• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99040805810
  • خبرنگار : 30054

با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید

با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید

احتمالا این روزها بارها و بارها نام دیجیتال مارکتینگ را شنیده باشید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مدیر وب، دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کارکردی دارد؟ به زبان ساده به هر فرآیندی در دنیای اینترنت که به هدف معرفی یک محصول، برند و یا خدمات انجام شود، دیجیتال مارکتینگ می‌گویند.

بدون شک رسوخ دنیای اینترنت به زندگی اکثریت افراد و استفاده روزانه از موبایل، تبلت، لپ تاپ و البته اینترنت، این شیوه تبلیغات را به یکی از موفق‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغ تبدیل کرده است. در ادامه اطلاعات جامعی را در این باره در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه ابزارهایی استفاده می‌کند؟

همانطور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد، دیجیتال مارکتینگ همان بازاریابی و تبلیغ اما در دنیای اینترنت و فضای مجازی است. در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد صاحبان کسب‌ و کارهای مختلف و برندهای گوناگون در جهان از این شیوه تبلیغ برای معرفی و توسعه کاری خود استفاده می کنند.

این شیوه تبلیغات مانند روش‌های سنتی و قدیمی دارای اصول و چهارچوب‌هایی است که توجه به آن ها می‌تواند موفقیت چشمگیری برای شما به دنبال داشته باشد.

بعد از آن که با مفهوم این نوع از بازاریابی آشنا شدید، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که از چه ابزارهایی می‌توانید برای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. پاسخ بسیار ساده است.

شما می‌توانید از وب سایت‌ها، پست‌های مختلف یک یا چند وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیک، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف، کاتالوگ‌ها و بروشورهای آنلاین و غیره استفاده کنید. هر کدام از این ابزارها می‌تواند محصولات و خدمات شما به هزاران و حتی میلیون‌ها نفر معرفی کرده و به رشد و پیشرفت شما کمک کند.

آیا دیجیتال مارکتینگ واقعا موثر است؟

همانطور که می‌دانید برای موفقیت در هر کسب‌ و کار، داشتن تبلیغات مفید و موثر یک فاکتور بسیار کلیدی و مهم است. یکی از مشکلات بازاریابی سنتی آن است که شاید فرد متوجه میزان موفقیت تبلیغات خود شود، اما نمی‌تواند به طور دقیق متوجه این مساله شود که چه بخش هایی از تبلیغات موثر و چه بخش هایی بی اثر یا کم اثر بوده است؟

دیجیتال مارکتینگ این مشکل را به طور کامل برای شما رفع کرده است. بازاریابی آنلاین به شما دقیقا خواهد گفت که هر لینک تبلیغ چه تعداد بازخورد و کلیکی گرفته است، تبلیغات شما به چه کسانی رسیده است؟ کدام بخش از تبلیغات مفید و کدام بدون اثر بوده است؟ با استفاده از این اطلاعات می‌توانید به راحتی تبلیغات خود را ارزیابی کرده تا در زمان بسیار کوتاه تری به بازدهی مورد نظر خود برسید.

دیجیتال مارکتینگ چه اصولی دارد؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، موفقیت در دیجیتال مارکتینگ مانند هر کار دیگر، نیازمند توجه و رعایت اصول است. اگر شما نیز قصد ورود به آن را دارید، بهتر است با این اصول آشنا شوید.

تولید محتوای مناسب

شما تبلیغات خود را از طریق یک یا چند محتوا به کاربران ارائه می دهید. این محتوا می‌تواند ترکیبی از متن، تصاویر، فیلم، فایل صوتی و غیره باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که محتوا باید اثربخش و جذاب بوده تا بر مخاطبان شما تاثیر بگذارد.

طراحی و مدیریت پنل کاربری

در صورتی که شما از یک سایت یا نرم‌افزارهای ارتباطی استفاده می کنید، باید بتوانید تنظیمات و مدیریت آن را به گونه‌ای انجام داده که مطابق با اصول دیجیتال مارکتینگ باشد. برای مثال شما باید بدانید از چه قالب‌ها و افزونه‌هایی باید برای سایت خود استفاده کنید تا تاثیر و کارایی بیشتری داشته باشد.

بررسی سئو

مساله دیگری که می‌توان آن را یکی از مهمترین فاکتورهای دیجیتال مارکتینگ دانست، سئوی سایت است. همانطور که می دانید تمامی سایت‌های دنیای اینترنت به طور مداوم توسط اصولی به نام سئو توسط گوگل بررسی و اعتباربخشی می‌شوند.

در صورتی که بتوانید سئوی سایت خود را ارتقا دهید، می‌توانید جایگاه مناسبی در نتایج جست و جوی گوگل پیدا کنید.

استفاده از ایمیل و یا پیامک

شما باید همواره با مخاطبان خود در ارتباط باشید. از دیگر اقداماتی که می‌تواند دیجیتال مارکتینگ شما را به نتیجه برساند، استفاده از ایمیل مارکتینگ و یا sms است. شما می‌توانید خدمات و محصولات خود را از روش‌های گفته شده به حجم زیادی از افراد معرفی کرده و آنها را راغب به خرید و یا دریافت خدمات کنید.

تبلیغ در دیگر شبکه های اجتماعی

داشتن یک وب سایت و فعالیت آن تنها اقدام مورد نیاز برای موفقیت دیجیتال مارکتینگ و کسب‌ و کار شما نیست. در دنیای شلوغ و پر سرعت امروزی شما باید بتوانید تبلیغات گسترده‌تری نسبت به رقبای خود داشته باشید. از آن جا که این روزها بیشتر افراد در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضو هستند، تبلیغ در آن‌ها می‌تواند برای شما بسیار موثر واقع شود.

استفاده از گوگل آنالیتیکس

اگر شما به دنبال فعالیت موفق در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستید، استفاده از ابزار تجزیه تحلیل گوگل آنالیتیکس می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. با استفاده از این ابزار می‌توانید میزان سود و بازده، موفقیت هر محصول و یا تبلیغات، هزینه‌های پرداختی و هر آنچه که مورد نیازتان هست را بررسی کنید.

استفاده از تخفیف

همانند هر کسب‌وکار و تبلیغات حضوری و سنتی، استفاده از تخفیفات و جشنواره‌های ویژه می‌تواند به دیجیتال مارکتینگ و موفقیت کسب‌ و کار شما کمک قابل‌توجهی کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.