• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99042215876
  • خبرنگار : 50034

رئیس سازمان صمت استان:

جلوی خروج مرغ از همدان را می‌گیریم

جلوی خروج مرغ از همدان را می‌گیریم

ایسنا/همدان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه کمبود مرغ در بازار همدان وجود ندارد، گفت: روز گذشته -شنبه ۲۲ تیرماه- ۱۴۰ تن مرغ در استان همدان توزیع شده است و کمبودی در بازار وجود ندارد.

حمیدرضا متین در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه خروج مرغ از استان بر عهده سازمان صمت نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه سایر استان ها مصوبه ستاد تنظیم بازار را رعایت نکردند و قیمت مرغ در این استان ها بالاتر از همدان است، مرغ همدان به استان های مجاور فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوی خروج مرغ از استان را می‌گیریم، تصریح کرد: باید سازمان جهادکشاورزی سهیمه مرغداران را به سازمان صمت اعلام کند تا از خروج مرغ به خارج از استان جلوگیری شود ضمن اینکه شب های گذشته شش کامیون ۲.۵ تنی حامل مرغ را در شهرستان رزن توقیف کردیم.

متین با تأکید بر اینکه در بازار استان همدان کمبود مرغ وجود ندارد، ادامه داد: اگر کمبود مرغ وجود داشت اجازه داشتیم ۳۰ تن مرغ منجمد وارد بازار کنیم درحالیکه هفته گذشته حتی یک تن هم مرغ منجمد آزاد نشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآور شد: استان همدان از نظر قیمت و میزان مرغ وضعیت خوبی نسبت به استان های مجاور دارد و به شدت بازار مرغ کنترل می‌شود به طوریکه در شب های گذشته کامیون های حاوی مرغ زنده توقیف و بعد از کشتار وارد استان شد.

وی با تأکید بر اینکه در روزهای عادی در شهر همدان ۷۰ تا ۹۵ تن مرغ مصرف می‌شد، بیان کرد: در حال حاضر مصرف مرغ در همدان به ۵۵ تا ۶۰ تن در روز رسیده است به طوریکه تقاضا برای خرید مرغ در بین مردم کاهش یافته بنابراین کمبود مرغ در بازار نداریم و هر زمان که کمبود وجود داشته باشد، بلافاصله مرغ منجمد به بازار تزریق خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه کمبود مواد اولیه برای تولید ماسک نداریم، گفت: با توسعه شرکت بافتینه و بافتسان ملایر در تأمین پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک در استان مشکلی وجود ندارد و روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار عدد ماسک در همدان تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار عدد ماسک توسط چهار شرکت با دستگاه تمام اتوماتیک تولید می‌شود و دو واحد دیگر در هفته جاری وارد مدار تولید خواهد شد که روزانه ۸۰ تا ۹۰ هزار عدد ظرفیت دارد.

متین تصریح کرد: روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار عدد ماسک دست دوز در استان تولید و در چادرهایی که در سطح شهر وجود دارد، با نرخ ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ تومان در بین مردم توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت ماسک N۹۵ براساس نرخ سازمان غذا و دارو ۵۲۰۰ تومان است، افزود: دو واحد تولیدکننده ماسک N۹۵ در استان همدان روزانه ۴۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند.

متین با اشاره به اینکه به علت الزام استفاده از ماسک صادرات ماسک ممنوع شده است، یادآور شد: در حال حاضر با توجه به اینکه استفاده از ماسک در کشور الزامی شده است کشش تولید ماسک بالا رفته و روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار عدد ماسک تولید می‌شود که عمدتا در داخل استان به مصرف می‌رسد.

وی از صدور دو مجوز تولید ماسک با دستگاه تمام اتوماتیک در استان همدان خبر داد و بیان کرد:  بر روی تولید ماسک به شدت برنامه ریزی شده به طوریکه دو مجوز تولید ماسک با دستگاه تمام اتوماتیک با ظرفیت ۴۰ هزار عدد در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان تأکید کرد: در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در تأمین مواد اولیه تولید ماسک به ویژه پارچه نداریم و واحدهایی که اعلام می‌کنند، کمبود دارند خارج از مجوز سازمان صمت فعال هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha