• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99041813785
  • خبرنگار : 71282

شرایط پرداخت وام کرونا به متقاضیان فاقد بیمه اعلام شد

شرایط پرداخت وام کرونا به متقاضیان فاقد بیمه اعلام شد

وزارت کار شیوه نامه پرداخت تسهیلات کرونا به کسب و کارهای فاقد بیمه را با هدف حفظ اشتغال فعالان اقتصادی و بنگاه‌هایی که فاقد پرونده بیمه ای یا کد کارگاهی در سازمان تامین اجتماعی هستند اما از شیوع کرونا به شدت آسیب دیده اند، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، از روز دوشنبه ۱۶ تیرماه سامانه کارا با هدف پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به متقاضیان خویش فرمایی، متقاضیان فاقد بیمه و بنگاههای رسمی، فعال شده و امکان ثبت نام برای کلیه شاغلین و صاحبان کسب و کارهای فاقد بیمه و آسیب‌دیده از کرونا که متقاضی استفاده از وام و تسهیلات حمایتی کرونا هستند، فراهم شده است.

ارسال پیامک اطلاع رسانی و دعوت متقاضیان فاقد بیمه و مشمولان دریافت وام کرونا از پنجشنبه گذشته توسط وزارت کار آغاز شده و بر این اساس افراد پس از دریافت پیامک می توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://corona-kara.mcls.gov.ir درخواست وام خود را به ثبت برسانند.

 معاونت اشتغال وزارت کار به منظور شناسایی مشمولان فاقد بیمه، راستی آزمایی و احراز هویت متقاضیان از دستگاه‌های تخصصی و وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بهزیستی و فنی و حرفه ای دعوت کرده و هماهنگی های لازم برای ارائه اطلاعات متقاضیان صورت گرفته است.

عیسی منصوری ـ معاون اشتغال وزیر کارـ در این باره به ایسنا می گوید: پرداخت هرگونه تسهیلات به بنگاههای اقتصادی و کسب و کارهای ذیل ۱۴ رسته مصوب که دارای کد بیمه تأمین اجتماعی یا لیست بیمه ای نیستند بعد از شناسایی و اعلام دقیق مشخصات این واحدها در حوزه کارفرمایی و خویش فرمایی و کدملی کارفرما و شاغلین آن و اعلام به وزارت کار جهت ثبت و پایش در سامانه کارا امکانپذیر خواهد بود.

به گفته وی مبلغ وامی که به اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغال تعلق می گیرد، شش میلیون تومان، برای واحدهای کسب و کاری که امکان اثبات رابطه کارفرما- کارکن وجود ندارد، شش میلیون تومان صرفا به کارفرما و برای بنگاه‌ها و واحدهای کسب و کاری که امکان اثبات رابطه کارفرما- کارکن وجود دارد، مبلغ هشت میلیون تومان به ازای هر شاغل  خواهد بود.

آنطور که معاون اشتغال وزارت کار می گوید نرخ سود تسهیلات پرداختی از سوی مؤسسات عامل به مشمولان، ۱۲ درصد و حداکثر زمان پرداخت تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ تعیین شده و مدت بازپرداخت تسهیلات کرونا با احتساب دوره تنفس، ۲۴ ماهه و از ابتدای آبان ماه ۱۳۹۹ است.

مشمولان فاقد بیمه متقاضی تسهیلات کرونا برای دریافت این تسیهلات باید فعال بوده و مجوز فعالیت از دستگاه مربوطه را داشته باشند مگر آنکه بنا به ضرورت و تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا دچار توقف فعالیت شده باشند.

مطابق دستورالعمل پرداخت تسهیلات به فعالیتها و واحدهای کسب و کار بیمه نشده آسیب دیده از ویروس کرونا، تسهیلات کرونا تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازمند ارائه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک، تسهیلات ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان، نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن، تسهیلات ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان، سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه دو ضامن، بییش از ۱۶۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان، سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه سه ضامن و بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان وام نیازمند ارائه تضمین صادره از سوی صندوق های ضمانت یا ارائه وثایق متعارف بنا به تشخیص بانک خواهد بود.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شاغلان فاقد بیمه متقاضی وام شناسایی و احراز هویت شده و پیامک اطلاع‌رسانی به آنها ارسال شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۸ ۱۴:۵۹

شامل کدوم مشاغل میشه؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۰:۵۶

خویش فرما ..شامل کارگران ساختمانی که بصورت خویش فرما بیمه پرداخت میکنن میشه...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۱

شامل‌کارگرها‌بیکارهم‌میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۷

اسنپ چی شامل میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۷:۳۲

من کارگر هستم بیمه ندارم کرونا گرفتم کسی بهم کار نمیده بیکار شدم به من هم میدن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۷:۳۶

شامل بیماره کرونای هم میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۹:۱۲

من بیمه ندارم به من هم میدید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۹:۲۲

من که جز دروغ چیزی ندیدم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۲۱:۳۵

سلام شب به خیر خدا قوت به مدیریت محترم باشگاه خبر وکلیه کارکنان آن خبرگزاری خدا لعنت کنه کسانی که برای کارمندان خود همه جوره دارن ولی برای ما نیست باتشکر ازخبرگزاری

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۱:۵۲

واضح توضیح بدیدشامل چه کسانی میشود

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۲:۳۹

من بیمه وکد کارگاه دارم.بانک اقتصاد نوین واسه شش میلیون ازم ضمانت کارمند میخوان.منم بهشون گفتم خودم چک مزارمو یه ضمانت بازاری جواز دار میارم قبول نمیکنن.اهل کردستان شهرستان سقز...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۴:۲۶

من هم آسیب دیده کورونا هستم دوماهه که درمغازه ام بسته است شغلم تعویض روغن هست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۴:۵۹

سلام به کار گر ساختمان ی که بیمه نیستن میدن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۵:۳۰

چرا همیشه دروغ میگین کو وام

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۰:۰۶

ما که تو بوفه مدرسه کار میکردیم کلی جنس رو دستمون موند سال بعد هم معلوم نیست دوباره بریم یا نه پولمون هم خانواده ها ندادن باید چیکار کنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۱۷

وام تعلق نگرفته

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۴۰

با سلام خسته نباشید به تعمیرات موبایل شامل میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۴۳

با سلام و خسته نباشید برای تعمیرات موبایل شامل میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۵۶

با سلام و خسته نباشید به تعمیرات موبایل شامل میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۲ ۱۰:۳۶

باسلام من یک ماهه که ثبت نام کرده ام ول هیچ پیامی دریافت نکرده ام باید چکار کنم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۳ ۱۱:۲۰

ول معطلی... اینجا ایرانه. چرت پرت زیاد میگن و وعده سر خرمن تا دلت بخاد. اینجور نهادها جایی نمیخابن که آب از زیرشون رد شه.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۴ ۰۴:۱۳

من یه کارگربدون بیمه ومستاجرم.رفتم کافی نت ثبت نام کنم،مشخصاتموزدتوسیستم جواب دادوام کرونایی شامل شمانمیشود.پس شامل کی میشود آیا

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۱ ۲۱:۳۸

بعداز ثبت نام این پیام میاد که کدملی قبلاً ثبت نام شده درصورتی که من ثبت نام نکردم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۶ ۱۵:۰۶

سلام من همه کارام برای دریافت وام ۶ میلیون ردیف شده فقط چون چک برگشتی داشتم و تا رفع اثرش هم ۱۴ روز کاری طول میکشه ایا تا سوم شهریور مهلت هست برای پرداخت این وام به حسابم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۶ ۲۱:۱۶

خيلي جالبه بانك ملي شعبه ماشين سازي تبريزبراي شش ميليون وام هم سفته 10ميليوني هم چك 10ميليوني همزمان ميخاد كسي هم جوابگوي تخلفاتشان نيست ايكاش از اون اختلاصگران هم سند ضمانتي ميگرفتن

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۲ ۱۶:۲۷

سلام من مجوز مشاغل خانگی دارم از زمان کرونا تا الان به دلیل این وضعیت نتونسته ام کاری انجام بدم کاش این وام شامل من هم می‌شد چون خیلی نیاز دارم