• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 99041813688
  • خبرنگار : 71548

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی:

فعالیت گالری‌ها فعلا منعی ندارد

فعالیت گالری‌ها فعلا منعی ندارد

همزمان که ویروس کرونا در رقابتی نابرابر با انسان‌ها، با سرعت هرچه بیشتر در حال شیوع است، برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری همانند برگزاری نمایشگاه‌های هنری، این بار نه از روی اجبار، بلکه به خاطر نگرانی‌های اجتماعی لغو و بار دیگر به دنیای مجازی منتقل شدند؛ تصمیمی که مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی نیز آن را فعلا برعهده مدیران گالری‌ها و رویدادهای هنری می‌داند.

به گزارش ایسنا، همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و شدت افزایش شیوع آن در ماه‌های پایانی سال گذشته، باعث شد که بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور همانند برگزاری نمایشگاه‌های هنری لغو شوند؛ در این میان بسیاری از گالری‌ها و رویدادهای هنری ترجیح دادند به جای آنکه دست روی دست بگذارند و منتظر رفتن کرونا شوند، فعالیتشان را به‌گونه‌ای دیگر و در دنیای مجازی ادامه دهند. 

اگرچه مدتی و با بهبود نسبی شرایط دفتر هنرهای تجسمی اعلام کرد که از اول اردیبهشت ماه امکان برگزاری نمایشگاه‌های هنری فراهم است، اما با شرط‌ و شروطی! مثلاً اینکه دیگر از برگزاری مراسم‌ افتتاحیه خبری نیست. 

در نتیجه به مرور زمان برگزاری نمایشگاه‌های هنری به روال سابق بازگشت و بسیاری از گالری‌ها به صورت جدی‌تری فعالیتشان را سر گرفتند، اما افزایش دوباره میزان شیوع و افزایش آمار مبتلایان به بیماری کویید ـ ۱۹ در روزهای اخیر باعث شد که برخی از مدیران گالری‌ها و رویدادهای هنری همانند «نمایشگاه ۱۰۰ اثر، ۱۰۰ هنرمند» در گالری گلستان و رویداد هنری «تیرآرت» بدون هیچ‌گونه اجباری و به صورت داوطلبانه برگزاری حضوری نمایشگاه‌ها را لغو و به دنیای مجازی منتقل شوند.

در همین راستا هادی مظفری ـ مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ـ نیز در گفت‌وگویی با ایسنا درباره احتمال تعطیلی گالری‌ها و رویدادهای عرصه هنرهای تجسمی به دنبال افزایش دوباره میزان ابتلا به بیماری کویید ـ ۱۹، اظهار کرد: ما تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و درمان هستیم و بر اساس بخشنامه‌ها عمل می‌کنیم. بر این اساس اجازه فعالیت گالری‌ها با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد. 

او تاکید کرد: در شرایط فعلی گالری‌ها مختار هستند که برای حفظ سلامت خود و مخاطبانشان بازدیدهای حضوری را محدود و بیشتر در فضای مجازی حضور داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha