• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99042115739
  • خبرنگار : 71531

آخرین وضعیت برگزاری کنکورها از زبان وزیر بهداشت

آخرین وضعیت برگزاری کنکورها از زبان وزیر بهداشت

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری کنکورها، گفت: از آنجایی که از ۱۵ شهریور ماه ممکن است با همزمانی کووید ۱۹ و آنفلوانزای فصلی مواجه شویم، طولانی شدن این جریان ممکن است با حذف همیشگی کنکورها در سال جاری مصادف شود. به همین دلیل تلاش می‌کنیم که ایمن‌ترین و سالم‌ترین دوره برگزاری کنکورها را داشته باشیم و کلیه پروتکل‌های فاصله گذاری و سالم‌ترین شیوه برگزاری را اعلام کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در لایو اینستاگرام خود، درباره آخرین وضعیت برگزاری کنکورها، گفت: بنده به عنوان خدمتگزار همه عزیزان در بخش سلامت که بزرگترین آرزویم حفظ تندرستی فرزندان این سرزمین است، یکی از نگرانی‌هایی که به من منتقل شده بود، احتمال آلودگی عزیزان ما در شرایط برگزاری کنکورها بود.
وی افزود: بر این اساس با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش و همکارانم در وزارت بهداشت، جلسه طولانی را برگزار کردیم. یکی از صحبت‌هایی که درباره کنکور دکترا مطرح شد، این بود که طراحان سوال را در قرنطینه نگه داشتند و برای دانشجویان داوطلب کنکور دکترا مقداری زمان برای تصمیم‌گیری کوتاه است و از دست رفتن وقت و هزینه را به دنبال دارد.
نمکی ادامه داد: توصیه کردم که نشستی برگزار شود و قرار است به من اعلام کنند که با چه مکانیزمی می‌توانیم هم به دانشجویان و خانواده‌ها اطمینان دهیم که کمترین آسیب را خواهند دید و هم اینکه از برگزاری این رقابت کشوری محروم نشویم.
وزیر بهداشت تاکید کرد: احتمال اینکه از ۱۵ شهریور و حرکت به سمت اوایل پاییز و همزمانی کووید ۱۹ را با آنفلوانزای فصلی داشته باشیم، عجیب و غریب نیست. بر همین اساس طولانی شدن این جریان و رفتن به سوی فصل آنفلوانزایی که هر سال ما را گرفتار می‌کند، موضوعی  جدی است که نباید از آن غفلت کرد. یعنی طولانی شدن این دوران ممکن است با حذف همیشگی کنکورها در سال جاری مصادف شود. به همین دلیل تلاش می‌کنیم که ایمن‌ترین و سالم‌ترین دوره برگزاری کنکورها را داشته باشیم و کلیه پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی و سالم‌ترین شیوه برگزاری را اعلام کنیم. مجددا در اولین فرصت مناسب این‌موارد را به اطلاع خانواده‌ها خواهم رساند و اعلام می‌کنم که چه شرایطی را برای برگزاری مناسب می‌دانیم. مردم بدانند که ما به هیچ وجه راضی به دغدغه خاطر هیچ عزیزی در کشور نخواهیم بود و اولین مدافع سلامت تک تک شهروندان این مملکت هستیم و با شیوه مناسبی این موضوع را مدیریت می کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۲۹

من که قید شرکت در کنکور دکتری را زدم.مرداد بزگزار میشد بهتر بود الان اوج کروناست ماه اینده خطر کمتره

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۴۳

سلام . جناب آقای وزیر اگر کنکور عقب می افتاد جای تعجب داشت . جای بچه های ما در برابر پولی که مافیای کنکور به جیب می زند ارزشی ندارد . از شما که حافظ جان مردم هستید انتظار می رفت حداقل برای حفظ جان فرزندان ما که بقول شما مانند فرزندان شما هستند تدبیری می اندیشید و حداقل دو یا سه ماه کنکور را عقب می انداختید . جان هر فرزندی از این مملکت که بر اثر ندانم کاری وزیر علوم و تیم مافیایی کنکور پیش آید صد در صد گریبان آقای وزیر را خواهد گرفت . مطمئن هستم و شما نیز باشید که میلیاردها ضرر کلاس های کنکور ، فروش سوالات تقلبی ، کلاسهای غیر حضوری را باید جان فرزندان ما بدهند . اندکی فقط اندکی کلاه خود را قاضی کنید .هنوز هم دیر نشده است از شما که در این گروه ها دست ندارید خواهشمندیم برای حفظ جان فرزندان ما اندکی ملاحظات را کنار بگذارید . مصاحبه سه روز پیش خود را به یاد آورید و ناگفته ها را نگویید ببنید . دست حق به همراهتان

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۴۵

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت جناب آقای خدایی رئیس محترم سازمان سنجش ، با عنایات بزرگ خداوند و در سایه لطف خانواده و تلاش های خود بنده ، اینجانب تمامی مباحث کنکور را خوانده و به اتمام رسانیده ام ، اما حضرت عالی استحضار دارید که به علت شیوع کرونا ، زمان برگزاری آزمون کنکور سراسری به تعویق افتاد و این تعویق برای سلامت من و امثال من ضروری بود . حال که تصمیم بر این است که در مرداد ماه این آزمون برگزار شود ، باید به نکاتی توجه داشت : اول اینکه ، شهر هایی وجود دارد که از نظر شیوع کرونا در وضع قرمز قرار دارند حتی خود کلانشهر تهران که با کرونا دست و پنجه نرم میکند ، پس از جانب من و سایر دانش آموزان ، همیشه سلامت رتبه ی اول و تحصیل رتبه ی دوم را در سرنوشت یک فرد دارد . دوم اینکه ، آزمون کنکور حدود 4ساعت میباشد که در آن چهار ساعت ، بعلت گرمی هوا و زدن ماسک ، داوطلب نمیتواند در آزمون به طور عادی و راحت به سؤالات پاسخ دهد . سوم و از همه مهم تر این است که هر کدام از ما عضوی از یک خانواده و امیدی برای آنان هستیم ، از خانواده های محترم داوطلبان خبر دارم که حتی حاظر هستند به علت بیماری کرونا ، فرزندشان را از شرکت در آزمون کنکور منع کنند و این یعنی نابودی یک امید، امیدی که میتواند در آینده سبب پیشرفت کشوری چون ایران اسلامی شود . و در آخر ، خودتان استحضار دارید که ماسک ، اکسیژن رسانی به مغز را کاهش میدهد و در نتیجه داوطلب به علت زدن ماسک در عرض 4 ساعت و رسیدن اکسیژن کم به مغز ، چه بسا اطلاعات یادگرفته شده ی خودش را نتواند به نحو احسن سر جلسه کنکور پیاده کند . از شما تقاضا دارم ، با اینکه من تمام مطالب را جمع بندی کرده ام و به اتمام رسانیده ام و مطمئن هستم که بقیه داوطلبان هم مانند من درس هایشان را جمع بندی کامل کرده اند ولی به خاطر حفظ جان داوطلبان هم که شده ، مجدداً کنکور را به تعویق بیندازید تا این جولان کرونا کمی سرکش کند و سپس همه با خیال آسوده سر جلسه حاضر شوند ، پیک دوم کرونا شدیدتر است اگر مدیریت نشود جان خیلی ها مورد تهدید قرار میگیرد.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۰:۵۶

بردارید دیگه امتحانی نهائی رو هم گفتین پروتکل پروتکل بازم نتونستین درست مدیریت کنید حالا چطوری میخوان کنکوری ک بیشتر از ۱ میلیون شرکت کننده داره رو مدیریت کنید؟؟!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۱:۲۸

جناب وزیر برای محروم نشدن ما از این رقابت کشوری، حاضرند مسئولیت بیماری و احیاناً مرگ جوانان را به عهده بگیرند؟ رئیس سازمان سنجش چطور؟ اگر کسی در آزمون شرکت کرد و بهترین رتبه را هم آورد و بعد از کرونا مرد چه کسی پاسخگوست؟ در این تصمیم احمقانه تجدید نظر کنید. قرنطینه طراحان از مرگ سرمایه های انسانی وحشتناک تر نیست.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۲:۰۳

همه کنکورهای امسال در همه مقاطع را لغو کنید. زیرا علاوه بر خطر ابتلای شرکت کنندگان مشکل غیر قابل حل آن است که با ورودی های جدید پیکر نحیف و نابود شده آموزش عالی بطور کلی متلاشی خواهد شد چونکه عملا این جمعیت حاضر به دانشجویانی که فعلا آموزش درست و حسابی ندارند پیوسته و کلاس هایی که هم اکنون نیز جا ندارند و با توجیه آموزش مجازی به حال خود رها شده اند قوز بالاقوز خواهد شد. بدین ترتیب با امکانات محدودی که میشد دانشجویان شایسته را تربیت کرد نمیتوان سیاهی لشکر جویندگان مدرک را راضی کرد و بدین ترتیب همه سیستم متضرر خواهد شد. کنکور امسال را تا کنترل کرونا که بعید است از این دولت برآید لغو کنید تا بیش از این برای مردم مشکل و بحران نسازید.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۲:۵۳

شما هم معلومه فقط شعار میدی و هیچ اقدامی نمی‌کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۲:۵۹

بین عمومی و اختصاصی نیم ساعت استراحت بگذارید با ماسک و تنفس برگشتی بازدم نمیشود 4 ساعت نشست و تفکر کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۳:۱۶

برگزاری کنکور سراسری با این شرایط وخیم فرستادن فرزندانمان به گرداب بلاست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۲ ۰۰:۱۱

هیچ ایرادی نداره یک میان ترم دانشجوی دکتری نداشته باشید عوضش تعداد نیروی کار تحصیلکرده که سرمایه مملکت هستند رو از دست نمیدین

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۳ ۱۲:۱۴

شما انسان درستی هستین و جان ادما براتون ارزش داره سازمان سنجش از بهداشت و سلامت چی میدونه .تسلیم عقده و سماجت سازمانی ها نشو تصمیم درستو بگیر تا وقتی در قدرتی. تعویق بهترین راهه . خدایی و غلامی فک میکنن حرف اول و اخرو باید اونا بزنن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۳ ۱۶:۵۳

کاش دکتر نمکی رییس جمهور بودند