• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99041007710
  • منبع : نمایندگی زنجان

یک مسئول در اداره راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد

امکان ویرایش کد ملی اشتباه در طرح اقدام ملی مسکن وجود ندارد

امکان ویرایش کد ملی اشتباه در طرح اقدام ملی مسکن وجود ندارد

ایسنا/زنجان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: امکان ویرایش برای کسانی که کد ملی و شهر انتخابی را در سامانه طرح اقدام ملی مسکن اشتباه وارد کردند، وجود ندارد.

سعید شاهین‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مرحله نخست ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید مسکن، ۱۰ هزار و ۲۲۰ نفر در سامانه نام‌نویسی کردند که با پایش متقاضیان، تاکنون ۲۳۸۰ فقره افتتاح حساب انجام شده و ۴۰۰ نفر دیگر با تأیید نهایی آماده افتتاح حساب هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از ثبت‌نام مرحله نخست ثبت‌نام طرح اقدام ملی و پایش متقاضیان، ۵۳۰۰ نفر فاقد شرایط بوده و از گردونه خارج شدند، عنوان کرد: ۳۳۰۰ نفر اعتراض خود را در سامانه اعلام کردند که مدارک آن‌ها در دست بررسی بوده و این کار زمان‌بر است و در صورت احراز صلاحیت به چرخه بازمی‌گردند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان مهلت تکمیل مدارک و ویرایش اطلاعات متقاضیان را تا ۱۴ تیرماه اعلام کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده، ۸۰۰ نفر از متقاضیان در اطلاعاتی همچون تاریخ تولد یا شماره شناسنامه، مغایرت در ثبت‌نام داشتند.

این مسئول تصریح کرد: افرادی که در درج شهر انتخابی و کد ملی اشتباه کردند، امکان ویرایش اطلاعات ندارند و باید انصراف دهند و چنانچه فرصت تکمیل ظرفیت فراهم شد، می‌توانند دوباره با اطلاعات صحیح ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۶۰۰۰ پرونده در دست بررسی داریم، ابراز کرد: از بین ثبت‌نام‌کننده‌ها ۹۳۰۰ نفر مربوط به شهرهای زنجان و ابهر و ۱۰۰۰ نفر مربوط به سایر شهرها است. ۳۰۰ واحد مسکونی در طرح مسکن مهر شهر ابهر فاقد متقاضی بود و اکنون نیز برای طرح اقدام ملی ظرفیت این شهر تکمیل نشده است.

شاهین‌فر با اشاره به اینکه ۹۲۰ سهیمه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده و تاکنون ۴۰۰ نفر ثبت‌نام کردند، یادآور شد: در شهرهای کوچک استقبال از طرح اقدام ملی کمتر بود؛ چراکه اغلب مردم در این شهرها زمین در اختیار دارند و با دریافت تسهیلات از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، واحد مسکونی احداث می‌کنند.

وی ادامه داد: پالایش مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن هنوز به پایان نرسیده است. ۱۳۰۰ نفر از متقاضیان دوره اول نیز قسط اول مبلغ تعیین شده را واریز کرده‌اند و مابقی نیز ۱۵ روز فرصت واریز وجه دارند. دهک‌های ۴ تا ۷ مشمول طرح اقدام ملی هستند که توانایی استفاده از ۱۰۰ میلیون تومان وام و پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان به شکل نقدی در قالب قسط‌بندی را دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی در حال آماده‌سازی بسته‌ای است تا با همکاری نهادهایی همچون، کمیته امداد، بهزیستی، سپاه، مجمع خیران مسکن‌ساز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، دهک‌های یک تا ۳ نیز صاحب مسکن شوند که در این راستا ۱۵۰۰ واجد شرایط در استان زنجان شناسایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha