• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99041510816
  • خبرنگار : 71234

بررسی مسائل سیاست خارجی در مجلس

صفایی: باید اهرم فشار آمریکا از سر ملت ایران کوتاه شود

صفایی: باید اهرم فشار آمریکا از سر ملت ایران کوتاه شود

نماینده گناباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید اهرم فشار آمریکا از سر ملت ایران کوتاه شود.

به گزارش ایسنا، محمد صفایی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) بعد از صحبت های وزیر خارجه گفت: آقای ظریف شما مجلس یازدهم را چگونه تصور کرده اید، شما تحولات بین المللی پسا غرب را در عمل باور ندارید. پس از شهادت حاج قاسم شما به غرب پیام ذلت دادید. بحث از وحدت ملی و موضوع فراجناحی می‌کنید، اما در جلسه‌تان با کری گفته اید که اگر با ما به توافق نرسید، جریان رادیکالیسم در ایران روی کار می آید. آقای ظریف چرا به مردم دروغ می گویید، روزی که کری با پای شکسته به مذاکره آمد رهبر انقلاب اسلامی فرمودند او با پای شکسته به مذاکره آمده چون به مذاکره نیاز دارد و شما از مواضع مقتدرانه انقلاب اسلامی کوتاه نیایید اما کوتاه آمدید.

وی ادامه داد: آمریکا ایران را تحریم کرد، اما آقای عراقچی در رسانه ملی به برادران افغانستانی ما توهین می کند، این است نگاه منطقه ای و نگاه همسایه ای، آقای ظریف در سال ۲۰۱۹ نشریه اکونومیست می گوید همسایگان ایران یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار واردات داشتند اما سهم ایران از این میزان تنها ۲ درصد بود این مایه خجالت و شرمندگی وزارت خارجه است.

صفایی افزود: متاسفانه بخش اقتصادی وزارت خارجه تعطیل است، در شرایط کنونی در دنیا ۲۵ کشور تحریم هستند، حال دلسوزانی گفته اند که میان این کشورها اتحادیه ای ایجاد شود اما شما و وزارتخانه تان با این مسئله مخالفت کردید، آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سال گذشته در رأس هیاتی از مجمع تشخیص مصلحت نظام به چین سفر کرد و ۴ روز مذاکرات صورت گرفت و سفیر ما در تمام مذاکرات حضور داشت. وقتی توافقات بسیار خوب میان دو کشور به شما عرضه می شود، می گویید که چون آمریکایی ها قبول ندارند نمی توانیم به آن عمل کنیم. آقای ظریف این است منافع ملی. آقای ظریف این فشارها حق ملت ایران نیست، اهرم فشار آمریکا باید از سر ملت ایران کوتاه شود و خواهش می کنم شما از این که کمک کننده این اهرم باشید دست بردارید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha