• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99041510886
  • خبرنگار : 71234

بررسی مسائل حوزه صنعت در مجلس

محمدی: احداث صنایع تبدیلی جهت جلوگیری از خام فروشی ضروری است

محمدی: احداث صنایع تبدیلی جهت جلوگیری از خام فروشی ضروری است

نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی آبا بیان اینکه احداث صنایع تبدیلی جهت جلوگیری از خام فروشی ضروری است، اضافه کرد: اکتشاف اصولی و بهره برداری از آنها و ایجاد صنایع پایین دستی فولاد و مس به رفع مشکلات بیکاری کمک بسزایی می کند.

به گزارش ایسنا، صمدالله محمدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) بعد از گزارش سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: تاریخچه اکتشاف و استخراج و صادرات سنگ در شهرستان بافت به سال 1316 باز می‌گردد و مرغوب ترین کرومیت ایران با عیار بالای 45 درصد از نوع سوپر به طول 50 متر و ضخامت چندین متر در منطقه در نوع خود بی نظیر است، اما متاسفانه برای فرآوری این سنگ اقدام مناسبی صورت نگرفته و عمده آن خام فروشی و صادر می شود.

وی فرآوری در بافت را آرزوی دیرینه مردم دانست که فقط وعده های داده شده به سوهان روح مردم مظلوم تبدیل شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: احداث کارخانه های مرتبط می تواند ارزش افزوده و اشتغال زایی مناسبی ایجاد کند. شرکت معادن می تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجب اشتغال چند هزار نفر باشد، اما آینده نامعلومی دارد. معادن قوی دیگری تعطیل شده اند، در حالی که می توانند تحول عظیمی در منطقه ایجاد کنند.

وی گفت: انتظار جدی این است که علاوه بر ایجاد صنایع پایین دستی به وضعیت جذب جوانان منطقه به عنوان حق مسلم آنها رسیدگی کنند.

محمدی با اشاره به اینکه معدن مس و روی قنات مروان به مدت 40 سال است که تعطیل شده است، گفت: ضروی است اکتشاف و فرآوری معادن مورد توجه قرار گیرد، همچنین ضمن تشکر انتظار دارم اکتشاف و بهره برداری از معادن کرومیت منطقه در خور شأن وزارت صمت جمهوری اسلامی هدایت شود.

وی با بیان اینکه احداث صنایع تبدیلی جهت جلوگیری از خام فروشی ضروری است، اضافه کرد: اکتشاف اصولی و بهره برداری از آنها و ایجاد صنایع پایین دستی فولاد و مس به رفع مشکلات بیکاری کمک بسزایی می کند، لذا درخواست اعزام یک تیم قوی به ریاست آقای اسماعیلی به شهرستان های بافت، ارزوئیه و رابر را دارم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha