• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99042216028
  • منبع : نمایندگی سمنان

پسآب تهران و سمنان چرخ صنعت استان را به گردش درمی‌آورد؟

پسآب تهران و سمنان چرخ صنعت استان را به گردش درمی‌آورد؟

ایسنا/سمنان استاندار سمنان معتقد است که با بهره‌گیری از پسآب فاضلاب تهران و سمنان و استفاده از آن در بخش صنعت می‌توان تا حدی مشکل کم‌آبی در بخشی از واحدهای صنعتی این استان را مرتفع کرد.

علیرضا آشناگر در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه در استان بالغ بر ۳۲۰ لیتر کسری آب در بخش صنعت وجود دارد، اظهار کرد: راهکارهای مناسبی در این خصوص اندیشیده شده که استفاده از پسآب شهر سمنان، یکی از راه حل‌های مناسب به منظور رفع مشکلات و دغدغه ها در این حوزه است.

این مقام ارشد اجرایی ادامه داد: ارائه راهکار به منظور تامین کسری آب در بخش صنعت استان به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی در این حوزه، در دستور کار است.

وی افزود: شهرداری سمنان با سرمایه‌گذار در این حوزه تفاهم خوبی داشته که چیزی در حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه خروجی این طرح است که می توان از این مهم برای تامین کسری آب بخش در صنعت استفاده کرد.

آشناگر ادامه داد: ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از این خروجی به منظور نگهداری فضای سبز شهرداری سمنان مورد استفاده قرار گرفته و خرید ۲۰۰ لیتر بر ثانیه باقیمانده از خروجی این طرح، علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای مباحث پیرامون مدیریت شهری شهرداری، می تواند برای حل مشکلات صنعت نیز مطلوب باشد و بخش عمده ای از کسری را تامین کند.

وی با بیان اینکه استفاده از پسآب فاضلاب تهران نیز به منظور تامین کسری آب در بخش صنعت استان، از دیگر راهکارهای قابل تامل و مورد توجه است، خاطر نشان کرد:علاوه بر شناسایی چاه‌های فعال و قابل واگذاری به بخش صنعت و تعامل با صاحبان آنها، تامین آب از منابع خارج از استان نیز از دیگر مباحث مورد توجه ما است که به صورت ویژه در دستور کار قرار داشته و مباحث و روند پیرامون آن مطلوب بوده و پیشرفت خوبی دارد، اما نیاز است تا ‌نمایندگان به این مهم به عنوان پروژه مشترک استانی عنایت داشته و در راستای توسعه کل استان پیگیری در این بخش را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند تا انشالله روزی شاهد آن باشیم که کمبود آب شرب و صنعت استان، برطرف شود.

استاندار سمنان در ادامه یاد آور شد: همچنین از سد نمرود نیز تخصیصی برای این مهم در نظر گرفته شده که در آینده و با بهره‌برداری از این سد، می توان از این سهمیه نیز برای تامین کسری آب بخش صنعت استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:در خصوص شهرستان های شاهرود و دامغان نیز این مشکلات در بخش کسری آب صنعت وجود دارد که نیاز به مساعدت دارد و ما امروز به طور ویژه در جنوب دامغان نیاز داریم تا برای ایجاد ارزش افزوده، معادن را از خام فروشی دور کرده و به سمت فرآوری سوق دهیم.

وی ادامه داد: فرآوری مواد معدنی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری برای اقتصاد استان، نیاز به منابع آبی محدود تری دارد که می تواند مشکلات در حوزه کسری آب بخش صنعت استان را کمتر کند اما نیاز است تا وزارت نیرو در این خصوص همراهی داشته و با گشاده دستی در خصوص تخصیص آب، همراهی بیشتری نماید.

استاندار سمنان در پایان با بیان اینکه پیشنهاد شد تا از ابطال کارت‌های بازرگانی واحدهای صادرکننده استان به دلیل عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات با تدوین دستورالعملی مشخص و با ارایه مهلت زمانی جلوگیری به عمل آید، اظهار کرد: مسائل واحدهای صادرکننده و مباحث پیرامون ارز حاصل از صادرات آنها طی جلسه ای جداگانه و در کارگروه اقدام بررسی و راهکار و راه حل مناسب تهیه می‌شود تا در قالب بسته‌ پیشنهادی به محضر ریاست جمهوری نیز انعکاس پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha