• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99041511416
  • خبرنگار : 71145

ائتلاف الفتح: چطور سفارت آمریکا تبدیل به پادگان نظامی در قلب بغداد می‌شود؟!

ائتلاف الفتح: چطور سفارت آمریکا تبدیل به پادگان نظامی در قلب بغداد می‌شود؟!

ائتلاف الفتح امروز (یکشنبه) با اظهار تعجب نسبت به اقدام سفارت آمریکا در بغداد (انجام آزمایش سامانه‌ پاتریوت) این اقدام را نقض تمامی عرف‌های دیپلماتیک دانست.

به گزارش ایسنا، ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامی که سفارت آمریکا در روز شنبه در بغداد انجام داد اقدامی غیرمسؤولانه، عجیب و به منزله نقض تمامی عرف‌های دیپلماتیک و قوانین بین المللی بود.

این ائتلاف تاکید کرد، اقدام مذکور هشدار می‌دهد که این نقض‌ علیه حاکمیت ملی و حرمت کشور عراق ادامه می‌یابد و الا چطور سفارت و هیئت دیپلماتیک تبدیل به مقر نظامی در قلب بغداد می‌شود؟ عجیب‌تر این‌که چطور تصمیم‌گیرندگان عراقی با این نقض‌های علنی موافقت می‌کنند و هیچ کاری نمی‌کنند؟

براساس گزارش سومریه نیوز و به نقل از این بیانیه، نبود موضع‌گیری صریح و روشن دولت و همچنین سکوت تمامی طرف‌هایی که بر اعتبار و جایگاه عراق اشک می‌ریزند، حیرت انگیز است که هیچ کاری نمی‌کنند.

این ائتلاف تاکید کرد: آنچه روز شنبه در بغداد در به وحشت انداختن مردم در روز روشن رخ داد آن هم بدون هیچ هشدار قبلی زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد و هشدار می‌دهد که زیر پا گذاشتن حرمت و حاکمیت عراق ادامه دارد.

این ائتلاف افزود: از این رو باید همه گروه‌های ملی مخلص و وفادار به کشور این تجاوزات مکرر را محکوم کنند و آمریکایی‌ها دست از اقدامات تحریک آمیز علیه ملت عراق بردارند و سلسله تجاوزات کینه توزانه را متوقف کنند و دولت عراق هم تدابیر تضمین کننده برای ممانعت از این رویداد را لحاظ کند.  

همچنین در این راستا صفاء المیاحی، نماینده پارلمان عراق گفت، اقدام سفارت آمریکا در استفاده از سامانه پاتریوت برای مقابله با موشک‌ها "نقض بزرگی" است.

آمریکا سامانه پاتریوت را در اطراف سفارتش در بغداد مستقر کرده تا خود را در برابر حملات موشکی ایمن نگه دارد.  

المیاحی به اسپوتنیک، گفت، ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق نقض علنی حاکمیت کشور است.

وی اظهار کرد، عراق نیاز دارد این اقدامات را محکوم کند یا باید شکایت‌های قضایی علیه این تجاوزات در صورت عذرخواهی نکردن آمریکا یا عدم عقب‌نشینی نیروهای ترکیه از کشور مطرح شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha