• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99042216202
  • خبرنگار : 30054

دستاورد بزرگ کارآفرینان و متخصصان ایرانی

بهره‌گیری از لگال‌تک در پلتفرم سیدوک

بهره‌گیری از لگال‌تک در پلتفرم سیدوک

پلتفرم هوشمند سیدوک برای ارائه خدمات آنلاین تخصصی در زمینه‌های حقوقی، وکالت، کارشناسی و انواع سرویس‌های قضایی، پا به عرصه نوظهور لگال‌تک گذاشته است.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام روابط عمومی سیدوک، فناوری حقوقی یا همان LegalTech در جهان امروز به خاطر حضور متفاوت و موثر شرکت‌ها و موسسات حقوقی بسیار پررونق و چشمگیر شده و در کشور ما نیز هر چند همچنان مقاومت‌هایی برای پافشاری بر روش‌های سنتی مشاهده می‌شود، اما راه‌اندازی سامانه هوشمند خدمات آنلاین حقوقی سیدوک را باید تلاشی برای ورود خلاقانه و نوآورانه به حوزه لگال‌تک دانست.

تلاش مجموعه سیدوک برای دستیابی به این فناوری، از آن جهت اهمیت بیشتری می‌یابد که سیستم قضایی کشورمان نیز در رویکرد نوین مدیریتی خود، علاوه بر ارزش نهادن به خدمات آنلاین حقوقی، به‌طور خاص حامی معنوی و مشوق خوبی برای اقدامات خلاقانه و نوآورانه در حوزه قضایی و حقوقی است که دستاورد سیدوک در زمینه لگال‌تک را می‌توان در چارچوب همین اقدامات خلاقانه به شمار آورد.

از سوی دیگر، اکنون در بسیاری از کشورهای جهان شاهد افزایش استارتاپ‌های حوزه فناوری‌های حقوقی هستیم و طبیعتا سرمایه‌گذاران خطرپذیر هم ترجیح می‌دهند سرمایه‌گذاری در این حوزه را تجربه کنند چرا که فعالیت موثر و هدفمند شرکت‌ها و استارتاپ‌های قضایی و حقوقی نقش بسزایی در مرتفع ساختن نیازهای حقوقی مردم هر جامعه به‌صورت آنلاین، سریع و مقرون به‌صرفه دارد.

لگال تک چیست؟

در یک تعریف کلی می‌توان گفت لگال‌تک یا همان فناوری حقوقی، شامل به‌کارگیری ابزارهای نوین و فناوری‌های نرم‌افزاری و رایانه‌ای برای ارائه خدمات قضایی وحقوقی است.

استارت‌آپ‌های LegalTech که به اختصار LT نامیده می‌شوند معمولا به شرکت‌ها و کسب و کارهایی اطلاق می‌شود که هدفشان عبور از شیوه‌های سنتی و قدیمی در ارائه خدمات حقوقی است و نکته قابل‌ توجه این است که فناوری حقوقی در دنیای امروز به‌عنوان راهکاری نوین به‌منظور رفع معضلات و مشکلاتی است که یا راه‌حلی برای آنها وجود ندارد و یا مقابله با آنها بسیار سخت و پیچیده به نظر می‌رسد که از جمله آنها می‌توان به جعل اسناد، کلاهبرداری، خیانت در امانت، قراردادهای ناقص، معاملات دارای مشکل، تهدید حریم خصوصی، سرقت اطلاعات مردم در فضای مجازی و عناوین متعدد دیگر اشاره کرد.

از سوی دیگر لگال‌تک به‌طور ویژه در حوزه وکالت و مشاوره حقوقی، مدیریت هوشمند موضوعات و پرونده‌ها و مسائل مشابه دیگر کاربرد دارد که مجموعه سیدوک به‌طور خاص و ویژه به این موضوعات ورود داشته است.

تجهیز وکلای آینده به ابزارهای فناورانه

شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی که از لگال‌تک برای توسعه کسب و کارشان بهره می‌گیرند، تمرکز خود را بر مشتری و افرادی که نیاز به دریافت خدمات دارند معطوف می‌کنند و علاوه بر ارائه خدمات حقوقی قضایی، به ایجاد سهولت در زندگی اجتماعی مردم نیز توجه دارند. این شرکت‌ها معمولا بر مدل کسب و کار و فعالیت اقتصادی متکی شده‌اند و نه رسالت دولتی یا عام‌المنفعه.

برخی از موضوعاتی که شرکت‌ها و نیز مراکز تحقیقاتی مرتبط با لگال‌تک مدنظر دارند عبارت است از: به‌کارگیری هوش مصنوعی در فرآیندها، رویه‌ها و خدمات حقوقی؛ بررسی و تحقیق درباره نسل‌های بعدی زیرساخت‌ها و خدمات حقوقی؛ تجهیز حقوقدانان و وکلای آینده به ابزارهای فناورانه؛ و سایر موضوعات جذاب آینده‌نگر در زمینه حقوقی و قضایی.

نکته مهم دیگری که برخی کارشناسان به آن اذعان دارند، این است که فناوری حقوقی هر چند با انجام خودکار فعالیت‌های معمول، روتین و مرسوم آغاز شده اما به‌مرور زمان با سرعت بیشتری به سمت پشتیبانی از موارد خاص و پیچیده و نیز فعالیت‌های تخصصی وکلا در پرونده‌های حقوقی خواهد رفت.

سیدوک؛ مبتنی بر بهترین فریم ورک‌های هوش مصنوعی

در این میان، پلتفرم هوشمند سیدوک با محوریت ارزش‌آفرینی، تامین زیرساخت و تدوین چارچوبی برای ارائه انواع خدمات آنلاین تخصصی در حوزه حقوقی، وکالت، کارشناسی و سرویس‌های مختلف قضایی در کشور عزیزمان پا به عرصه نوظهور لگال‌تک گذاشته است.

بر همین اساس و با توجه به مطالعات و تحقیقات فردین آقایی هشتجین (بنیانگذار سیدوک)، شناسایی نیازهای جامعه در زمینه خدمات هوشمند حقوقی در دستور کار متخصصان و مهندسان در تیم فنی سیدوک قرار گرفت تا بهترین روند ارائه خدمات مبتنی بر فریم ورک‌های هوش مصنوعی در چارچوب مفاهیم Machine-Learning طراحی و عرضه شود.

از سوی دیگر، پلتفرم مقیاس‌پذیر سیدوک در حال حاضر مجهز به الگوریتم‌های Text-Mining و Image-Processing بوده و اکنون متخصصان این مجموعه بر روی توسعه آنها و به‌کارگیری در لایه عملیاتی معطوف هستند.

خلق تجربه کاری شگفت‌انگیز از سوی متخصصان ایرانی

بر همین اساس، درخواست‌های کاربران سیدوک با هدایت هوشمند، به‌سوی بهترین و منطبق‌ترین متخصص سوق داده می‌شود.

همچنین درخواست‌ها به زبان محاوره‌ای و انسانی، به کمک تکنولوژی‌های Natural Language Processing برای پلتفرم فنی و هوشمند سیدوک قابل‌ فهم شده تا مجموعه سیدوک بتواند از قدرت زیرساخت فنی خود، در محاسبات و یادگیری بهره برده و سرعت دریافت خدمت و نیز انطباق هدفمند و هوشمند، بدون ورود و دخالت هیچ عامل انسانی را محقق کند.

علاوه بر این، متن‌کاوی در کنار الگوریتم‌های یادگیری ماشین و داده‌کاوی سیدوک، پس از طی زمانی به‌منظور حصول و تولید داده‌های عظیم یا همان Big Data، می‌تواند به خلق تجربه کاری شگفت‌انگیز در دریافت خدمات متنوع حقوقی از سوی کاربران و ارائه سرویس از سوی متخصصان صاحب فن کشورمان منجر شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha