• دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99041612204

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در گلستان

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ گلستانی توسط ۴۶ پایگاه دائمی و ۴۸۰ پایگاه سیار اجرا خواهد شد.

ابراهیم غفاری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل برنامه غربالگری کشوری پشیگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال، سنجش تنبلی چشم کودک ابتدا توسط غربالگر در پایگاه با کمک دستگاه و ابزار های مورد تایید انجام می شود و در صورت شناسایی مشکل، کودک به اپتومتریست ارجاع شده و چنانچه کودکی نیاز به معاینه و درمان تخصصی‌تری داشته باشد، برای درمان دارویی و جراحی به چشم پزشک معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته قریب به ۸۴ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در این طرح شرکت کردند که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر با توجه به  اختلالات بینایی، تحت درمان دارویی و جراحی قرار گرفتند.

مدیرکل کل بهزیستی گلستان تصریح کرد: در سال گذشته با انعقاد قرارداد دو جانبه با بیمارستان خاتم الانبیا تهران، تعداد ۱۸ کودک به صورت رایگان درمان شدند و سلامت بینایی خود را بدست آوردند.

غفاری با بیان اینکه بیماری‌های چشمی گاهی اکتسابی و گاهی مادرزادی هستند، گفت: اختلالاتی نظیر دوربینی، نزدیک‌بینی، آستیگمات، آب مروارید مادرزادی، افتادگی پلک و لوچی از علل ابتلا به بیماری تنبلی چشم است که این طرح با هدف کاهش شیوع آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری در سنین طلایی زیر ۶ سالگی از سال ۷۴ تا کنون توسط سازمان بهزیستی در سراسر کشور اجرا می شود.

وی بیان کرد: جهت به حداقل رساندن تماس های بین فردی، غربالگری بینایی کودکان صرفا با دستگاه انجام می شود و استفاده از E چارت در پایگاه های غربالگری ممنوع است.

به گزارش ایسنا به نقل از بهزیستی گلستان، امسال برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از پانزدهم تیرماه تا پایان مهرماه اجرا می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha