• دوشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99040906901
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۹ تیر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۹ تیر ایسنا

استعفای مشاور روحانی/ شناسایی ۳۶ فرد مرتبط با ترور سردار سلیمانی/ تاکید سخنگوی وزارت خارجه بر شفاف سازی درباره ابهامات پرونده قاضی منصوری از سو رومانی/ یک ماهگی مجلس یازدهم/ پیگیری شکایت ناطق‌ نوری از رسایی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

مشاور روحانی استعفا داد

به گزارش ایسنا، خبر استعفای حمید ابوطالبی، مشاور رئیس جمهور در صدر اخبار پر مخاطب قرار گرفت.

ابوطالبی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:‏با سپاس فراوان، استعفای خود از سمتِ «مشاوررییس جمهور» را تقدیم ریاست محترم جمهوری کرده‌ام.

شناسایی ۳۶ فرد مرتبط با ترور سردار سلیمانی

شناسایی ۳۶ نفر از افرادی که در ترور سردار سلیمانی نقش داشتند نیز دومین خبر پر بازید امروز بود.

القاصی مهر، دادستان تهران در جلسه امروز مسئولان قضایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آنها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

سند همکاری‌های ایران-چین افتخار آمیز است/پرونده قاضی منصوری ابهاماتی دارد، رومانی شفاف‌سازی کند

پاسخ های سخنگوی وزارت امور خارجه به سوالات خبرنگاران در نشست خبری امروزش نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سید عباس موسوی با رد انتقاداتی که برخی افراد به سند همکاری‌های جامع و راهبردی ایران و چین وارد کرده‌اند، تصریح کرد: طبیعی است که همکاری‌های راهبردی دو کشور دشمنانی داشته باشد و آنها بخواهند دست به تخریب این روابط بزنند. این سند، سندی افتخارآمیز است که به نفع منافع دو کشور است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت پرونده قاضی منصوری و این‌که آیا دولت رومانی گزارش و یا اطلاعاتی را در مورد این پرونده به دولت ایران ارائه کرده است، اظهار کرد: این پرونده دارای ابهاماتی است در همان موقعی که این اتفاق افتاد ما از دولت رومانی خواستیم که در این زمینه شفاف‌سازی کند و اطلاعات لازم را در این مورد در اختیار ما قرار دهد.

توافق راهبردی با چین؛ بازگشت ایران به قلب جاده ابریشم

در همین رابطه یک رسانه عربی با اشاره به اینکه ایران از فشارهای آمریکا برای تنوع گزینه‌های خود استفاده می‌کند نوشت که ایران به بزرگ‌ترین هم‌پیمان منطقه‌ای چین تبدیل خواهد شد.

در تحلیل روزنامه الاخبار لبنان آمده است: ایران از همان آغاز دوره آبادانی به ریاست هاشمی رفسنجانی در سال 1989 همواره به دنبال این بود که از هر فرصتی استفاده کند تا رویای خود یعنی بازگشت به قلب جاده ابریشم را محقق کند؛ جاده ای که در زمان‌های دور باعث شد امپراتوری پارسی نسبت به دیگر امپراتوری ها برتری داشته باشد.

یک ماهگی مجلس یازدهم چگونه گذشت

خبر بعدی، گزارش ایسنا با موضوع یک ماهگ مجلس یازدهم بود.

در ابتدای این گزارش آمده است: یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یک ماه اخیر یازده جلسه برگزار کرده است. شاید کارنامه یک ماهه آنها گویای همه چیز باشد. کارنامه‌ای که در آن همه چیز دیده می‌شود. از جلسات علنی گرفته تا نشست‌های پشت درهای بسته. از دغدغه‌های اقتصادی تا گمانه‌زنی‌هایی در مورد فیلترینگ اینستاگرام. از طرح مبارزه با جرایم اقتصادی و جهش تولید دانش بنیان تا طرح جمعیت و تعالی خانواده با موضوع فرزندآوری.

شکایت ناطق‌ نوری از رسایی در حال پیگیری است

خبر پیگیری شکایت ناطق نوری از حمید رسایی هم از خبرهای پر مخاطب بود.

وکیل حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری با اشاره به شکایت ناطق نوری از اظهارات خلاف واقع حمید رسایی اظهار کرد: شکایت از این فرد در دادسرای ویژه روحانیت تقدیم و دستور ثبت و شعبه رسیدگی کننده تعیین شده و مراحل تعقیب قضایی نامبرده درحال پیگیری است.

مشکل بازار مسکن با ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری حل نمی‌شود

اظهارات یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره مشکل بازار مسکن هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

مجتبی یوسفی تاکید کرد که دولت باید سیاست‌ گذاری همراه با برنامه‌های کارشناسی برای ساماندهی بازار مسکن داشته و از ارائه‌ طرح‌های متعدد که راه به جایی نمی‌برند فاصله بگیرد.

وی درباره طرح ساخت مسکن‌های ۲۵ تا ۴۰ متری برای ساماندهی بازار مسکن بیان کرد: این طرح‌ها آنچه را که در ذهن انسان تداعی می‌کند این است که دولت هیچ برنامه و سیاست‌گذاری مشخصی در هفت سال گذشته برای ساماندهی بازار مسکن، تولید مسکن و کنترل قیمت نداشته است.

بالگردی در مسیر پروازی شیراز نداشتیم

خبر بعدی، تکذیب یک شایعه از سوی فرمانده هوانیروز ارتش بود.

در پی انتشار اخبار و تصاویری از بروز سانحه برای یک فروند بالگرد در مسیر مرو دشت به شیراز فرمانده هوانیروز ارتش اعلام کرد: هوانیروز ماموریت پروازی در مسیر شیراز نداشته است.

دلایل استعفای عارف شنیده شود

تاکید محمود صادقی بر شنیدن دلایل استعفای عارف از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هم از پرمخاطب های امروز بود.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه عملکرد عارف را در شورای عالی سیاستگذاری را مثبت ارزیابی می‌کنم، گفت: استعفای عارف باید در روند عادی و قانونی خود انجام شود و دلایل وی هم شنیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha