• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99042216339
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس شورای شهر:

چالش جدی در حوزه معماری و شهرسازی قزوین وجود دارد

چالش جدی در حوزه معماری و شهرسازی قزوین وجود دارد

ایسنا/قزوین رئیس شورای شهر قزوین گفت: در حال حاضر ما در حوزه معماری و شهرسازی که بسیاری از موضوعات در بطن آن سیاست‌گذاری می‌شود، دچار چالش جدی هستیم، برای حل آن نیاز است که از سخن و نامه فراتر برویم و به مرحله اجرا برسیم.

حکمت اله داودی در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای شهر و مدیران شهری قزوین که شب گذشته ۲۱ تیر در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: بخشی از موضوعات شهری در استان قزوین رقم می‌خورد و می‌توانیم با کمک و تعامل مجموعه مدیریتی استان ازجمله شهرداری، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی آن‌ها را حل کنیم، اما برخی از موضوعات به‌ویژه معماری نیازمند است که خارج از استان مطرح و حل شود.

وی افزود: در حال حاضر ما در حوزه معماری و شهرسازی که بسیاری از موضوعات در بطن آن سیاست‌گذاری می‌شود، دچار چالش جدی هستیم، برای حل آن نیاز است که از سخن و نامه فراتر برویم و به مرحله اجرا برسیم.

رئیس شورای شهر قزوین اظهار کرد: با توجه به اهتمام جدی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات امیدواریم بسیاری از موضوعات شهری که سال‌های سال بلاتکلیف و بر زمین‌مانده است حل شود چراکه این موضوعات نارضایتی عمومی ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سه لایحه درآمد پایدار، مدیریت هماهنگی و یکپارچه شهری و لایحه ارزش‌افزوده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و ازلحاظ خدمت و درآمد شهرداری‌ها را دگرگون می‌کند، از سال ۶۲ با تصویب دولت که شهرداری‌ها از منابع دولتی استفاده نکنند قرار بود ظرف ۶ ماه لایحه‌ای به مجلس برود که درآمد شهرداری‌ها تصویب شود اما هنوز موردبررسی قرار نگرفته است.

داوودی یادآور شد: شهرداری‌ها نمی‌دانند شهر را چگونه اداره کنند این موضوع جدی است که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم تا این لوایح را پیگیری کنند تا سریع‌تر به تصویب برسد، با تصویب این لوایح گره بزرگی از مشکلات مدیریت شهری و شهرداری‌ها باز می‌شود.

تحقق مدیریت یکپارچه شهری مهم است

سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوین نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: امیدواریم قوانینی در مجلس بررسی و به تصویب برسد که موجب احقاق بیش‌ازپیش حقوق شهروندان قزوینی و تحقق هرچه بیشتر عدالت شود، تحقق مدیریت یکپارچه شهری موضوعی مهم و درخور توجه است که می‌توان با همکاری، تعامل و بهره‌گیری از خرد جمعی به این مهم دست پیدا کنیم.

وی افزود: شهرداری دارای ضوابط خاصی است که باید به‌روزرسانی شود، همچنین ۳۲۰ وظیفه برای ۱۶ سازمان و سه منطقه شهرداری در قانون پیش‌بینی‌شده است و متخصصین در رأس این سازمان‌ها قرار دارند اما کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود افزایش حقوق پرسنل کارمندی شهرداری در مجلس موردتوجه قرار بگیرد.

شهردار قزوین اظهار کرد: قزوین اولین شهری است که طرح جامع ترافیک مصوب در کشور دارد؛ ما بدون هدف کار نمی‌کنیم، همچنین شهرداری قزوین با تمام توان در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و گردشگری پیشگام است، کمک به ساخت مساجد، فرهنگسراها، احداث مجموعه باراجین، مرمت سرای تاریخی سعدالسلطنه، پیشتازی در عرصه مبارزه با کرونا مواردی است که توسط شهرداری انجام‌شده است.

وی بیان کرد: اقدامات زیربنایی خوبی در شهرداری قزوین انجام‌شده، مدیران مجموعه مدیریت شهری قزوین خادم و پاسخگوی مردم هستند؛ شهرداری قزوین در همه حوزه‌ها فعال است اما به‌تنهایی نمی‌توانیم تمام مشکلات را حل کنیم؛ شهرداری در بسیاری از پروژه‌ها نیز خارج از وظیفه خود عمل کرده و همواره پیشتاز خدمت‌رسانی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha