• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99042216117
  • خبرنگار : 30054

بررسی بازار چسب کاشی و سرامیک در ایران

بررسی بازار چسب کاشی و سرامیک در ایران

در سال‌های اخیر صنعت کاشی و سرامیک دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده و از کاشی در سایزهای متنوع و در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شود. به همین دلیل روش‌های سنتی نصب کاشی و سرامیک مثل استفاده از ماسه و سیمان و دوغاب دیگر گزینه چندان مناسبی به نظر نمی‌رسند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام شیمی بازار، این مواد علاوه بر اینکه از لحاظ تهیه ملات مشکلاتی دارند، در ظاهر کار نیز چندان تمیز به نظر نمی‌رسند. همچنین کار کردن با ماسه و سیمان چندان آسان نیست و نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد.

ترکیب کردن این مواد با یکدیگر باعث ایجاد گرد و خاک و آلودگی زیادی می‌شود و بهتر است این کار در محلی غیر از محل نصب انجام گیرد. به‌علاوه شکل خاص اتصال کاشی‌ها و سرامیک به سطح زیرین باعث می‌شود که فضایی خالی در زیر کاشی ایجاد شود؛ به همین دلیل آب می‌تواند به این فضا رخنه کند و کاشی را شکننده و لق کند. با توجه به‌تمامی این مشکلات به‌مرورزمان چسب کاشی جایگزین این ترکیب شد.

مزایای چسب کاشی

 چسب کاشی ترکیبی آماده از سیمان پرتلند غیرآلی پلیمری است که در آن از ماسه‌های ریزتر و مواد افزودنی برای بهبود اتصال کاشی استفاده می‌شود.

استفاده از این نوع چسب بسیاری از مشکلات ترکیبات قدیمی را حل کرده است. چسب کاشی معمولا به‌صورت آماده در بازار وجود دارد و تنها کاری که باید انجام شود ترکیب آن با آب است. همین مسئله باعث می‌شود که جابجایی این محصول آسان باشد و هنگام آماده‌سازی نیز گرد و خاک و آلودگی کمتری ایجاد کند.

در نتیجه استفاده از چسب کاشی بسیار آسان‌تر از ملات‌های قدیمی است و سرعت اجرای کار را هم بالا می‌برد. همچنین استفاده از آن نیز آسان است و در پایان ظاهر بهتر و تمیزتری نیز شاهد خواهید بود.

این چسب بعد از خشک شدن در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و حتی در مقابل زلزله نیز مقاومت زیادی دارد. استحکام و طول عمر زیادی در طی سالیان متمادی دارد و با گذشت زمان دچار افت حجم و ترک‌خوردگی نیز نمی‌شود.

نوعی از این چسب ضدآب است و برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به کاشی خصوصا در مناطق پرباران بسیار مناسب است.

چسب کاشی برای نصب موزاییک‌های شیشه‌ای و گرانیت‌های سایز بزرگ روی انواع سطوح کاربرد دارد. این محصول در فضاها و سطوح مختلف از جمله بستر جلا داده‌ شده، سیستم دیوار خشک، کاشی‌های موجود از قبل، محیط‌های خارجی، پارکینگ، محیط صنعتی استخر و ... قابل‌ استفاده است.

همچنین با استفاده از این چسب مقادیر کمتری مواد برای نصب احتیاج است. لایه چسبی که برای اتصال و نصب کاشی استفاده می‌شود از ترکیب سیمان و ماسه بسیار نازک‌تر است. در نتیجه صرفه اقتصادی استفاده از این محصول بیشتر است و بار وارد به ساختمان را هم سبک‌تر می‌کند.

انواع چسب کاشی

چسب‌ها معمولا در دو نوع پودری و خمیری تولید و عرضه می‌شوند. چسب‌های پودری محصولاتی هستند که بر پایه مواد معدنی و شیمیایی تولید شده و برای نصب کاشی، سرامیک و سنگ روی سطوح صاف، آجری، کاشی، موزاییک، سیمانی و سنگی مناسب هستند. معمولا پیشنهاد می‌شود از به کار بردن این چسب‌ها روی سطوح گچی خودداری شود.

چسب‌های خمیری چسبندگی بیشتری نسبت به چسب پودری دارند. ترکیب شیمیایی متفاوت این نوع چسب‌ها استفاده از آنها روی سطوح گچی را هم ممکن می‌کند. همچنین به‌طور کلی چسبندگی بالا و مقاومت فشاری و کششی بالاتر از محدوده استاندارد در سیکل‌های مختلف حرارت و یخبندان از ویژگی‌های منحصربفرد این محصول است.

این چسب‌ها برای محیط‌های مرطوب و خشک مناسب هستند و از آنجایی که پس از خشک شدن به‌هیچ‌عنوان در آب حل نمی‌شوند، برای نصب در استخر، حمام، دستشویی و به‌طور کلی محل‌های مرطوب بسیار مناسب هستند و از تغییر رنگ کاشی و شل شدن آن در این مکان‌ها جلوگیری می‌کنند.

تغییرات قیمت چسب کاشی در بازار ایران

چسب کاشی یکی از مصالح پرکاربرد در ساخت و ساز است که در انواع مختلف و با قیمت‌های متنوعی در بازار وجود دارد. خوشبختانه در سال‌های اخیر بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی دست به تولید و عرضه با کیفیت انواع چسب‌های کاشی و سرامیک زده‌اند.

در ایران حدود ۶۰ شرکت در زمینه تولید مواد شیمیایی و چسب فعالیت دارد که برخی از این شرکت‌ها در بازار بسیار شناخته‌ شده هستند و بهترین چسب را تولید و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، از جمله رزین بتن برتر، ساروج و غیره. این محصولات با توجه به کیفیت مواد تولیدشده قیمت‌های متفاوتی نیز دارند اگرچه به‌طور کلی در قیاس با محصولات خارجی به‌صرفه هستند.

بهترین مواد مورد نیاز برای تولید این چسب‌ها از معادن ایران استخراج می‌شود، اما بخشی از مواد نیز وارداتی و خارجی هستند. به همین دلیل با نوسانات دلار قیمت این محصول نیز دستخوش تغییر می‌شود.

 نوسانات قیمتی مصالح ساختمانی ازجمله چسب کاشی در چند ماه باعث شده که مشتریان برای گرفتن لیست‌های به‌روز قیمت‌ها دچار مشکلاتی شوند و نتوانند اطلاعات دقیق در مورد لیست قیمت انواع محصولات را به دست آورند و در جریان چند و چون آن قرار بگیرند.

به همین دلیل مراجعه به پایگاه اطلاعاتی همچون شیمی بازار می‌تواند کمک زیادی در این زمینه کند و کاربران را در جریان آخرین تغییرات بازار قرار دهد. علاوه بر این در این پلتفرم، عرضه‌کنندگان و خریداران این امکان رادارند که بدون واسطه در ارتباط با یکدیگر قرار بگیرند و باقیمتی مناسب و بهینه اقدام به مبادله کالا کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha