• دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99042317451
  • خبرنگار : 71145

الجزایر و تونس بر لزوم مقابله با مداخلات خارجی در لیبی تاکید کردند

الجزایر و تونس بر لزوم مقابله با مداخلات خارجی در لیبی تاکید کردند

وزیران خارجه تونس و الجزایر امروز (دوشنبه) بر لزوم دستیابی به راه حل مسالمت آمیز در لیبی مبتنی بر توافق گروه‌های لیبیایی و مقابله با مداخلات خارجی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نورالدین الری، وزیر خارجه تونس و صبری بوقادوم، وزیر خارجه الجزایر در تونس در کنفرانسی خبری اظهار کردند، دیدگاه‌هایشان در بسیاری از مسائل در راس آنها لیبی یکسان بود.

وزیر خارجه تونس افزود: دو کشور موضعی بی‌طرف مبتنی بر قوانین بین‌المللی و راه حل مسالمت‌آمیز و توافق بین لیبیایی‌ها دارند و معتقدند باید با مداخلات خارجی مقابله کرد.

او تاکید کرد، تونس و الجزایر هیچ برنامه‌ای در لیبی ندارند.

بوقادوم نیز گفت، الجزایری‌ها و تونسی‌ها تنها با بازگشت صلح به لیبی بدون مداخله خارجی خوشحال خواهند شد.

براساس بیانیه وزارت خارجه الجزایر، سفر بوقادوم به تونس فرصتی برای تداوم مذاکرات با طرف تونسی درباره راه‌های تقویت همکاری دو جانبه در تمامی زمینه‌ها ایجاد کرده و مقدمه سفر رئیس‌جمهوری الجزایر به تونس را فراهم خواهد کرد.

وزیر خارجه الجزایر همچنین به آناتولی اظهار کرد،‌ کشورش روابط خوبی با ترکیه دارد و تعدادی دیدار بین مقامات دو کشور حول مواضع مهمی نظیر ایجاد راه حل برای  بحران لیبی و روابط دو جانبه برقرار شده‌اند.

او افزود: طرف‌های لیبایی از الجزایر خواسته‌اند در بحران کشورشان نقش میانجی را ایفا کند. الجزایر در حدود 100 کیلومتر مرز مشترک با لیبی دارد و ما امیدوار به حفظ حاکمیت لیبی و برگزاری انتخابات شفاف در این کشور هستیم. ابتکار عملی از چند محور درباره لیبی داریم که مهمترین آن نقش اتحادیه آفریقاست. ما برای تحقق ثبات در لیبی تلاش می‌کنیم. این طرح نواقصی هم دارد که مهمترین آن نبود کشورهای هم‌جوار لیبی در این ابتکار عمل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha