• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99041813844
  • خبرنگار : 50165

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان عنوان کرد

کاهش یک‌دهه‌ای سن ابتلا به کرونا در زنجان

کاهش یک‌دهه‌ای سن ابتلا به کرونا در زنجان

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: سن ابتلا به کرونا یک دهه کاهش یافته و سن مرگ در ‌کرونا هم کاهش یافته است.

خدابخش مرادی‌نافچی ظهر امروز (۱۸ تیر) در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان، اظهار کرد: کرونا موضوعی است که با زندگی مردم سر و کار دارد و باید همزیستی با کرونا به مردم آموزش داده و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر زنجان، خرم‌دره، ابهر و ماهنشان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: بقیه شهرستان‌ها هم نارنجی هستند. در حال حاضر شهرداران‌، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران‌، دهیاران و ‌.... باید نسبت به حساس‌سازی جامعه اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه سن ابتلا به کرونا یک دهه کاهش یافته و سن مرگ در ‌کرونا هم کاهش یافته است، ادامه داد: در روزهای گذشته در استان، روزی داشتیم که بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان، اصلا جا برای ارائه خدمات نداشت و تخت‌های آی‌سی‌یو هم، همه ‌پر بود. همچنان اطلاع‌رسانی وظیفه اول ما در بحث پیشگیری از کرونا بوده و  از افراد مبتلا خواهش می‌شود که ابتلای خود را اعلام کرده و اگر کارمندی اعلام نکند، به واحد تخلفات اداری خواهد رفت.

مرادی‌نافچی، با بیان اینکه وظیفه اجتماعی هر دستگاهی اطلاع‌رسانی به جامعه هدف خود است، تصریح کرد: هرکس باید به وظیفه اجتماعی خود عمل کند تا جامعه سالم داشته باشیم. تکلیف امروز دستگاه‌های اجرایی ایجاد رضایت‌مندی است و مدیران باید به طرق مختلف اطلاع‌رسانی دقیق را درباره خدمات داشته باشند.

وی با بیان اینکه اولویت امروز اطلاع‌رسانی، خدمات به رسانه و مردم است و اگر کسی تخطی کند، باید با وی برخورد شود، خاطرنشان کرد: مشکلات خبرنگاران باید قبل از روز خبرنگار حل شود و یک روز در روز خبرنگار بگوییم مشکلی نداریم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم در این نشست اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مبلغ ۲ میلیارد ریال برای تولید ۱۵۰‌ عنوان محتوا به منظور تبلیغ شعار سال اختصاص یافته است.

فاطمه کرباسی افزود: همچنین پیگیری خواهد شد که توزیع همه آگهی‌ها از طریق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود. متاسفانه هر سه روزنامه از آگهی‌هایی که بدون ضابطه و خارج از معیار توزیع شده، استفاده کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ارتباط با برگزاری تور صنعتی، ادامه داد: با هماهنگی که انجام می‌شود، منتخب خبرنگاران و بازاریان در قالب تور صنعتی از شرکت‌ها بازدید خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ارتباط با بحث کاغذ نیز خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و برگه‌های A۴ شامل سهمیه نمی‌شود ‌و در ارتباط با خبرنگاران نیز وزرات ارشاد به‌صورت مستقل عمل می‌کند.

در ادامه رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز درباره راه‌اندازی رادیو سلامت، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که اصناف پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که با وجود پیگیری استودیو سلامت راه‌اندازی نشده است.

اسماعیل رحمانی در رابطه با وضعیت شیوع بیماری، افزود: در حال حاضر وضعیت جامعه به سمت عادی انگاری رفته و باید نسبت به حساس‌سازی جامعه اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha