• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99041712862
  • خبرنگار : 50034

رئیس سازمان بسیج دانشجویی:

بسیج دانشجویی بناست افق خود را حکومت بزرگ اسلامی قرار دهد

بسیج دانشجویی بناست افق خود را حکومت بزرگ اسلامی قرار دهد

ایسنا/همدان رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه مأموریت نخست بسیج تربیت نیروهای تراز برای انقلاب اسلامی است، گفت: بسیج دانشجویی که بیش از ۳۰ سال از تأسیس آن گذشته، بناست افق خود را حکومت بزرگ اسلامی قرار دهد.

محمدجواد نیک‌روش سه شنبه ۱۷ تیرماه در آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان همدان، با اشاره به اینکه موانع سختی را در گام نخست پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: تجلی نقش خطیری که امام راحل برای بسیج دانشجویی ترسیم کرده است، در گام دوم انقلاب اسلامی از رهگذر تلاش برای حل مسائل انقلاب اسلامی می‌گذرد.

وی با بیان اینکه مراحل سختی را در گام نخست پشت سرگذاشتیم، تصریح کرد: امروز در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، گامی که همزمان شده با آشکار شدن افول پرشتاب کسانی که داعیه دار پیشروی در مسیر بشر هستند اما مسیرشان قهقرایی است.

وی ادامه داد: امروز جلوه‌های این افول را در اخباری که از آمریکا و نحوه مواجه با این ویروس می شنویم و می‌‎بینیم و اینکه مواجهه مردم ما با این پدیده در مقایسه با سایر کشورها چگونه است، این مرهون دو گامی است که با تحلیل منویات امامین انقلاب اسلامی ناظر بر مأموریت های بسیج دانشجویی به آن رسیده‌‎ایم.

نیک‌روش با بیان اینکه مأموریت نخست بسیج تربیت نیروی تراز برای انقلاب اسلامی است، مطرح کرد: این مأموریت خطیر جز از بستر شناسایی و عمل به تکلیف محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه مأموریت دوم بسیج ایفای نقش برای حل مسائل انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: یک زمانی مسئله انقلاب مواجهه با دشمن در قالب حمله نظامی بوده و یک زمانی در قالب مواجهه با جنگ نرم و مواجهه با حملات دشمن در نبرد اقتصادی بوده است که می تواند توسط نهاد علم که پیشرو در ظرفیت های کشور است، تبیین شود.

وی با تأکید بر رویکرد مسئله محور و نقش آفرینی تخصصی، گفت: شاید موضوع کرونا زمینه را برای رویکرد مسئله محور فراهم کرده است که یقیناً نیاز به طراحی و اقدامات دانش بنیان دارد.

نیک‌روش با اشاره به اینکه مسیر انقلاب اسلامی می‌طلبد که در حوزه اقتصادی نقش آفرینی داشته باشیم، یادآور شد: به طور حتم در حوزه اقتصاد موضوع تولید بسیار اهمیت داشته و در حوزه تولید بخش کشاورزی نیز اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه پنج گام را از فرمایشات مقام معظم رهبری برای نقش آفرینی مؤثر احصا کرده‎ایم، خاطرنشان کرد: مسئله شناسی درست، کشف پاسخ و راه حل به صورت نظری، همراهی افکار عمومی و ورود دانشجویان از جمله گام‌های نقش آفرینی در مسائل انقلاب است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه بسیج شاهکار حکمت الهی امام راحل است، گفت: بسیج نماد اعتماد واقعی، خالصانه و مستحکم امام(ره) و مقام معظم رهبری به مردم است.

طیب فریادرس با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از ابتدای شکل‌گیری انقلاب و دفاع از انقلاب را با حرکت مردمی پیش بردند، افزود: ماهیت انقلاب اسلامی حضور مردم بوده به طوریکه ابتدای شکل‌گیری انقلاب با حرکت مردمی بوده و دفاع از انقلاب در برابر تهاجم دشمن و فتنه‌های متعدد نیز با حرکت مردمی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیج دریایی است که حل مشکلات کشور جز به توسل به آن ممکن نیست و تجلی مردم سالاری دینی است، اظهار کرد: امروز حل مشکلات آینده انقلاب جز با نگاه تخصصی به این شبکه مردمی نمی‌تواند به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی استان همدان رتبه نخست اعزام دانشجو به اردوهای راهیان نور را داشته است، تصریح کرد: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا، توزیع بیش از ۶۰۰۰ بسته در دوران شیوع کرونا، احداث ۲۳ واحد مسکونی در سال ۹۶ تا ۹۸ و اعزام مواد مورد نیاز در زلزله کرمانشاه و سیل سیستان و بلوچستان و لرستان جز با مجاهدت گروه‌های جهادی نبوده است.

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم از «طیب فریادرس» مسئول سابق بسیج دانشجویی استان همدان به علت بیش از شش سال خدمت در این مقام قدردانی به عمل آمد و «حمید پورحسین» به عنوان مسئول جدید معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha