• جمعه / ۲۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99042014643
  • خبرنگار : 71429

روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد

جزئیات مربوط به خبر اعدام یک مجرم در مشهد

جزئیات مربوط به خبر اعدام یک مجرم در مشهد

روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی در خصوص آنچه «تقطیع خبر اعدام یک مجرم مشهدی در رسانه‌ها و فضای مجازی» خواند، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه متن این اطلاعیه بشرح زیر است:

"۲۰ مورد محکومیت طی ۲۲ سال از
مواد مخدر  تا تعقیب به دلیل تهدید به ⁧ آدم ربایی

 در حالی که برخی از رسانه‌های معاند در فضای مجازی از اعدام فردی در مشهد به علت نوشیدن الکل خبر می‌دهند که آنان در این پرونده ناگفته‌های فراوانی را نادیده می‌گیرند. اما واقعیت ماجرا چیست؟

سوابق نشان می‌دهد فردی که اعدام شده، دارای ۲۰ سابقه محکومیت کیفری قطعی طی سال های ٩۵تا ٩٧ بوده است.

این فرد در سال ۷۵ به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به  مواد مخدر به ۱۵ ماه حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم می‌شود اما این پایانی بر خلاف کاری های وی نبود. او دو بار در سال ۷۷ و دو بار نیز در سال ۷۸ به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به زندان می رود. در سال ۷۹ بزهکاری های این فرد ادامه می‌یابد و در سال ۷۹ بار دیگر به زندان می‌افتد . در سال ۸۰ نیز همین فرد بار دیگر در زندان بوده است .

محکومیت این فرد در سال ٨۶ به جرم ضرب و جرح عمدی تایید و در همان سال بار دیگر به علت شرب خمر راهی زندان می شود. او بعد از آزادی بار دیگر به بزهکاری هایش ادامه می‌دهد و در سال ۸۸ بار دیگر به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و در سال ۸۹ به علت شرب خمر به زندان و شلاق محکوم می‌شود.

محکومیت های متعدد  این فرد در سال‌های ۸۹ ۹۰ ،۹۱ و ۹۲  نیز به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و شرب خمر ادامه می‌یابد.

در سال ٩۴ نیز به جرم نوشیدن و نگهداری مشروبات الکلی به ۱۱ ماه حبس محکوم می‌شود . این فرد در سال ۹۶ هم بار دیگر به علت نگهداری مشروبات الکلی به ٨ ماه حبس محکوم می‌شود. او بار دیگر در سال ٩٧ در حالی که مست  بوده بر روی موتورسیکلت درحال رانندگی پر خطر و بدون گواهینامه دستگیر می شود. حتی نامبرده در مقاطع مختلف زمانی به اتهاماتی مانند : آدم ربایی، تهدید، اعمال منافی عفت و سرقت نیز تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

نهایتا حکم فرد موصوف پس از طی تشریفات کامل قانونی به مرحله اجرا در می آید. بدیهی است اتخاذ رویه های ناصواب و نادیده انگاشتن اصول اخلاقی و تقطیع واقعیت در زمینه انتشار اینگونه اخبار با اهداف مغرضانه، نمی‌تواند حقیقت را از چشم تیز بین افکار عمومی پنهان نماید."
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۰:۵۰

بطور کلی اعدام کردن دردی را دوا نمیکند بطور مثال از اول انقلاب چقدر قاچاقچی اعدام شدن آیا مشکل قاچاق حل شد ؟ بر عکس بدتر هم شده … باید برای این نوع اشخاص که مرتب ارتکاب به جرم می‌کنند راه دیکری پیدا کرد مثلا حبس ابد و …

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۰:۵۴

تو گفتی ما باور کردیم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۰۹:۱۰

کاملا درست میفرمایید. مجرم بخاطر تمام کارهایی که کرده بوده مجازات شده و اینکه الان بگیم آدم ربایی کرده و ... بی معنی هست. چون بخاطر جرمهایی که انجام داده یکبار مجازات شده. دلیل واقعی اعدام را بگید. سه مرتبه مصرف مشروبات الکلی باعث کشتن یک انسان شده!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۱:۱۳

به عنوان یک کارشناس حقوقی جرم کرده حبسم کشیده و از نظر حقوقی تموم شده هیچ یک از مواردی که گفتید دلیل بر اعدام یک فرد نمی باشد ....وسلام حالا ایسنا ببینم تائید میکنی نظرمو مسعولین بخونن یانه؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۳:۱۰

این ... آدم نمیشن و هر روز جرمشون سنگین تر میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۲:۲۵

همون بهتر که این علف هرزه آشغال را اعدام کردین

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۲:۵۰

سلام و تشکر بر شما ، نهادی و دستگاهی که امنیت سلامتی داد زیبایی خوبی حقیقت را دوست دارد! خواهشمند است و پشنهاد می شود در نوشتارتان توضیح تان خبرتان، کلمهء «این فرد» «این فرد » را بکار نبرید ننویسید ، بلکه بنویسید : «این مجرم و جنایتکار سابقه دار حرفه ایی» ! دشمنان با سوء استفاده از علم روانشناسی و جامعه شناسی علوم انسانی جنگ روانی می کنند! مُنفعل نشوید ؛جا نزنید؛ تردید نکنید متزلزل نشوید ! میدان جنگ است ! جنگ روانی ؛ نرم افزاری! دشمن است ؛ دشمنی می کند! از دشمن هم انتظاری غیر از دشمنی نیست! مالیخولیای دشمن تراشی و دشمن هراسی نیست! واقعیت و حقیقت مکرر تجربه شده است! با سخن نیکو مُبین استدلال و منطق قوی ، ضد حملهء روانی کنید!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۲:۵۷

از جریمه های چند ماه حبس چطوری آخه به اعدام رسیدید؟؟؟ اگر جرم سنگینی داشته چرا هی آزادش میکردید؟؟ اگر جرم سنگینی نداشته که کجای قانون به دلیل تعدد جرم های کوچک کسی رو اعدام میکنن؟؟ آخه تهدید به آدم ربایی هم شد جرم در حد اعدام؟؟؟ خدا رحمتش کنه معلوم نیست کی باهاش چپ افتاده بوده

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۳:۴۴

الان نمفهمیدم واقعا به چه جرمی اعدام شده!؟ کسی کشته؟ تجاوزی کرده بوده؟ هیچکدوم از اینا نبوده که! ...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۳:۴۹

وااا

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۷:۰۹

اینکه همش به خاطر خوردن الکل بود....

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۸:۵۷

خب با این همه توصیف جای هیچ حرف نیست دستشان هم دردنکند که مردمی رو از شر این چنینن ناموجودی نجات دادند بقیه هم خیلی خیلی ... میخورند که حرف اضافی بزنند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۹:۱۵

حقشه زودتر از اینا باید اعدام میشد آدمای کثیف را باید از بین برد این آدما مملکت مارو به گند کشوندن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۹:۵۶

خدارو شکر ک خدایی هس اون دنیا حق مظلوم رو از ظالم میگیره قطعا بی شک

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۲۳:۳۴

ولش کنید بابا

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۲۳:۵۱

درنهایت اخرش شد موادمخدر...پس اونایی که اختلاس کردن وازکشوررفتن چی؟؟؟اونا اعدام بشن که خیلی بهتره

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۰۳:۱۴

سلام، من چند بار خوندم ولی بازم متوجه نشدم دلیل اعدامش چی بود، اگه کسی فهمید به منم بگه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۰۹:۲۷

اعدام کاردرستی نیست صددرصد مخالفم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۱:۱۰

این شخص بخاطر تمام جرم هایی که انجام دادن مجازات شدن و اعدامشون بخاطر مصرف الکل بوده.جالبه تو مملکت ما اختلاس و دزدی که به تمام مردم اسیب میرسونه جرمش شاید چند سال زندان باشه اما مصرف الکل که اسیب شخصی داره اعدامه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۳:۱۳

مطمئنی فقط ضرر شخصی داره یعنی اون اشغالهایی که مست میکنن و مغازه و ماشین مردم رو تخریب میکنند در اثر مصرف الکل نیست یا اون اقا پسری که الکل مصرف کرد و به ستایش کوچولو تجاوز کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۲ ۰۳:۱۳

به محمد: آیا این فرد هم این کار رو کرده؟ قصاص قبل از جنایت آیا صحیحه؟ اگر مست کرد وفت تجاوز کرد بعد اعدام کنن! قدیمها در میادین اصلی شهر محرمین رو به فلک میبستن و اون تاثیرش بسیار بیشتر بود هم جلو مردم خورد میشد هم درد میکشید ولی اعدام برای نوشیدن شراب که حتی توی خیلی از جوامع مسلمان هم عادی شده فقط باعث گل گرفتن رسانه های معاند و محکوم کردن ایران به نقض حقوق بشر و ازین قبیل چیزها میشه.من نمیفهمم با اینمه مسولین کامل و دقیق میدونن کشور تحت چه فشارهاییه باز هی بهانه میدن دست اجنبی ها

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۴:۵۶

چرا کشیدن مواد جرم نیست ولی خرید وفروش ان جرم است

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۲:۲۲

خانه خرابکن است مواد