• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99041510862
  • خبرنگار : 71560

بررسی مسائل حوزه صنعت در مجلس

کریمی: مردم احساس می‌کنند بازار به حال خود رها شده است

کریمی: مردم احساس می‌کنند بازار به حال خود رها شده است

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه کنترل قیمت‌ها خواستار معرفی زودتر وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر کریمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و  در جریان بررسی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در سال جهش تولید برای تحقق این شعار به سه مطلب باید توجه شود. در گام اول ضرورت تدوین راهبرد توسعه صنعتی کشور و انتخاب فعالیت‌های تولیدی پیشران برای این حوزه است. در دوره آقای رحمانی اعلام شد که این کار در حال انجام است اما نتیجه‌ای به دست مجلس شورای اسلامی نرسید.

وی در ادامه اظهار کرد: در گام دوم باید به سمت رفع چالش‌های موجود در محیط کسب و کار برویم. امروز تولیدکنندگان ما گرفتار مشکلات زیادی هستند. در گام بعدی انگیزه فعالیت‌های سوداگرانه باید کاهش یابد، چرا که این فعالیت‌ها رقیب تولیدات داخلی ما هستند. در بازار سرمایه در بخش طلا، ارز و املاک شاهد فعالیت‌های سوداگرانه هستیم که به تولید واقعی ضربه می‌زند باید با سیاست‌های مالیاتی مناسب جلوی این فعالیت‌ها را گرفت.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت‌های تعرفه‌ای، بانکی و یارانه‌ای نیز باید با توجه به این نکات باشد در غیر این صورت توزیع رانت در جامعه می‌شود. باید برای حل مشکلات واحدهای بزرگ صنعتی که سرمایه کشور هستند تلاش کنیم. هنوز مشکل هپکوی اراک بعد از گذشت پنج سال حل نشده است و یا شرکت واگن‌ پارس هنوز بلاتکلیف است. شرکت‌های مشمول سهام عدالت نیز که حدود ۶۰ بنگاه بزرگ کشور است باید تعیین تکلیف شوند.

کریمی در ادامه با اشاره به ضرورت کنترل قیمت‌ها بیان کرد: در بحث کنترل قیمت‌ها و نظام بازرسی در حوزه استان‌ها در سال‌های گذشته به درستی عمل نشده است و فعالیت موثری در زمینه‌ کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار را نمی‌بینیم. مردم احساس می‌کنند که بازار به حال خود رها شده است و نظارتی بر افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

وی در پایان بیان کرد: تاخیر در معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی که این وزارتخانه نقش کلیدی دارد، قابل قبول نیست، دولت زودتر وزیر خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha