• شنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99041410219

یک مسئول مطرح کرد:

جذب قرآن آموزان نیازمند ایجاد انگیزه

جذب قرآن آموزان نیازمند ایجاد انگیزه

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل مؤسسه دارالقرآن عترت بجنورد گفت: متاسفانه در حال حاضر قرآن کریم بیشتر در مراسم هایی همانند عزاداری یاد و تلاوت می شود.

محمدتقی رمضان‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه جذب قرآن‌آموزان نیازمند ایجاد انگیزه است، اظهار کرد: استقبال کودکان برای شرکت در کلاس‌های قرآنی بسیار پر رنگ است اما پس از اینکه قرآن‌آموزان، کم لطفی‌ها به این حوزه را می‌بینند از ادامه مسیر دل‌سرد می‌شوند و همین مسئله موجب شده است که در سن جوانی استقبال از کلاس‌های قرآنی کم‌رنگ شود.

وی با بیان اینکه مدارس در این زمینه نقش بسیار مؤثری دارند، ادامه داد: دانش‌آموزان هنگامی که برای ثبت‌نام مدارس مراجعه می‌کنند، اهمیت آموختن قرآن را مشاهده می‌کنند اما زمانیکه در رتبه‌بندی‌ها کمترین امتیاز را به آموزه‌های قرآنی ارائه می شود و این مسئله در روحیه قرآن‌آموزان اثرات منفی دارد.

رمضان‌زاده تاکید کرد: در مدارس هنگام ثبت‌نام حافظ یک جزء قرآن امتیاز 10 دریافت می‌کند و دیگر هنرها مانند موسیقی، زبان خارجه و.. امتیاز 300 دریافت می‌کنند که این  مسئله کم‌توجهی مسئولان به آموزه‌های قرآنی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل مؤسسه دارالقرآن عترت بجنورد تصریح کرد: ترویج قرآن در سطح جامعه کم‌اهمیت شده و این مسئله باید با همت خادمین قرآن در جامعه حل شود.

وی ادامه داد: بسیاری از قاریان ما در گوشه و کنار این شهر و استان افتاده‌اند و حتی مردم استان نیز آنان را نمی‌شناسند و این مورد نیز به علت کم‌توجهی نسبت به معرفی قاریان و حافظان قرآن بوده اند.

رمضان‌زاده بیان کرد: مردم در حال حاضر تنها در سر مزارها و مجالس عزا یادشان از قرآن می‌آید و از محتوای قرآن و اثرات آن در زندگی شخصی غافل شده‌ایم.

وی اظهار کرد: در هر مسئله‌ای ایجاد انگیزه حرف اول را می‌زند و ما نیز اگر می‌خواهیم قرآن را از فراموشی نجات دهیم به طور قطع باید راه‌های ایجاد انگیزه را افزایش دهیم و شخصیت‌های قرآنی خود را به جامعه معرفی کنیم.

رمضان‌زاده ادامه داد: مسئولان نیز قول‌های بسیاری در زمینه معرفی چهره‌های قرآنی به جامعه داده‌اند اما از قول تا عمل فاصله بسیاری است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات قرآنی جامعه حل شود باید به سراغ مؤسسات قرآنی، قاریان، حافظان و... برویم چراکه این گروه‌ها هستند که در خط مقدم ترویج فرهنگ قرآن در تلاش هستند و از دل جامعه خبر دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha