• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99041510914
  • خبرنگار : 71234

بررسی مسائل حوزه صنعت در مجلس

نماینده آمل: تعدادی از کارخانه‌های تولیدی تعطیل شده است

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی گفت که قرار بود در بحث هدفمندی یارانه‌ها ۳۰ درصد از آزادسازی یارانه‌ به حساب تولیدکنندگان واریز شود اما این اتفاق نیفتاد و سبب تعطیلی کارخانه‌های تولیدی شد. با آزادسازی یارانه‌ها نهاده‌ها چند برابر شده و کارخانه‌ها قدرت خرید این نهاده ها را نداشتند و مخارجی همچون حقوق کارکنان و نگهداری کارخانه‌ها منجر به تعطیلی آنها شد.

به گزارش ایسنا، رضا حاجی‌پور در جلسه علنی امروز(یکشنبه) و در جریان بررسی مسائل حوزه صنعت گفت: یکی از چالش‌های مهم صنایع کشور از گذشته تاکنون سنتی بودن ماشین آلات بوده که علی رغم برداشته شدن قدم هایی هنوز باید اقداماتی دیگر صورت گیرد.

وی افزود: قرار بود در بحث هدفمندی یارانه‌ها ۳۰ درصد از آزادسازی یارانه‌ به حساب تولیدکنندگان واریز شود، اما این اتفاق نیفتاد و سبب تعطیلی کارخانه‌های تولیدی شد. با آزادسازی یارانه‌ها نهاده‌ها چند برابر شده و کارخانه‌ها قدرت خرید این نهاده ها را نداشتند و مخارجی همچون حقوق کارکنان و نگهداری کارخانه‌ها منجر به تعطیلی آنها شد. در آمل حدود هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ وجود دارد که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرستان‌های آمل تعطیل شده است، همچنین در سال جهش تولید باید در راستای ایجاد کارخانه و صنایع اقدامات اساسی صورت گیرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی کارخانه دیزل واگذار شد اما امروز در حال تعطیلی و فروپاشی است. وزیر امور خارجه گفت که روابط ما با جامعه جهانی خوب است اما گرانی کود، سم، نهاده‌های دامی ناشی از چیست؟ همچنین دیوان محاسبات گزارش داده است حدود  ۵ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات کالاها اختصاص داده شده اما کالایی وارد نشده است.

نماینده مردم آمل با تاکید بر لزوم تنظیم بازار و ارزاق عمومی مردم از عدم هماهنگی نهاده‌های دامی و اختلاف میان وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی انتقاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha