافت خسارت خود می‌توانند به کمیته سازش کانون کارگزاران و در صورت عدم سازش به هیات داوری سازمان بورس مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۹

کارگزاری آگاه و مفید فقط عذرخواهی کردن و هیچ اقدامی در راستای بهبود شرایط انجام ندادن و اینجا که ما به عنوان کاربر دچار مشکل و ضرر شدیم، کسی پاسخگو نیست و کارگزاری آگاه از مشتریانش خواسته با مراجعه حضوری اقدام به ثبت سفارش دستی کنن و این در حالی که اوضاع بهداشت عموم و شیوع کرونا این اجازه رو به خیلی ها نمی ده و بسیاری هم در شهرستان ها هستن و نمی تونن مراجعه کنن چون شعب کارگزاری اصلا جوابگو نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۰۲

به دادمون برسید کارگزاری مفید ، ایزی تریدر رایانه بدبختم کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۲:۴۵

هیچکس پاسخگو نیست کی باید جبران کنه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۲:۴۵

یه روز؟؟ امروزسومین روز کلا قطعه و داره ضرر میلیاردی به سهامدارها وارد میکنه هیچکسم پاسخگو نیست کی باید جبران کنه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۲:۴۶

یه روز؟؟ امروزسومین روز کلا قطعه ...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۰

با سلام جواب ضرر و زیان رو کی میده؟؟؟؟؟؟!!!!! اگر جبران مافات نکنند خدا ازشون نگذره

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۹:۰۴

باید شکایت کرد اینجوری یاد میگیرن واسه دستگاهشون محافظ بذارن🤣ماها روال قانونی بلد نیستیم فقط خدا خدا میکنیم یه شکایت همچیو درست میکنه اگه واقعن ضرر کردین

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۴

کارگزاری آگاه و مفید فقط عذرخواهی کردن و هیچ اقدامی در راستای بهبود شرایط انجام ندادن و اینجا که ما به عنوان کاربر دچار مشکل و ضرر شدیم، کسی پاسخگو نیست و کارگزاری آگاه از مشتریانش خواسته با مراجعه حضوری اقدام به ثبت سفارش دستی کنن و این در حالی که اوضاع بهداشت عموم و شیوع کرونا این اجازه رو به خیلی ها نمی ده و بسیاری هم در شهرستان ها هستن و نمی تونن مراجعه کنن چون شعب کارگزاری اصلا جوابگو نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۹

سلام امروز سه روزه قطعه بازار این کارگزاری آگاه ما باید چکار کنیم؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۵

روز اول ثبت نام خیلی اذیت شدم از ۵ صبح تا ۱۲ ظهر پیشخوان های مختلف رفتم که آگاه و مفید ثبت نام نکنم ولی نشد که نشد و مجبور شدم مفید ثبت نام کنم، معلومه وقتی همه ثبت نامیهارو از آن خودشون میکنن نمیتونن سرویس بدن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۳:۵۰

هرچه سریعتر به فکر جبران خسارت مردم باشید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۳:۵۶

کی گفته یک روز ؟؟؟! از روز سه شنبه شب هفته گذشته تا به امروز دسترسی به این کارگزاری خراب شده آگاه قطع شده و سهم هایی که قصد فروش داشتیم با شارپ منفی چندین میلیون ضرر دیدیم و همه فرصت های معامله رو هم از دست دادیم ، واقعا مگه این مملکت صاحب نداره که حق مردم اینگونه خورده میشه ؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۴۷

کاملا درسته چند روزه قطعه و کسی عین خیالش نیست ملت دارن ضرر میکنن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۸

هیچی جوابگویی این کار قطعی سیستم نیست اقایان آگاه کجایید خوابید یامی ترسیدپول خرج بکنبد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۳۳

وقتی ظرفیت یه کارگزاری تمام شده بیشتر از این نمیتونه جوابگو باشه چرا هنوز ثبت نام میکنه بگه ظرفیت تکمیل شد مردم برن سراغ کارگزاریهای دیگر که اینجوری کارگزاری آگاه باعث ضرر میلیونی به ما نشه بعدم جوابگو نیست چجوری میخواد جبران کنه

avatar

عرض سلام . من دو تا مریض صعب العلاج دارم که هزینه دارو و درمان دارن با دوتا بجه کوچیک. مدام از هنگی این کارگزاری ضرر کردم الان دیگه از سه شنبه هفته گذشته تا الان بیشتر از این مدت ضرر کردم.باید هزینه دارو و درمان بدم ولی نمیتونم چون خیلی متضرر شدم. جوابگوی اینهمه ضرر کیه؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۳۶

آگاه ۲ملیون تومن اعتبارازطریق باشگاه آگاه به عنوان جبران خسارت به مدت یکماه به اعضاپیشنهادداده وچند آفردیگر هم پیشنهادداده.مسئله اینه که باشگاهش هم تعطیله وبالا نمیاد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۴۴

سلام متاسفانه سامانه های مفید انلاین پلاس و ایزی تریدر در چند روز اخیر دچار اختلال و هنگی هستند و هیچ کس پاسخگو نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۵

سلام.اقا کسی هست که جواب مارو بده اگه آگاه اینطوری ضرر بده پس بهتره بریم به سمت یه کارگزاری دیگه.معلوم نیست که اینا اونجا چی کار میکنم اگه نمیتونی جلوی این ندانم کاریارو بگیری بهتره دره این کارگزاری و گل بگیری

avatar

بنده چند روز هست می خواهم سهم بخرم متاسفانه سیستم آگاه خراب است. آیا کسی هست که جبران خسارت وارده پرداخت کنه.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۰۰

سلام امروز سومین روزه، لطفاً پیگیری کنید خیلی متضرر شدیم، من خودم مهندس کامپیوترم این جور موارد اتفاق جدیدی نیست، سرور ممکنه بسوزه، بترکه! سیل ببرتش یا هرچی، راه حل داره! باید چندین سرور پشتیبانی داشته باشن که امکان قطعی از بین بره. این دلیل برای غیر متخصص ها هم قابل قبول نیست چه برسه به کسی که یه ذره سر درمیاره

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۰۰

سلام امروز سومین روزه، لطفاً پیگیری کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۱۰

آقاااااا دفاتر پیشخوان فقط اگاه و مفید رو میشناسن. اسم هر کارگزاری دیگه بیاری شاااااید با اکراه ثبتنام کنن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۱۱

من همیشه شب قبل حسابم را شارژ میکنم واون روز که سهام میدن انلاین سفارش میدم خسارت مارا کی میده حتما باید کسی سفارش افلاین بده تا خسارت بدن تازه اونم اگه بدن در ضمن خسارت این خرید وفروشهای این چندروز را کی میده

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۵:۳۴

کارگزاری آگاه الان چندین روزه قطعه و یک روز نیست و اصلا عذرخواهیشان به درد ما نمیخوره !!!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۶:۰۱

...به مدیران بی کفایت بورس وناظر بازار هیچ بلد نیست به وظیفه اش عمل کند الان چند ماه هست سیستم هنگ واجازه خرید اول وقت بما نمی دهن خد یا به مدیران ما مسئولیت بده

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۹ ۰۶:۲۹

کارگزاری مفید هم عرضه اولیه وپویا را برای سهامدارانش نخریده و مفید هم به حقوق سهامدار تعدی کرده ، مفید هم خیلی بهتر از آگاه و بقیه نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۶:۱۸

چرا انحصار کارگزاری ها برداشته نمیشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۶:۳۸

طبق توافقنامه حین ثبت نام، کارگذاری در صورت خرابی سرور مسولیتی ندارد. اینکه سازمان بورس حق چنین بندی را به کارگذاری بدهد یا ازش بگیرد اطلاع ندارم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۹:۰۵

امروز سه روزه قطعه وما نتونستیم خریدو فروشی بکنیم بازار هم یازار عادی نبود که بیخیال باشیم...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۹:۲۲

تازه اول کاره

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۹:۲۴

سهامداران عزیزی که از خدمات کارگزاری خود رضایت ندارین

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۲۰:۱۲

سلام علیکم کارگزاری مبین سرمایه فقط عذرخواهی کرده و گفته مشکل از ما نبوده، یعنی جاری عذرخواهی کرده یعنی اینم اضافه ب سازمانه و ما مسوولیتی نداریم، در صورتی که ما درخواست خرید عرضه اولیه وپویا رو خواسته بودیم و متاسفانه خریداری نشده، این در صورتی است که عده ای از مشتریان همین کارگزاری سهام وپویا براشون خریداری شده، خواهش میکنیم مسولین مربوطه رسیدگی کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۲۰:۱۷

حداقل اعلام کنید کی مشکل رفع میشه! تا کی قرار هست این وضعیت ادامه داشته باشه!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۲۱:۳۳

در این‌که کارگزاری آگاه و مفید بخاطر سود جویی خودشون و با گرفتن مشتری بیشتر از ظرفیت و توانشون دارن به مشتریان ضرر میزنن که هیچکس تردیدی نداره. اما سوال اینجاست که مشتریان این کارگزاری ها که مدتهاست با این مشکلات در گیر هستند چرا کارگزاری شون رو عوض نمیکنن و اصرار به کار کردن با اونا دارن؟!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۲۲:۱۹

در قراردادی که امضا کردید بندی وجود داره که اگه شرایط سرویس دهی وجود نداشته باشه مشتری حقی برای اعتراض نداره. اصولا هم نمیشه سرویس 100 درصدی را تضمین کرد. بنابر این تنها راه و بهترین راه برای جلوگیری از این ضرر ها در حال و آینده تغییر هرچه سریعتر کارگزاری است. بالاخره درسته که مشتری یک ضرری کرده، کارگزاری هم اما باید ضرر بزرگتری با از دست دادن مشتریانش بکنه تا عدالت رعایت شود. یکی از ریسکهایی هم که مشتریان هنگام ورود به بورس به صورت ضمنی پذیرفته اند همین ریسک نداشتن دسترسی است.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۲۲:۳۱

کاملا موافق هستیم و تقاضای رسیدگی داریم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۲۳:۱۵

کار گذاری مبین سرمایه هیچ کاری نمیکند بدترین کار گذاری هست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۹ ۰۰:۲۶

در اولین فرصت کارگزاری های دیگر را انتخاب کنید. منبعد اگاه و مفید همینند...مثل ایران خودرو و سایپا

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۹ ۰۱:۳۳

سلام درموردشرکت کارگذاری بورس پارسیان شکایت داشتم ونمی دانم چطوربایدپیگیرشوم لطفاراهنمایی بفرمایید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۲

کارگزاری آگاه چرا بعد از یک هفته هنوز خرابه چرا رسیدگی نمیکنن؟ کل سرمایمون هدر رفت ؟ هیچ کسم رسیدگی نمیکننه . با عذر خواهی سرمایه ما برنمیگرده باید خسارات را جبران کنند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۰ ۰۰:۵۷

بخدا کارگزاری مفید از بقیه بدترِ ،ولی چون نفوذ داره نمیذاره کسی در موردش مطلب بنویسه من هم به کانال عرضه اولیه پیام دادم ، خواهش کردم التماس کردم صدای ما مفیدی ها رو هم برسونید ، ماهم هرچی سفارش خرید و فروش میذاریم ثبت نمیشه..از هر صدتا سفارش یکیش ثبت میشه ، که اون موقع دیگه تو اون قیمت مدنظر ما خریدار و فروشنده ای نیست.اعضای کارگزاری آگاه باید خوشحال باشن که صداشونو به گوش مسئولین رسوندن، اما مافیای مفید انقد قویه که حتی به کانال های بورسی و تحلیلگرها نفوذ کرده و اجازه نمیده کسی علیهش چیزی بنویسه ، خواهش میکنم به داد ماهم برسید..از هر صدبار تماس با پشتیبانی شاید یکبار جواب بدن ، که اونم باید نیم ساعت پشت خط وایسی ، انشاالله این انحصار کارگزاری ها برداشته بشه و تا رقابتی بشه تا کیفیت خدمات کارگزاری ها هم بالا بره

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۱ ۱۸:۴۷

ناراضی هستیم از کارگزاری ها مخصوصا آگاه.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۴ ۲۰:۴۶

متاسفانه بعد از گذشت ۱۰ روز هنوز کارگزاری آگاه سیستمش اصلاح نشده من نمیدانم آیا هیچ نظارت و کنترلی روی این کارگزاری نیست که که بیش از ظرفیتش ثبت نام نکنه جواب این همه ضرر را چگونه پاسخگو هستند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۲ ۱۲:۲۸

وقتی هر کسی میره کد بورسی بگیره مسئول دفتر پیشخوان بهش کارگزاری مفید یا آگاه رو پیشنهاد میده همین میشه دیگه. این همه کارگزاری خوب داریم.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۰۹ ۲۱:۱۲

نوسانگیری باعث افزایش نقدینگی میشود وخوب است بهتره پیشگشایش خذف شود و همینطور یکی از کدهای حقوقی

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۴ ۰۱:۱۳

تاکی باید دست شرکتها وحقوقی ها و...درجیب سهامداران باشد وهر طور خواستند کارکنند.