• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99041712974
  • خبرنگار : 50223

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آتش سوزی دیروز خائیز به حیات وحش منطقه خسارت نزد

آتش سوزی دیروز خائیز به حیات وحش منطقه خسارت نزد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی دیروز جنگل‌های خائیز هیچ گونه خسارتی به حیات وحش منطقه نرسانده است.

حسین کلانتری افزود: آتش ‌سوزی منطقه حفاظت شده خاییز شهرستان کهگیلویه با تلاش نیروهای مردمی و اداری ساعت ۲ بامداد امروز سه شنبه به ‌صورت کامل مهار شد.

وی اظهارکرد: از زمان وقوع آتش سوزی در ساعت ۱۱ روز دوشنبه  در منطقه حفاظت شده، مدیریت بحران استان به حالت آماده باش درآمد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به شروع آتش سوزی در منطقه تنگ تکاب شهرستان بهبهان برنامه ریزی لازم با استانداری خوزستان در راستای تامین امکانات، بالگرد، نیرو و تجهیزات مقابله با گسترش آتش انجام شد.

کلانتری تصریح کرد: این آتش سوزی با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی و مردمی تا پاسی از شب بصورت کامل مهار شد.

وی ادامه داد: با همکاری بالگرد شرکت نفت بیش از ۱۰سورتی پرواز نیز برای اعزام نیروها به منطقه دچار آتش سوزی انجام گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این آتش سوزی هیچ گونه خسارتی به حیات وحش منطقه نرسانده است، عنوان کرد: میزان خسارت این آتش سوزی در حال برآورد است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کلانتری تاکید کرد: هم اکنون تعداد زیادی از نیروهای مردمی و دیگر نهادها با بیش از ۲۰ دستگاه دمنده برای جلوگیری از وقوع دوباره آتش سوزی در منطقه حضور دارند.

گفتنی است که منطقه حفاظت شده خائیز در حوزه شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه و بهبهان خوزستان با مساحتی معادل ۳۳ هزار هکتار در سال ۷۷ در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت که تحت مدیریت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد است و طی خرداد ما نیز دچار اتش سوزی شد و پس از حدود ۵ شبانه روز مهار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha