• شنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99041410405

شهردار گرگان:

خیابان امام گرگان پیاده راه می‌شود

خیابان امام گرگان پیاده راه می‌شود

ایسنا/گلستان شهردار گرگان گفت: امسال فاز نخست طرح ایجاد پیاده راه خیابان امام خمینی (ره) شهر گرگان در جمعه و روزهای تعطیل اجرا خواهد شد.

عبدالرضا دادبود در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز شهرداری و دهیاری، اظهار کرد: مطالعات پیاده راه خیابان امام خمینی (ره) از سال ۹۷ آغاز شده بود. امسال با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان کار کالبدی این پروژه از جمله کف سازی، مبلمان سازی و بخشی از ساماندهی بدنه این مسیر انجام خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله خیابان امام در روز جمعه و روزهای تعطیل به‌طور کامل پیاده راه خواهد شد. مقرر شده بعدها یک تا دو روز در هفته نیز به این موضوع اضافه شود. زمانی این خیابان به‌طور کامل تبدیل به پیاده راه می‌شود که پروژه BRT در این مسیر محقق شود.

شهردار گرگان بیان کرد: اقدامات عمرانی در این پروژه طی دو سه ماه آینده انجام خواهد گرفت اما روند تبدیل دائمی این خیابان به پیاده راه، تدریجی خواهد بود. در حال حاضر مسیر جایگزین برای این مسیر در روزهای تعطیل مشخص شده است.

دادبود در ادامه با اشاره به شیوع کرونا، گفت: سازوکارهایی را فراهم کردیم که خدمات شهرداری به‌صورت غیرحضوری انجام شود. این سازوکارها از جمله دریافت پروانه غیر حضوری تا عید غدیر رونمایی خواهد شد. البته این اقدامات را از دو سال قبل دنبال می‌کردیم اما از زمان شیوع کرونا این مسئله با جدیت بیشتر دنبال شد.

وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی بودجه امسال شهرداری گرگان، تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلاتی که به خاطر شیوع ویروس کرونا و تورم داریم، امیدواریم بودجه محقق شود.

شهردار گرگان با اشاره به پروژه شهربازی گرگان، گفت: با توافق صورت گرفته، بخش عمرانی این پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام خواهد شد. در فاز نخست پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان قرارداد امضا شده است. مجموعا برای این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است. امیدواریم طی برنامه‌ریزی صورت گرفته پروژه را به اتمام برسانیم.

دادبود با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای ساماندهی ورودی شرقی گرگان، تصریح کرد: این پروژه ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امسال برای جداسازی کند راه از تند راه، احداث تقاطع و یو ترن در این محل ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی، ایجاد پارک شطرنج، پارک خطی لادن استرآبادی، پارک اوزینه، بازگشایی برخی محورها،  ایجاد مرکز سن ان جی جدید، پارکینگ جدید اتوبوس‌رانی، پروژه گردشگری میدان بسیج، اصلاح زیرگذر عابر پیاده میدان بسیج، ساخت سالن ورزشی در انجیراب و اوزینه با مشارکت سپاه و غیره را از دیگر پروژه‌های شهرداری در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha