• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99041511088
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان:

نباید ۳۰۰ نفر به بهانه منطقه بافت مرکزی به شهرداری اضافه شود

نباید ۳۰۰ نفر به بهانه منطقه بافت مرکزی به شهرداری اضافه شود

ایسنا/همدان مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان گفت: شهرداری بافت مرکزی به منظور حفظ بافت تاریخی همدان نباید به ساختار فعلی شهرداری اضافه شود چراکه نباید شهرداری بیش از این عائله مند شود.

سیدحسین جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ایجاد شهرداری بافت مرکزی در همدان، خاطرنشان کرد: شهردار یک احساس نیازی درباره ایجاد شهرداری بافت مرکزی کرد تا بتواند خدمات رسانی بیشتری را داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری بافت مرکزی فعلاً در حد طرح است و به تصویب نهایی نرسیده است، ادامه داد: نکته قابل توجه و مهمی که دغدغه بنده است، این بوده که شهرداری بافت مرکزی به ساختار فعلی شهرداری اضافه نشود چراکه نباید شهرداری بیش از این عائله مند شود.

جعفری با اشاره به چابک سازی در بدنه شهرداری و دستگاه‌ها، اذعان کرد: اگر شهرداری همدان توان مدیریت شهرداری بافت مرکزی را با همین پرسنل موجود ندارد، نباید به سمت ایجاد منطقه برود چراکه با این منطقه نمی‌تواند ساختار شهرداری بزرگتر شود.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان اظهار کرد: ایجاد شهرداری بافت مرکزی می‌تواند خوب و مفید باشد در صورتی که معطوف به مسائل علمی باشد و حتی یک پست و میز به میزهای شهرداری اضافه نشود نه اینکه ۳۰۰ نفر به بهانه منطقه بافت مرکزی به شهرداری اضافه شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۴ تیرماه هر سال روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ثبت رسیده و این روز فرصتی است که مردم و مسئولان از این خانواده بزرگ که متولی مدیریت ‌های محلی شهری و روستایی هستند، تشکر کنند، گفت: نیروهای شهرداری افراد سالم و پاک جامعه هستند که با تمام مشقت ها خالصانه به مردم خدمت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان با اشاره به اینکه محل گذران شهرداری‌ها با تولید و خدماتی است که در شهر ایجاد می‌شود، ادامه داد: هر زمان وضع مردم خوب باشد وضع شهرداری‌ها هم خوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا درآمدهای شهرداری را تحت الشعاع قرار داده است، اظهار کرد: شهرداری ها در خط اول مبارزه با شیوع کرونا بودند و از بدو شیوع صادقانه و جان بر کف پای کار بودند به طوریکه سطح معابر عمومی و اماکنی که مربوط به عموم مردم است را ضدعفونی کردند اما این ویروس درآمدهای شهرداری را تحت تأثیر قرار داده است.

جعفری با اشاره به اینکه هر زمان وضعیت اقتصادی مردم خوب باشد وضعیت شهرداری‌ها هم خوب می‌شود، تصریح کرد: باید از مردم و شهروندان بخواهیم با پرداخت به موقع عوارض شهرداری‌ها را بیشتر یاری کنند.

وی با بیان اینکه رکود ساخت و سازها ارتباط مستقیمی با درآمدهای شهرداری‌ها داشته است، افزود: درآمدهای شهرداری‌ها براساس استقبال مردم در حوزه ساخت و سازها و صدور پروانه‌ها بسته شده در حالیکه شهرداری‌هایی موفق هستند که درآمد پایداری به دست آورند ضمن اینکه باید سیاست‌هایی وجود داشته باشد که ساخت و سازها را رونق داده و قیمت مسکن را بالانس نگه دارد.

جعفری با تأکید بر اینکه شهرداری‌هایی موفق عمل می‌کنند که برحسب بودجه‌ای عمل کنند، ادامه داد: در واقع شهرداری‌ها باید به همان میزان که هزینه می‌کنند؛ درآمد هم کسب کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان با بیان اینکه باید تلاش شود هزینه‌های اداره شهر کاهش یابد، گفت: شهرداری باید تلاش کند از هزینه‌های زائد جلوگیری کند به طوریکه پروژه هایی را تغریف کند که بیشترین بهره‌وری را داشته باشد و منافع آن به عموم مردم برسد.

وی با تأکید بر توجه به بهره‌وری حداکثری در تعریف پروژه‌های شهری، یادآور شد: همیشه تأکید داریم برای پروژه‌هایی که توسط شهرداری تعریف می‌شود، بیشترین بهره‌وری درنظر گرفته شود.

جعفری با اشاره به حمایت دولت از شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: دولت در چند ماه اخیر کمک‌های زیادی به شهرداری‌هایی که توان پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود را نداشتند، کرده است اما باید کمک کنیم شهرداری‌ها خوداتکا باشند و به درآمدهای پایداری برسند.

این مقام مسئول  با بیان اینکه شهرداری دستگاه عمومی غیردولتی است و درخیلی جاها نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند، تصریح کرد: شهرداری‌ها برای کسب درآمد پایدار باید ابتکار داشته باشند و چاره‌ای ندارند جز اینکه به سبک سرمایه‌گذاری جدید روی بیاورند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان ادامه داد: اینکه شهردار بنشیند که یک یا دو نفر پروانه بگیرند یا اینکه تخلفی داشته باشند تا پولی به شهرداری بدهند راه به جایی نمی‌برد بلکه شهرداری موفق است که درآمدهایی داشته باشد که صرف خدمات از جمله حمل و نقل عمومی کند.

وی با بیان اینکه کسب درآمدهای پایدار مدل های مختلفی دارد، مطرح کرد: توجه به کسب و کارهای جدید و توجه به بخش خصوصی از مدل های کسب درآمدهای پایدار توسط شهرداری‌هاست.

جعفری با تأکید بر اینکه بسیاری از شهرداری‌های ما به منابع درآمدی پایدار دسترسی ندارند، گفت: شهرداری‌هایی که امروز مشکل مالی دارند، در سال های گذشته به منابع پایدار نرسیده‌اند.

وی درباره اینکه مردم رضایتمندی زیادی از شهرداری‌ها به ویژه در حمل و نقل عمومی ندارند، با اشاره به اینکه شهرداری باید تلاش کند مردم را راضی کند، افزود: زیرساخت های شهری با توجه به ظرفیت شهر تعریف شده است و در بحث حمل و نقل ادعا نداریم که حمل و نقل ما تمام استانداردهای جهانی را دارد اما آنچه وجود دارد باید بهینه استفاده شود و تلاش شهرداری در جهتی است که بتواند بهتر خدمات دهی کند.

وی درباره خواهرخواندگی شهرداری‌های استان ها با یکدیگر، بیان کرد: بحث خواهرخواندگی یک موضوع اعتباری است و در واقع با خواهرخواندگی از تجربیات دیگر شهرها به صورت علمی استفاده می‌شود.

جعفری با بیان اینکه خواهرخواندگی یک اتفاق مثبت است، گفت: خواهرخواندگی به معنای یک اسم نیست بلکه اگر واقعاً تجربه مدل های توسعه شهری بین شهرها تبادل شود یک اتفاق مثبت در روند توسعه یک شهر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha