• شنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۹ / ۲۲:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99041410572
  • خبرنگار : 50294

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت:

قیمت مسکن و اجاره‌بها؛ موضوعی جدی در کردستان

قیمت مسکن و اجاره‌بها؛ موضوعی جدی در کردستان

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حوزه مسکن و اجاره‌بها در استان به ویژه در شهر سنندج یک مسئله بسیار جدی است که می‌طلبد دستگاه‌های ذیربط به این قضیه ورود کنند.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌ شاهرودی پیش از ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که به مناسبت روز شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: از دیدگاه‌های کارشناسی و ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه عمران شهری باید استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: اگر بتوانیم دانشگاه‌ها را برای تامین نیازهای مردم به خدمت بگیریم خیلی از مشکلات حل می‌شود و توسعه به شیوه بهتری در شهرهای مختلف محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی براساس اصول علمی مسیر تحقق مطالبات و نیازهای مردم را سرعت می‌بخشد و به توسعه شهری کمک می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در ادامه بر استفاده از مطالعات حوزه توسعه شهری در سراسر دنیا با رویکرد بومی‌سازی با هدف کمک به سرعت‌بخشی برنامه‌های حوزه شهری تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: ضمن استفاده از منابع موجود و موضوع عمران شهری، به موضوع توسعه فضاهای فرهنگی در سطح شهرهم توجه جدی شود.

حسینی‌شاهرودی با تقدیر از خدمات شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج طی چند سال اخیر، گفت: اقدامات خوبی در سطح شهر انجام شده که کاملا مشهود است و سرعت خوبی به پروژه‌های ناتمام در حوزه عمران شهری در این دوره داده شد.

وی تصریح کرد: البته نباید به این اقدامات قانع شویم، باید با اجرای پروژه‌های بیشتر زمینه توسعه شهر و رضایت‌مندی بیشتر شهروندان را فراهم سازیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: توسعه خدمات اولویت شورا و شهرداری باشد چرا که توسعه خدمات در حوزه‌های مختلف موجب کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی خواهد شد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی همچنین تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری باید دغدغه‌های مردم را شناسایی کند و در راستای رفع آن تلاش نمایند.

وی گفت: افزایش سطح درآمد شهرداری از دیگر نکاتی است که شهرداری‌ها باید به آن توجه کنند البته در کنار افزایش درآمد باید حل مشکل و توسعه رفاه مردم نیز مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شهرداری می‌تواند با تعیین‌تکلیف اراضی بلااستفاده علاوه بر رونق ساخت‌ وساز، منابع درآمدی خوبی را از این زمین‌ها کسب کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: شورای شهر و شهرداری و راه و شهرسازی باید به موضوع رفع مشکل مردم در حوزه مسکن و مقابله با افزایش اجاره‌بها ورود کنند چون حوزه مسکن در استان به ویژه در شهر سنندج یک مسئله بسیار جدی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بر ساماندهی ورودی شهرها، رفع معضل ترافیک با ایجاد زیرساخت‌های لازم و احداث پارکینگ در هسته مرکزی سنندج تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: توسعه فضای سبز شهری با توجه به تاثیر آن در افزایش روحیه نشاط و شادابی شهروندان از اهمیت زیادی برخوردار است.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: برای زیباسازی شهری از درختان مثمر استفاده شود که این کار نیاز به تعامل شهرداری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی دارد.

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه فضای سبز تاکید کرد و یادآور شد: می‌توان با حمایت و سرمایه خود مردم زمینه توسعه فضای سبز را در شهر سنندج فراهم کرد چرا که توسعه فضای سبز نقش مهمی در جذب گردشگر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۴ ۲۳:۴۰

قیمت هرگرم طلا که جهشی به۶۳۵هزارتومن رسیده بوددرعرض یکماه الان شده ۹۳۹هزارتومن بقیه اجناس همینطور...فقط گیردادیدبه مسکن؟