• دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99042317150
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

راه‌اندازی سامانه پاسخگویی مشاوره نیروی انتظامی در چهارمحال و بختیاری

راه‌اندازی سامانه پاسخگویی مشاوره نیروی انتظامی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی سامانه پاسخگویی مشاوره نیروی انتظامی در استان خبر داد.

خسرو نجفی، ۲۳ تیرماه در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به ضرورت راهنمایی و مشاوره در تصمیم‌گیری‌های زندگی، اظهار کرد: مشاوره نقش بی‌بدیلی در اقدام درست و مناسب داشته و از اقدامات خطا و عجولانه جلوگیری می‌کند، اصلاح ذهنیت فکری بسیار مهم بوده و می‌توان گفت که گفت‌وگو و مشاوره راه‌حل بسیاری از مشکلات است.

وی ادامه داد: به‌همین منظور نیروی انتظامی با درنظر گرفتن شرایط اجتماعی و در راستای ارائه خدمات در روزهای کرونایی و درنظر گرفتن اوضاع آحاد جامعه، سامانه‌ پاسخگویی با شماره ۰۹۶۵۸۰ به‌منظور مشاوره را راه‌اندازی کرده است.

نجفی از تجهیز ۱۸ کلانتری استان به مرکز مشاوره خبر داد و گفت: تا پایان سال تمامی مراکز کلانتری استان به مرکز مشاوره مجهز شده و پیش‌بینی می‌شود، ۳۵ تا ۴۰ نفر از مشاوران در این مراکز به ارائه خدمات بپردازند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای را مهم‌ترین رکن این سامانه عنوان و تصریح کرد: این سامانه، همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل و روزهای ۵ شنبه آماده پاسخگویی به مشکلات رفتاری، روانی، شغلی، تربیتی، ازدواج و ... برای هموطنان عزیز است.

وی سازوکار اجرایی این سامانه  را مصاحبه اولیه و راهنمایی مراجعان و مددجویان عنوان و بیان کرد: در فوریت‌های اجتماعی و مداخلات روانشناختی نیز مواردی از قبیل خودکشی، دیگرکشی، خودزنی نیز پیگیری شده و همکاران باتجربه در مرکز مشاوره اقدامات لازم در جهت کاهش و یا پیشگیری از آسیب را به عمل می‌آورند.

نجفی با بیان اینکه مدت‌زمان ارائه خدمات مشاوره محدودیت خاصی ندارد، خاطرنشان کرد: سرعت در پاسخگویی و ارجاع مناسب جز اصول حرفه‌ای این مشاوران بوده و افراد فعال در این زمینه دارای مدرک عالی دانشگاهی در رشته‌های مرتبط با حوزه روانشناسی و مشاوره بوده و به‌صورت کاملا تخصصی آماده پاسخ‌گویی مسائل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.