• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99041007754
  • خبرنگار : 71451

اعلام جزییات گرامیداشت شهدای هواپیمای مسافربری در هرمزگان

اعلام جزییات گرامیداشت شهدای هواپیمای مسافربری در هرمزگان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان گفت: پشت پرده همه جنایات از جمله حمله موشکی به هواپیمایی ایرباس در آبهای خلیج فارس در ۱۲ تیرماه ۶۷، توطئه‌های آمریکایی بود که هدف آنها زمین‌گیر کردن ملت ایران است اما ملت ایران به لطف خدا پوینده‌تر از هر زمان دیگری به پیش می‌رود.

به گزارش ایسنا، عطا ناوکی ضمن گرامیداشت شهدای ۱۲ تیرماه  توضی داد:  پرداختن به روایت کامل و دقیقی از حمله وحشیانه آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آبهای خلیج فارس یک رسالت بر دوش ما است و ما امسال با توجه به شرایط خاص کرونایی در کشور، اغلب برنامه‌ها را در قالب فضای مجازی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: افشای چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی از طریق ساخت برنامه‌های ویژه تلویزیونی و گفت‌وگوهای رسانه‌ای با خانواده شهدای ایرباس از جمله موضوعاتی است که امسال می‌تواند در غیاب برگزاری مراسمات دیگر، اثربخشی ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تاریخ ملت ایران مملو از درس‌های عبرت‌آموزی است که با بررسی دقیق آنها می‌توان نقشه راه آینده کشور تبیین کرد. منافقینتیر ماه سال ۶۰ اقدام به ترور رهبر معظم انقلاب اسلامی کردند و در ۷ تیر نیز جنایت بزرگ بمب‌گذاری در ساختمان حزب جمهوری اسلامی را داشتیم که شهید بهشتی و ۷۲ تن از چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند که ضربه بزرگی به نظام و انقلاب ما بود اما امام راحل (ره) با هوشمندی و تیزبینی خاصی فضای کشور را مدیریت کردند.

وی به ترور شهید کچویی در ۸ تیرماه و ترور شهید صدوقی در ۱۱ تیرماه ۶۱ و بمباران شیمیایی سردشت در ۸ تیر ۶۶ اشاره و گفت: پشت پرده همه این جنایات از جمله حمله موشکی به هواپیمایی ایرباس در آبهای خلیج فارس در ۱۲ تیرماه ۶۷، توطئه‌های آمریکایی بود که هدف آنها زمین‌گیر کردن ملت ایران است اما ملت ایران به لطف خدا پوینده‌تر از هر زمان دیگری به پیش می‌رود.

ناوکی به ساخت و پخش مستند ۲۰ دقیقه با عنوان «صبح روز یک‌شنبه» با موضوع حمله به هواپیمای ایرباس کشورمان بر فراز آبهای خلیج فارس اشاره و بیان کرد: امسال نیز ویژه برنامه گلباران محل حادثه را با حضور قایق‌های مردمی، بسیج دریایی، نیروی دریایی سپاه و عزیزان ارتش جمهوری اسلامی ایران را خواهیم داشت ولی بدلیل شرایط کرونا، سعی می‌کنیم تا با خانواده‌های شهدای ایرباس به طور تلفنی در ارتباط باشیم و این روز را خدمت آنها گرامی بداریم.

به گزارش ایسنا،۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، ناو وینسنس با شلیک دو موشک به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آبهای خلیج فارس، ۲۹۸ مسافر و خدمه این هواپیما را به شهادت رساند. در میان این مسافران ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال و ۵۳ زن حضور داشتند که همگی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha