• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99042115079
  • منبع : دادگستری آذربایجان شرقی

رئیس‌کل دادگستری استان مطرح کرد

تدوین سند جامع پیشگیری از خشونت در آذربایجان شرقی

تدوین سند جامع پیشگیری از خشونت در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین سند جامع پیشگیری از خشونت در استان، گفت: جرایم مربوط به خشونت از مسایلی است خواسته یا ناخواسته در جامعه با آن روبه رو هستیم و با توجه به تدوین سند جامع پیشگیری از خشونت، باید با آسیب شناسی جرایم مرتبط راهکارهایی تدوین و به صورت کاربردی توسط دستگاه‌های مسئول اجرا شود.

موسی خلیل اللهی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با تاکید بر این‌که به دنبال کاهش آمار ورودی زندانیان در استان هستیم، افزود: باید آسیب شناسی دقیقی بر روی علل و نوع جرایم ارتکابی و بازداشت‌ها انجام شده و راهکارهای مناسب پیشگیری ارائه شود.

وی با بیان این‌که آمار ارائه شده توسط دادگستری استان نشان دهنده واقعیت‌های موجود است، اظهار کرد: با توجه به افزایش جرایم سرقت، کلاهبرداری و تصرف عدوانی هر چند نسبت به میانگین کشوری میزان آمار ستانی پایین‌تر بوده اما افزایش این جرایم برهم زننده امنیت روانی جامعه هستند، بر همین اساس باید تدابیر جدی پیش بینی شود.

وی با اشاره به کاهش آمار زندانیان استان، افزود: با توجه به دستورالعمل رئیس قوه قضائیه در ماه‌های اخیر، 54 درصد محکومان استان به مرخصی رفته‌اند که از این میزان نیز 23 درصد با راهکارهای مختلف قانونی به زندان بازنگشتند.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر این‌که به دنبال کاهش آمار ورودی زندانیان استان هستیم، گفت: باید علل و نوع جرایم ارتکابی و بازداشت‌ها به صورت دقیق آسیب شناسی شده و راهکارهای مناسب برای پیشگیری ارائه شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، وی با تاکید بر بحث ساماندهی کودکان کار در جامعه، خاطرنشان کرد: در این خصوص سمن‌هایی ایجاد شده‌اند که باید از ظرفیت آن‌ها در راستای ساماندهی کودکان کار استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha