• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99041510958
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد خبر داد

تشکیل گشت سیار کرونا در سطح شهر اسدآباد و آجین

 تشکیل گشت سیار کرونا در سطح شهر اسدآباد و آجین

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد از اجرایی شدن محدودیت های اعلام شده ستاد ملی کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: با خاطیانی که محدودیت های اعمال شده اجرایی را رعایت نکنند، به شدت برخورد می شود.

مجید درویشی یکشنبه ۱۵ تیرماه در ستاد پیشگیری از کروناویروس شهرستان اسدآباد، با ابرازنگرانی و تأسف در رابطه با تغییر وضعیت شهرستان از سفید به زرد به علت سهل انگاری برخی از افراد در بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی اظهار کرد: از امروز در شهرستان هیچ اداره ای حق ارائه خدمات به مراجعان  بدون ماسک را ندارد، در غیر این صورت با مدیران ادارات برخورد می شود.

وی با بیان اینکه کسانی که مبتلا به کرونا شده و بیماری خود را پنهان می کند به خانواده و جامعه آسیب زده و جفا می کند، تصریح کرد: مردم در صورت داشتن هر گونه علائم مربوط به کرونا حتماً به درمانگاه و مراکز غربالگری علوم پزشکی مراجعه کنند.

درویشی با اشاره به ممنوع بودن برگزاری هر گونه مراسمات جشن و عروسی و ختم و تجمعات گروهی و شلوغ در شرایط فعلی شهرستان یادآور شد: برابر مصوبه ستاد کروناویروس، گل فروشی ها و آرایشگاه های زنانه که از دستور ستاد کرونای کشور سرپیچی کنند، پلمب می شوند.

وی از شهروندان اسدآبادی درخواست کرد: در صورت مشاهده هر خودروی تزیین شده عروس عکس و پلاک ماشین فوق را برای ما ارسال کرده تا به استناد ماده ۶۸۸ قانون به علت تهدید سلامت عمومی نسبت به توقیف خودرو بلافاصله اقدام کنیم و به مدت یک ماه به پارکینگ هدایت شود.

درویشی از تشکیل گشت سیار کرونا در سطح شهر اسدآباد و آجین خبر داد و گفت: نظارت و بررسی مغازه ها، اماکن مورد تهدید در بحث کرونا به علت عدم رعایت موارد پروتکل بهداشتی و معرفی به نیروی انتظامی توسط گشت سیار کرونا شهرستان انجام خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکسی هایی که در صندلی عقب بیشتر از دو نفر مسافر سوار کنند، جریمه می شوند، تصریح کرد: بانک ها حق تبادل پول نقد را با مشتریان نداشته و در این راستا نیاز است خدمات لازم به صورت کارتخوان و یا چک بین بانکی انجام گیرد.

درویشی با تأکید بر خودداری از چاپ هر گونه کارت عروسی و ترحیم توسط چاپخانه ها مطرح کرد: فروشندگان مغازه ها ملزم به استفاده از ماسک بوده و به مشتریان بدون ماسک نباید خدمات ارائه دهند.

برپایی چهار چادر برای توزیع ماسک و مواد گندزدایی با قیمت مناسب و تشکیل مجدد ستاد پیشگیری از کرونا روستاها از دیگر مواردی بود که درویشی به آن اشاره کرد و یادآور شد: در روستاهایی که مراسمات ختم و عروسی برگزار شود، با دهیاران آن روستا برخورد خواهد شد.

زنان خانه دار بیشترین مبتلایان به کرونا در اسدآباد

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد نیز گفت: زنان خانه دار با ۴۰ درصد بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در سطح کشور و به تبع در اسدآباد بوده که فضای بسته و ارتباط بیشتر با بچه ها و خانواده از بیشترین دلایل ابتلای این قشر به کروناست.

دکتر بهنام‌رضا مخصوصی میزان مبتلایان به کرونا در بین کارمندان ادارات این شهرستان را ۱۷.۹ درصد برشمرد و اظهار کرد: براساس آمار شهرستان اسدآباد دارای ۱.۵ درصد فوتی و ۹۰ درصد بهبودی در بحث کرونا است که به نسبت کشور کمترین فوتی و بیشترین بهبودی را داشته ایم و این آمار کاملاً شفاف بوده و چیزی را کتمان نکرده ایم.

وی با بیان اینکه از مبتلایان به کرونا در شهرستان ۶۵ درصد در شهر، ۳۲ درصد در روستاها و ۱.۵ درصد در بین عشایر و کوچ نشینان ساکن بوده اند، تصریح کرد: بیشترین بیماری که در اسدآباد همراه با کرونا دیده شده، بیماری قلبی بوده است.

مخصوصی وضعیت بستری کرونا مثبت های اسدآباد را آبی عنوان کرد و گفت: اگر چه شهرستان اسدآباد در وضعیت زرد بوده و شرایط بحرانی ندارد اما با توجه به اینکه در همسایگی شهرستان های با وضعیت قرمز قرار داریم باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساسیت بالاتری داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha