• دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99041612040
  • خبرنگار : 71145

بیانیه شدیداللحن علمای بحرین در محکومیت اهانت به آیت‌الله سیستانی

بیانیه شدیداللحن علمای بحرین در محکومیت اهانت به آیت‌الله سیستانی

علمای بحرین با شدیدترین لحن آنچه یکی از روزنامه‌های سعودی در اهانت به شخصیت آیت‌الله سیستانی انجام داد را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت منامه پست، علمای بحرین در بیانیه‌ای شدیداللحن اهانت گناه آلود فتنه گرانه روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" به شخصیت سید علی سیستانی که بزرگترین شخصیت عراقی، برقرارکننده امنیت، تاج حاکمیت و استقلال این کشور است را محکوم کرد.

این علما در بیانیه خود تاکید کردند، سید علی سیستانی و نقش رهبری ایشان در مرجعیت عالی شیعیان جهان قله استوار علم و فضیلت، پاکی و تقوی و تلاش برای وحدت امت اسلامی و منافع آن با تمام طوایف و مذاهب آن است.

این علمای دینی افزودند، آیت‌الله سیستانی از حقوق و آزادی و عزت همه انسان‌ها چه عربی، چه اعجمی، چه سیاه و چه سفید،‌ چه این طایفه و آن طایفه حمایت می‌کند و دلیل این مساله فتوای بزرگ ایشان برای جهاد علیه غده شر داعشی بود که بشریت در جهان را تهدید می‌کند.

این علما اظهار کردند: این فتوا عراق، حاکمیت و وحدت آن را در برابر طرح آمریکایی- صهیونیستی و نیز عزت عراقی‌ها چه اهل سنت، چه شیعه، چه کرد و عرب را حفظ کرده است.

این شخصیت‌های دینی در ادامه بیانیه خود آورده‌اند، پیش بینی می‌شد تیر ناامیدان شکست خورده مفلس و بوق و کرنای آنها،  ایشان را نشانه بگیرند، چراکه آن‌ها براساس فتنه و خدمت به دشمنان امت و دشمنان نمادها، رهبران و مراجع عظام زندگی می‌کنند.

علمای بحرینی تاکید کردند، تمام تلاش‌های دشمنان امت و دار و دسته آنها و صداهایشان همواره شکست خورده‌اند به طوریکه عراق و تمام آزادگان هر چه بیشتر وحدت و انسجام پیدا می‌کنند و این اهانت حقارت‌بار که پست بودن صاحبان‌شان را نشان داد تنها به وحدت و همبستگی ملت عراق و امت اسلام افزود و باعث شد آنها بیشتر پشت مرجعیت عالی شیعه و پشت حاکمیت و استقلال امت اسلام و وحدت آن را بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۶ ۱۶:۱۰

این علما اسم نداشتند؟!