• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99041511102
  • خبرنگار : 71480

الان زمان خوبی برای تقابل نیست

الان زمان خوبی برای تقابل نیست

قرار بود مجلس یازدهم با داعیه انقلابی گری خود کمکی باشد به دولت برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی اما به نظر می رسد سر و صدا و جار و جنحال جای ارایه برنامه های سازنده را گرفته است.

به گزارش ایسنا، جناح پیروز در انتخابات مجلس یازدهم شعار «نجات اقتصاد ایران» را برای خود انتخاب کرده بود و قرار بود با کنار رفتن مجلس دهم، آنها اقتصاد ایران را نجات دهند. آنها مدعی بودند قصد مقابله با دولت را نداشته و هم و غم شان حل مشکلات اقتصادی مردم است‌.دولت هم این رویکرد مجلس را به فال نیک گرفت و از کمک آنها استقبال کرد. حسن روحانی در جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت همکاری دولت و مجلس اظهار کرد که «دولت دست خود را به سمت مجلس یازدهم دراز می‌کند؛ ما از مجلس اخوت را می‌خواهیم، همانطور که همه ما از رهبری بزرگوارمان ابوت را می‌خواهیم. مطمئن هستم که در این سال سخت به مردم امید بیشتر و یأس بزرگی به دشمنان میدهیم و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد.»

جامعه هم امیدوار بود که با همکاری دولت و مجلس شاهد کاهش مشکلات معیشتی خود باشد. با این حال مجلس در روزهای گذشته اقداماتی داشت که این امیدواری را کاهش داد. با آغاز مجلس به جای ارایه طرح های سازنده، به تدریج خط و نشان کشیدن برای دولت آغاز شد. در نامه روسای کمیسیون های مجلس به رییس جمهور آمد که«مجلس یازدهم با هدف احیای انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته و بر سر آرمان‌های خود خواهد ایستاد پس بنای آنچه سابقا با مجلس داشته اید را کنار بگذارید و بدانید نمایندگان مردم در مجلس یازدهم در مقابل حقوق مردمی که در طول تاریخ بی نظیرند، سکوت نخواهند کرد.»

سخنگوی دولت متن این نامه را غیرسازنده و چالش برانگیز دانست و پاسخ داد که«ظرفیت طرح مسأله و حرکت به سمت تدوین راه‌ حل‌ها از نقطه‌ای آغاز می‌شود که همه، مسئولانه سهم خود را در پیدایش این وضعیت بپذیرند نه آن که سنگر بگیرند و شلیک به دیگری را مهم‌ترین وظیفه خود بشمارند و به گونه‌ای سخن بگویند که گویی سیاستگذاری و سیاست در ایران تاریخ ندارد و از روز اول مجلس یازدهم آغاز شده است.»

بدیهی است که نظارت، تذکر،سوال واستیضاح از وظایف مجلس است اما در شرایطی که تحریم ها و کرونا، گلوی اقتصاد ایران را می فشارد، قوا باید کنار هم قرار بگیرند نه در مقابل هم. سوال از رییس جمهور حق مجلس است اما برداشت جامعه از این سوال، تقابل دو قوا خواهد بود و این تقابل علامت مثبتی برای بازار نخواهد داشت.آیا سوال از رییس جمهور تاثیری بر کاهش قیمت ارز و سکه و سایر اجناس خواهد داشت یا برگزاری جلسات کارشناسی دولت و مجلس برای اتخاذ تصمیمات فوری و کارآمد؟

نباید فقط شعار حل مشکلات داد اما تنها راه حل، کشاندن رییس جمهور به مجلس باشد. آیا الان زمان فحاشی به وزیر خارجه است؟ قطع سخنان ظریف در مجلس و دروغگو خواندن او مشکلات را از بین می برد؟

دولت در سال پایانی خود است و روحانی هم دیگر نمی تواند نامزد انتخابات باشد بنابراین نیاز نیست که مجلس برخورد جناحی با دولت داشته باشد. مردم همانطور که امروز به کارنامه دولت نگاه می کنند، کارنامه مجلس یازدهم را هم ارزیابی خواهند کرد. جامعه دنبال هیاهو،جار و جنحال،خط و نشان کشیدن و فحاشی کردن نیست، بلکه خواهان اجرای برنامه هایی برای کم کردن دغدغه های اقتصادی خود است. مجلس انقلابی یازدهم هم برنامه کاربردی ارائه کند. زیرا الان با این همه مشکلات، زمان خوبی برای تقابل نیست.تا انتخابات هم زمان زیادی باقی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۱۹

هنوز مونده تا عروسی بگیریم .. بزار دولت اصولگرا هم بیاد انوقت مملکت میشه گل و بلبل و دیگه از مردم خبری نیست....

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۷:۵۸

حسین آقا اصولگراتونم دیدیم ، بله دیگ بله چغندر !

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۱

قرار نیست مجلس وظایف نظارتی خود را فدای دولت کند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۲

پس چه زمانی خوب است

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۳

در این 7 سال روحانی و دولتش و مجلسش مگر کم به جناح مقابل حرف گفتند که حالا منتظر حرف جناح مقابل نیستند و ا نتظارشو ندارند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۴

نه یک بار بلکه صدها بار باید روحانی به مجلس بیاید و سوال شود

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۵

هنوز مجلس یازدهم شروع نشده بود که شما ها کم به این مجلس حرف گفتید که حالا منتظر حرف و اشکال خودتان نیستید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۶

مگر شما دست برداشتید مگر شما ملاحظه مصالح کشور را می کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۷

هوچیگران همینند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۹

کدام جناح پیروز؟ جناح ....

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۹

شما زمان خوب را در نظر گرفتید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۳۰

اینقدر شعار ندهید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۴:۳۱

دیدی

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۵:۲۹

... هر وقت کم میارید دم از وحدت میزنید مردم له شدن اونوقت .... کو دلار هزار تومنی و هزار وعده وعید روحانی ... و ظریف ...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۵:۴۱

مجلس بايد قوانين محكم وسخت اقتصادي وضع كنه مثلا درصورتيكه رييس جمهور نتواند وضعيت اقتصادي را مثبت ومنفي ده درصد كنترل نمايد بايد عزل گردد ويا پاسخگو بشدت باشد .بهمين سادگي درست كاري كه دركشورهاي اروپايي و ... ميخان وانجام ميشه اينجا هر اتفاقي ميوفته ميندازن گردن دشمن ...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۶:۱۸

قوانين محكم وسخت اقتصادي وضع کردن کارشناس و مشاور اقتصادی میخواد که نداریم و یا کم داریم که اونا هم در حاشیه اند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۷:۴۱

دولت مگر قدرتی هم داره؟ نصف مشکلات کشور بر می‌کرده به سیاست خارجی که دست...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۶:۱۵

این تقابل نیست سیاست ... قشر ضعیف جامعه که در گیرودار این سیاستها له میشن.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۶:۱۶

درود بر مجلس انقلابی

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۶:۲۱

احزاب شعارپرست دولت را هم خواهند گرفت و آنوقت ببینیم شاعران چه گلی به سر کشور خواهند زد. شاید حتی مذاکره با آمریکا هم آن زمان حلال شد و الگوها آب رفت، تعجب نکنید.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۶:۲۲

تا بوده همین بوده اصولگراها چیزی جز شعار دادن بلد نیستن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۶:۳۰

کدام جناح؟؟؟؟!!!!!! وقتی نگاه میکنی می بینی همه با هم فامیلن. مردم شدن بازیچه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۶:۳۱

مجلس است یا... همان فراکسیون سیر شاید در شأن این مجلس غیرمردمی باشد.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۶:۳۲

مگه دیگه چیزیم از معیشت عموم مردم مونده، من نمی دونم مگه این دولتمردا چقدر میگیرین که باز تو این گرونی ها احساس فشار بشون دست نمی ده ؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۶:۴۲

این مجلس اگه راست میگه قبل از هر مطالبه ای به این مطالبه باید پاسخ دهد:مسئول اجرای قانون اساسی در نظام کیست؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۶:۴۹

قبل از برجام گفتن الان وقتش نیست اصلا به ما نگید بالا چشمتون ابرو هست تا برجام اوکی بشه، وقتی منتقدا میگفتن برجام این مشکلات رو داره گفتن الان وقت جدل نیست کاری کنید سریعتر برجام تصویب بشه حالا هم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۸:۴۹

با سلام: تا تقی به توقی میخورد ، میگویند آلان زمان تقابل نیست ، پس کی زمان تقابل است .؟ ! این زبان تقابل و مناظره و غیره است که سره از ناسره رامشخص میکند و دراین میا ن خورشید حقیقت نمایان میشود .

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۱۹:۵۴

پس کی زمان پاسخگویی این دولت است؟ اگر التهاب است و کرونا و... چطور بزرگانتان نامه به رهبر مینویسند که پاسخگوی دست گلهای دولت باشد؟ رهبر پاسخگو باشد اما دولت که 7 سال است مملکت را در دست دارد پاسخگو نباشد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۲۳:۴۵

درود بر قالیباف انقلابی

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۶ ۰۲:۲۸

نمایده ... مردم بگذار برسی بگذار عرقت خشک بشود هنوز رئیس کمیسیون اصل نود مجلس مشخص نیست هنوز تکلیف اعتبارنامه تاجگردون مشخص نیست هنوز کمیسیون ها وارد کار نشده اند مجلس که با ... باشد معلومه چیه

avatar

الان زمان خوبی برای تقابل نیست 30 ساله با همین جمله دارید میرید جلو