• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99042216077
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

حفاظت‌کننده‌های رها شده در دل شهر

حفاظت‌کننده‌های رها شده در دل شهر

ایسنا/چهارمحال و بختیاری با شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از ابتلا به این ویروس منحوس، استفاده از ماسک و دستکش در مکان‌های عمومی افزایش پیدا کرد و اخیرا استفاده از آن اجباری شد.

متاسفانه شاهدیم که ماسک، دستکش و دستمال‌هایی که برای حفاظت از انتقال ویروس کرونا استفاده می‌شود، اکنون در بسیاری از معابر، بلوار، خیابان‌ها، کوچه‌ها و جوی‌های آب رها شده‌ و احتمال انتقال این ویروس از طریق این وسایل را افزایش می‌دهد و این امر به شیوع و انتقال‌پذیری بیشتر این ویروس سرعت می‌بخشد و سلامت همه‌ افراد جامعه را به خطر می‌اندازد.

محسن صفا در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی توسط همه شهروندان، اظهار کرد: شهروندان باید پس از استفاده از ماسک و دستکش آن‌ها را در معابر و سطح شهر رها نکنند، زیرا در تمامی سطح شهر سطل زباله به اندازه کافی وجود دارد و رها کردن ماسک و دستکش سلامت پاکبانان و دیگر افراد را به خطر می‌اندازد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شهرکرد افزود: در این زمینه نیازمند عزم همگانی هستیم زیرا اگر در ماسک و دستکش رها شده آلودگی وجود داشته باشد، با رهایی آن‌ها در سطح شهر علاوه بر تاثیرگذاری بر نظافت و زیبایی شهری، سلامت دیگر افراد به خصوص پاکبانان خدمات شهری را به خطر می‌اندازد.

وی به شیوع موج دوم کرونا اشاره و بیان کرد: براساس مصوبات ستاد کرونا اعلام شد که سمپاشی، ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر به صورت هدفمند انجام شود و تنها مکان‌های پر تردد، پر ریسک و بیمارستان‌ها و کوچه‌های منتهی به خیابان‌های بیمارستان‌های‌سطح شهر و اطراف آن‌ها به صورت شبانه و مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

صفا در پایان با اشاره به اینکه عملیات ضدعفونی و گندزدایی این مناطق به صورت شبانه توسط ماشین آتش‌نشانی  و روزانه با هماهنگی واحد بهداشت شهرداری شهرکرد و با همکاری مرکز بهداشت و عوامل بهداشت شهرداری شهرستان شهرکرد انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: همچنین ناوگان حمل ونقل بار و مسافر، ترمینال‌ها و سرویس‌های بهداشتی سطح شهر به صورت شبانه و مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha