• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99041712665
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان:

جلوگیری از ازدحام جمعیت در مطب‌ها به طور صددرصد قابل اجرا نیست

جلوگیری از ازدحام جمعیت در مطب‌ها به طور صددرصد قابل اجرا نیست

ایسنا/همدان رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان با بیان اینکه از تمام پزشکان خواسته‌ایم از پذیرش بیماران بدون ماسک اجتناب کنند، گفت: جلوگیری از ازدحام جمعیت در مطب‌ها به طور صددرصد قابل اجرا نیست.

دکتر علیرضا مدرکیان در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: اگرچه وظیفه پزشکان نیست که ماسک در اختیار بیمار قرار دهد اما برخی از آنها بنابر وظیفه انسان دوستی این کار را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: پزشکان در مورد بیماران بدحال و افراد مسن بدون ماسک نیز ازخودگذشتگی می‌کنند و اگرچه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا نباید آن‌ها را پذیرش کنند اما این کار را انجام می‌دهند.

وی درباره لزوم ماسک‌زدن در شرایط فعلی اعلام کرد: اطلاعات جامعه پزشکی در رابطه با بیماری کرونا روز به روز افزایش می‌یابد و پروتکل‌های بهداشتی در حال تغییر است اما در حال حاضر طبق گفته مجمع کارشناسان دنیا و ایران ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین روش پیشگیری است. 

وی درباره نوبت‌دهی در شرایط کرونایی و جلوگیری از ازدحام در مطب‌ها هم توضیح داد: به تمام مطب‌ها تأکید کرده‌ایم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند اما فرهنگ عمومی در جامعه وجود دارد که باید آن را بپذیریم؛ به عنوان مثال بیش از ۴۰ درصد بیمارانی که بعدازظهرها در مطب‌ها ویزیت می‌شوند از شهرستان‌های اطراف می‌آیند و معمولاً زودتر از وقت به مطب می‌رسند به ویژه در مطب‌های ارتوپدی به علت شرایط جسمی بیمار کاری از دستمان برنمی‌آید و حضور به موقع در مطب تا حدی دستخوش مشکلات است.

مدرکیان با تأکید بر اینکه خود را حافظ سلامت مردم و ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌دانیم، مطرح کرد: اگرچه جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها به طور صددرصد قابل اجرا نیست اما مطب‌ها درصد قابل قبول و رضایت بخشی از دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی درباره تعداد پزشکان مبتلا به کرونا هم گفت: خوشبختانه تعداد این پزشکان زیاد نیست و شرایط خوبی دارند، اکثر آن‌ها دوره نقاهت و قرنطینه را گذرانده و به کار برگشته‌اند و در حال حاضر هیچ پزشکی که عارضه دار باشد، نداریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان با بیان اینکه در هیچ‌ گروهی کمبود پزشک نداریم، یادآور شد: تمامی همکاران آماده خدمت هستند و در صورت نیاز و درخواست دانشگاه علوم پزشکی می‌توانیم ساعات فعالیت آن‌ها را افزایش دهیم.

وی درباره پرونده ‌های قصور پزشکی سه ماهه نخست سال هم گفت: به علت اینکه در این مدت مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیمه فعال بودند آمار قصور بالا نیست همچنین هیچ ‌پرونده‌ای از سال قبل در هیئت تجدیدنظر وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha