• دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99041612012
  • منبع : نمایندگی مرکزی

ضرورت تعامل گسترده صنعت برق با دانشگاه

ضرورت تعامل گسترده صنعت برق با دانشگاه

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تعامل گسترده صنعت برق با دانشگاه ضروری است.

بر اساس اعلام روابط عمومی توزیع برق استان مرکزی، محمد اله داد در نشست هم اندیشی با دانشگاه صنعتی اراک اظهار کرد: دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار ببرد، موجب پیشرفت خواهد شد بنابراین ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی یک کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه معرفی دانشجویان مستعد به صنعت موجب ایجاد انگیزه برای سایر دانشجویان می شود، افزود: امکان جذب شرایط سرباز نخبه در رشته های مختلف در شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی مهیا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ظرفیت قانون بودجه برای ایجاد خود اشتغالی ایجاد شده است که می توان ایجاد اشتغال را حداقل ۱۰ سال تضمین کرد.

اله داد افزود: چرخه کارآفرینی باید ایجاد شود، در استان پیمانکاران بزرگ و فنی وجود ندارد و این مهم  باید در  دستور کار قرار گیرد.

رییس دانشگاه صنعتی اراک نیز ضمن اعلام همکاری دانشگاه در زمینه های مختلف از جمله هوشمندسازی و فناروی اطلاعات، بیان کرد: امروزه متاسفانه فاصله قابل توجهی بین پتانسیل های علمی کشور با نیازهای بخش صنعت وجود دارد که باید شکاف موجود با تعامل بیشتر صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی پر شود.

دکتر حمیدرضا رضائی آشتیانی با بیان اینکه سوق دادن واحدهای صنعتی به سمت فعالیت های تحقیقاتی نیاز به حمایت و سیاست گذاری دقیق در سطح ملی دارد، افزود: صنایع نیازمند نیروهای‌ کاربردی‌ متخصص‌ و تحول‌گرا هستند، متخصصانی که‌ بتوانند ایده بدهند و ایده را به یک محصول و خدمت نو و رقابتی تبدیل کنند.

مشاوره در حوزه های برق، مطالعات شبکه و نرم افزار، ایجاد آزمایشگاه های مرجع مورد نیاز استان در حوزه های مختلف مانند صنعت نفت، معدن و برق از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha