• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99040805928
  • منبع : نمایندگی سمنان

انتقاد استاندار سمنان از کثرت پاتوق‌های مصرف موادمخدر در استان

انتقاد استاندار سمنان از کثرت پاتوق‌های مصرف موادمخدر در استان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با انتقاد از کثرت پاتوق‌های مصرف کنندگان مواد مخدر در سطح استان بر ضرورت سرعت‌بخشی به شناسایی و تخریب این پاتوق‌ها با مشارکت شهرداری‌ها تاکید کرد.

علی‌رضا آشناگر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مدیریت بحران استانداری سمنان با گرامیداشت یاد و خاطر شهید دکتر بهشتی و یاران شهیدش و با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: کشور ما بواسطه‌ی همجواری با افغانستان، به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی ترانزیت مواد مخدر دارای شرایط ویژه و خاصی است که همین امر مجموعه اقدامات ما را در این زمینه بسیار سخت و پیچیده می‌کند.

وی با اشاره به تقدیم هزاران شهید عرصه امنیت و مبارزه با مواد مخدر گفت: به برکت خون این شهیدان و جانفشانی نیروهای انتظامی ، امنیتی و قضایی بحمدلله اقدامات بسیار خوب و ارزنده ای در راستای مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور به انجام رسیده که اگر این جانفشانی‌ها و اقدامات نبود، بی شک وضعیت کشور ما بحرانی و خطرناک می‌شد.‌

آشناگر با تمجید از اقدام انجام شده در راستای تغییر نگرش به معتادان مواد مخدر و نگاه به معتادین از مجرم به بیمار گفت: باید ضمن انجام اقدامات سختگیرانه و محکم با سوداگران مرگ و قاچاقچیان که بعضا با انگیزه های سیاسی اقدام به انجام چنین تحرکاتی می کنند ، نسبت به ارتقاء فرهنگ پذیرش و درمان بیماران مواد مخدر و بازگرداندن این گروه به آغوش خانواده و جامعه تلاش کرده و این نگاه را تقویت کرد.

استاندار سمنان انجام اقدامات فرهنگی در راستای مبارزه با مواد مخدر را بسیار پر اهمیت تر و پیچیده تر از انجام برنامه های قضایی و انتظامی دانست و عنوان کرد: باید مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را با رویکرد عمومی و مردمی ارائه شود و قشرهای مختلف مردم را به همکاری در جهت مبارزه با این بلای خانمان سوز و سوداگران مرگ تشویق و ترغیب کرد.

آشناگر اضافه کرد: بی شک برخورد قضایی و سخت‌گیرانه انتظامی با قاچاقچیان و سوداگران مرگ ، وظیفه ی دولت و نهادهای ذی صلاح و انجام اقدامات فرهنگی و رسانه ای نیز از جمله اقداماتی است که می توان با حمایت و مشارکت مردم به انجام رساند.

استاندار سمنان در ادامه با قدردانی از تلاش دستگاه‌های مختلف در مبارزه با مواد مخدر بر ضرورت آشنایی نسل جوان و نوجوان با انواع جدید مواد مخدر و لزوم انجام تلاش‌های پیشگیرانه در خصوص عدم اعتیاد و مصرف مواد مخدر تاکید و اظهار کرد: مدارس، مراکز اشتغال، دانشگاه‌ها و محیط های عمومی و محلات باید بیش از پیش مورد توجه متولیان قرار گرفته و برنامه‌های جامع فرهنگی در راستای مصون سازی جامعه از مواد مخدر در این اماکن به انجام رسد.

آشناگر با انتقاد از کثرت مراکز پاتوق مصرف کنندگان مواد مخدر در سطح استان گفت: باید با جدیت در زمینه شناسایی و متلاشی کردن اینگونه مراکز تلاش شود و بویژه اقدامات پاکسازی و مصون سازی پارک‌ها و اماکن عمومی که محل تجمع معتادان متجاهر و عرضه مواد مخدر است، باید هر چه سریع تر اجرایی شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند رویکرد عمومی و مردمی است اضافه کرد:باید مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را با رویکرد عمومی و مردمی پیش برد .

استاندار سمنان از شهرداران استان به‌عنوان یکی از ارکان اصلی مصون سازی و پاکسازی شهرها از معضل مواد مخدر یاد و عنوان کرد: شهرداران وظیفه دارند تا در اجرای طرح‌های مصون سازی ، ضمن انجام برنامه های پاکسازی پارکها به‌صورت مستمر و تخریب پاتوق‌های معتادان، از اعتبارات شهرداری ها هزینه کنند و با کمک فرمانداران و بهزیستی، نسبت به ایجاد مراکز مرتبط با تبصره ۲ ماده ۱۶ اقدام کنند.

آشناگر همچنین با اشاره به استقرار یگان پهبادی و یگان تکاور نیروی انتظامی از این دو به‌عنوان ظرفیت و پتانسیلی ممتاز در جهت رصد اطلاعاتی ، کنترل و انجام عملیات در سطح استان یاد کرد و از نیروی انتظامی بواسطه ی استقرار آن قدردانی کرد.‌

این مقام ارشد اجرایی با ذکر این نکته که هر گاه هماهنگی و همکاری بین بخشی در میان دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف به انجام رسید  چرخ توسعه و پیشرفت نیز با شتاب بیشتری می جرخد از همکاری و مشارکت سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف و به‌وبژه مشارکت فعال ائمه جمعه و جماعات استان در اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha