• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99041007696
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

فعال‌سازی۱۲۰ مرکز یادگیری محلی برای پوشش ۶۰۰۰ سوادآموز

فعال‌سازی۱۲۰ مرکز یادگیری محلی برای پوشش ۶۰۰۰ سوادآموز

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از فعال‌سازی۱۲۰مرکز یادگیری محلی برای پوشش ۶۰۰۰ سوادآموز جهت آموزش سواد خواندن، نوشتن، حساب کردن، روخوانی قرآن کریم، مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و کسب‌وکار زودبازده با تجهیز و تأمین امکانات لازم خبرداد.

به گزارش ایسنا، شاپور محمد زاده در جلسه بررسی اجرای تحولی سوادآموزی و زندگی با عنوان پیوند سوادآموزی و زندگی مبتنی بر راهکارهای سند تحول بنیادین با تبریک ایام دهه کرامت، اظهارکرد: طرح پیوند سوادآموزی و زندگی بر مبنای شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مطرح ‌شده تهیه‌ شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص بسته اجرایی تحولی پیوند سوادآموزی و زندگی افزود: با فعال‌سازی۱۲۰ مرکز یادگیری محلی ضمن آموزش سواد خواندن، نوشتن، حساب کردن، روخوانی قرآن کریم، مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و کسب‌وکار زودبازده با تجهیز و تأمین امکانات لازم حدود ۶ هزار نفر سوادآموز توسط۱۲۰ آموزش‌دهنده مجرب و۱۲۰ مربی واجد شرایط آموزش داده اجرا می‌شود.

محمد زاده در خصوص اجرای طرح پیوند سوادآموزی و زندگی مبتنی بر راهکارهای سند تحول بنیادین و برنامه‌های زیر نظام شش‌گانه اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های محلی، منطقه‌ای و زیست‌بوم می‌توانیم با حمایت‌های سازمان و خیرین بزرگوار، برخی از کسب‌وکارهای زودبازده را راه‌اندازی کنیم و به مرحله تولید برسانیم مانند تولید ماسک و گان و ... که می‌تواند یکی از کارکردهای مهم این مراکز باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی‌ برای اصلاح شکلی طرح مذکور و اجرایی کردن ۸ بند راهبردی وزیر آموزش و پرورش شد، افزود: در این خصوص اقدام درست و بایسته انجام گیرد و گزارش ماهانه آن به وزارت‌خانه ارسال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha